Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kuntosalilla neuvoa, jos huomaa vaarallisella tekniikalla tehtäviä liikkeitä?

Vierailija
13.12.2021 |

Onko se jopa velvollisuus?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin saa tulla neuvomaan jos neuvoo oikein eikä ole mikään limanuljaska joka haluaa hipelöidä. No näin ylipainoisena tuskin on kyllä pelkoa hipelöijästä. :D Olen vasta hiljattain aloittanut salilla käymisen joten auttaa saa kyllä. 

Vierailija
42/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ehtis tekemäänkään. 80% miehistäkin treenaa liian isoilla painoilla ukko liikkuu mut painot ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. On mahdotonta tietää mikä on kunkin harjoittelun tarkoitus. Ja jos joku haluaa rikkoa paikkansa liian raskailla painoilla (hyvin harvoin nainen), niin yleensä kyse on ihmistyypistä, joka neuvoja kuuntelee.

Yleensä ihmiset oppivat, kun ovat kerran onnistuneet hajottamaan selkänsä salilla.

Vierailija
44/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso riski ja hyödyt nolla. Suurin osa naisista ei edes yritä treenata oikein ja kunnolla, vaan tulevat salille istumaan kuntopyörän päälle lukemaan lehtiä ka nostavat lelupainoilla, joista ei ole mitään iloa. Ja jos menet neuvomaan, niin se tulkitaan joko iskuyritykseksi tai setämiehen viisasteluksi.

Antaa naisten puuhastella reisilaitteiden kanssa, jonkun niitäkin on hyvä käyttää jotta oikeat laitteet on miesten käytössä.

Millä salilla sinä käyt, niin tiedän mennä muualle?

Vierailija
45/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa neuvoa. Itse olisin ainakin tyytyväinen jos joku kokeneempi neuvoisi, mikäli teen väärin. Olipa sitten vaarallista tai ihan muuten vaan väärin tehty, jolloin liike ei tehoa niin kuin pitäisi.

Vierailija
46/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Se on samanlainen loukkaus kuin vauvapalstalla oikeinkirjoitusvirheestä huomauttaminen oikeaoppisen ilmaisun tai ohjeistuksen ryydittämänäkin. Ihmiset eivät yleensä halua kuulla erehtyneensä vaikka haittasivat eniten itseään sillä.

Vierailija
47/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä kuntosalilla on ohjaajia, jotka asian voisi hoitaa?

Vierailija
48/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso riski ja hyödyt nolla. Suurin osa naisista ei edes yritä treenata oikein ja kunnolla, vaan tulevat salille istumaan kuntopyörän päälle lukemaan lehtiä ka nostavat lelupainoilla, joista ei ole mitään iloa. Ja jos menet neuvomaan, niin se tulkitaan joko iskuyritykseksi tai setämiehen viisasteluksi.

Antaa naisten puuhastella reisilaitteiden kanssa, jonkun niitäkin on hyvä käyttää jotta oikeat laitteet on miesten käytössä.

Minulla on sydämen vajaatoiminta. Se ei näy päällepäin, mutta rajoittaa liikuntasuorituksia. En esimerkiksi saa nostaa mitään painavaa enkä hengästyä niin, etten pysty puhumaan. Noudatan erikoislääkärin ohjeita, en salilla viisastelevan setämiehen. Tosin en ole kuntosalilla ikinä käynyt enkä menekään, juuri sinun kaltaistesi takia.

Vierailija
49/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sydämen vajaatoiminta. Se ei näy päällepäin, mutta rajoittaa liikuntasuorituksia. En esimerkiksi saa nostaa mitään painavaa enkä hengästyä niin, etten pysty puhumaan. Noudatan erikoislääkärin ohjeita, en salilla viisastelevan setämiehen. Tosin en ole kuntosalilla ikinä käynyt enkä menekään, juuri sinun kaltaistesi takia.

Aika typerä tekosyy olla käymättä salilla; jotkin toiset ihmiset ja heidän asenteet.

Vierailija
50/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus maksullisella salilla käydessäni joku henkilökuntaan kuuluva yritti puoliväkisin tehdä minulle ohjelman, kun olin vasta 2kk tehnyt yksijakoista ja salin pitäjä muisti aina kertoa miten ohjelma pitää vaihtaa 3kk välein xD Onneksi pitäjä myöhemmin vaihtui kamppailijaan, joka tajusikin jostain jotain.

Vierailija
51/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kaksipiippuinen juttu, että kannattaako neuvoa vai ei. Itse olen käynyt useamman vuoden salilla ja silti saatan tehdä väärällä tekniikalla tai joku vähintään ajattelee minun tekevän niin. Tuntuisi aika inhottavalta, jos joku tulisi joka kerta neuvomaan. 

Toisaalta sitten olisi mukava saada opastusta. Varsinkin mave, rdl, lantionnosto ja kyykky ovat liikkeinä sellaisia, että pitäisi oma tekniikka nähdä videolta tai sivusta aina toisinaan, mutta en koskaan viitsi kuvata salilla. 

Ainakin jos neuvoo, pitäisi asenteen olla tosi ystävällinen, kannustava ja asiallinen. 

Vierailija
52/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä salitekniikoita. Sitten työmaalla on se aito voima ja sisu erikseen jolla työ tehdään. Auton alla, raksalla tai metsässä punnertaessa jouda miettimään koko päivää tekniikoita.

Kyllä me ainakin raksalla nimenomaan niitä tekniikoita mietitään. Ja kun perusasiat on kunnossa ei niitä koko aikaa tarvitsekaan miettiä, kun tietää miten asiat kuuluu tehdä. Salitreeni tukee fyysistä työtä ja sen työn jaksaa paremmin ja pienemmällä todennäköisyydellä rikkoo itsensä, kun keho on vahvaja tekee nostot yms. oikein. Nämä kaltaisesi, jