Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kuntosalilla neuvoa, jos huomaa vaarallisella tekniikalla tehtäviä liikkeitä?

Vierailija
13.12.2021 |

Onko se jopa velvollisuus?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En neuvo. Varsinkaan nuorempia naisia en ala neuvomaan. Hajoittakoon minun puolesta paikkansa.

Terv. M56, jota luultavasti pidetään limaisena setämiehenä jos vaan katsookin naisen suuntaan.

Vierailija
22/64 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä Herran jumala ainakaan naisia lähesty edes neuvomis tarkoituksella jos olet mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan 80-luvulla kun kuntosaleja ei ollut joka nurkalla, menin ystäväni kanssa Hyrylässä olevalle Harjulan (toivottavasti muistan nimen oikein) salille. Se oli pelkistetty ja "hienouksia" vailla. Ei mitään ohjaajia.

Olin 24-vuotias nainen ja vakiokävijät lihaksikkaita jermuja.

Vieläkin kiitollisuudella muistan kun yksi näistä tuli ystävällisesti neuvomaan kun tein jotakin liikettä väärin.

En kokenut mitään limaista tuijottelua siellä.

Vierailija
24/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä salitekniikoita. Sitten työmaalla on se aito voima ja sisu erikseen jolla työ tehdään. Auton alla, raksalla tai metsässä punnertaessa jouda miettimään koko päivää tekniikoita.

Vierailija
25/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En neuvo, ellei näytä siltä, että tyyppi on hengenvaarassa.

Vierailija
26/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain neuvoja, kun tein jeffersson curliä. Selitinntällä neuvojalle liikkeen tarkoitusta 10 minuuttia.

Vierailija
27/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso riski ja hyödyt nolla. Suurin osa naisista ei edes yritä treenata oikein ja kunnolla, vaan tulevat salille istumaan kuntopyörän päälle lukemaan lehtiä ka nostavat lelupainoilla, joista ei ole mitään iloa. Ja jos menet neuvomaan, niin se tulkitaan joko iskuyritykseksi tai setämiehen viisasteluksi.

Antaa naisten puuhastella reisilaitteiden kanssa, jonkun niitäkin on hyvä käyttää jotta oikeat laitteet on miesten käytössä.

Vierailija
28/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi salille en viitsi mennä on se että tekisin luultavasti liikkeet väärin. Joten minulle olisi lottovoitto jos joku ihan ilmaiseksi ja hyvää hyvyyttään haluaisi minua neuvoa!

Vierailija
29/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On reilua neuvoa, jos salilla ei ole ammattiohjaajaa. Olen itsekin neuvonut monelle miehelle laitteiden turvallista käyttöä, itse olen salilla pian 20 vuotta käynyt hyväkuntoinen nainen ja tietysti nevon mielelläni myös naisia.

Miehet ei käytä laitteita.

Kaikki ei käytä, osa käyttää.

Vierailija
30/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso riski ja hyödyt nolla. Suurin osa naisista ei edes yritä treenata oikein ja kunnolla, vaan tulevat salille istumaan kuntopyörän päälle lukemaan lehtiä ka nostavat lelupainoilla, joista ei ole mitään iloa. Ja jos menet neuvomaan, niin se tulkitaan joko iskuyritykseksi tai setämiehen viisasteluksi.

Antaa naisten puuhastella reisilaitteiden kanssa, jonkun niitäkin on hyvä käyttää jotta oikeat laitteet on miesten käytössä.

Ymmärrän että tämä on provo, mutta näin selkäsairaana ja salille sekä fysiatrin että fysioterapeutin määräämänä olen kyllä huomannut että jotkut luulevat omistavansa salin, ja tietävänsä päältä päin miksi, ja mitä kanssasaleilija on tullut sinne tekemään. Ne on just tällaisia.

Vierailija
31/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setämiehet neuvovat mielellään!

En ole Ap, mutta kommentoisin, että setämiehet ovat nimenomaan niitä, jotka tekevät vaarallisella tekniikalla väärin. Ihan perusnäky on setämies hauiksia pumppaamassa liian isoilla painoilla niin, että liike tehdäänkin selkälihaksilla siten, että selkä menee rajuun takakenoon joka nostolla. 

Mene siinä sitten nuorehkona naisena sanomaan. Setien mielestä kun he ovat niitä, jotka neuvovat toisia.

Toisaalta, jos toinen tekee väärin, niin onko se minulta pois? Tuota näkynyt vuosikymmenet, niin hauiskäännön kuin vaikka penkkipunnerruksen osalta. Muutamilla treenaajille on tärkeämpää paljonko nostat, kuin miten tehokkaasti treenaat. 

Vierailija
32/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me too kirjoitti:

En neuvo. Varsinkaan nuorempia naisia en ala neuvomaan. Hajoittakoon minun puolesta paikkansa.

Terv. M56, jota luultavasti pidetään limaisena setämiehenä jos vaan katsookin naisen suuntaan.

No miksi sinä sitten katselet niitä nuoria naisia? Anna heidän tehdä rauhassa äläkä kyttää.

Vierailija
33/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi neuvomaan. Jokainen haluaa käydä salilla ilmen, että muut kyttää. Neuvojien pelossa joku jättää salilla käynnin kokonaan väliin. Mistä sä luulet, että nousee ajatukset ”kehtaanko mä edes mennä teikoissa salille”. Huonolla tekniikalla ei kauaa kukaan treenaa ja jos ne haluaa neuvoja, ne kysyy ammattilaiselta tai hankkii PEn. Annetaan kaikille treenirauha ja jos oma aika menee muiden kyttäilyyn, parempi on katsella itseään peilistä kotona.

Vierailija
34/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me too kirjoitti:

No miksi sinä sitten katselet niitä nuoria naisia? Anna heidän tehdä rauhassa äläkä kyttää.

Missä kohtaa minä sanoin että kyttään niitä nuoria naisia? En ole kiinnostunut tyttärieni ikäisistä naisista.

Sen verran on kuitenkin pidettävä silmiä auki että ei törmäile muihin ihmisiin tai laitteisiin. Eikö niin?Joskus on myös jonotettava vuoroaan ja silmäiltävä milloin laite vapautuu. Joku voi pitää sitä "kyttäämisenä" jos haluaa.

Mukavia ja turvallisia treenejä vaan kaikille.

Vierailija
35/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vain omassa mielessäni ihmettelen, että "mitähän hittoa tuokin tekee"... Esim. viimeksi näin erään miehen, joka teki kahvakuulalla etuheilautuksia jossain ihme kääpiöasennossa selkä kyyryssä. Varmaan tuntui "hyvältä" treenin jälkeen selkäpuolella. Mutta, en ole liikunta-alan ammattilainen, joten en näe asiakseni mennä tästä huomauttamaan.

Korona-aikana olen saattanut huomauttaa ihmisiä laitteiden putsauksesta käytön jälkeen, jos ovat tämän unohtaneet. Useimmat ovat vain mielissään muistutuksesta, kun vahingossa olivat unohtaneet putsauksen. Tosin onhan niitäkin, jotka naama väärässä kuuntelevat, kun asiasta huomauttaa ihan ystävälliseen sävyyn.

N37

Vierailija
36/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä salitekniikoita. Sitten työmaalla on se aito voima ja sisu erikseen jolla työ tehdään. Auton alla, raksalla tai metsässä punnertaessa jouda miettimään koko päivää tekniikoita.

Kyllä. 300kg mave ei auta mitään tukkien nostelussa. Se on puhdaa tekniikkalaji, eikä vaadi oikeaa työvoimaa, kjeh.

Vierailija
37/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan mene neuvomaan koska metoo. Ompahan enemmän tilaa salilla, jos joku vaikka rikkoo selkänsä kissanselkämavella, mitä näkee lähes viikoittain.

Vierailija
38/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta lantionnostosta nyt jaksetaan irvailla naisille. Täällä maalla tätä liikettä tekee kyllä miehetkin. Nuoret ja vanhat.

Vierailija
39/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan opeta ketään. Jos ei jotain liikettä opetella niin sitten iskee darwinismi päin naamaa. 

Vierailija
40/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yritin neuvoa varovaisesti, mutta tästä seurasi vain loukkaantuminen/kiukuttelu, joten annoin sitten olla. Nykyään keskityn omaan tekemiseen ja annan muiden hajottaa paikkansa, jos niin tahtovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi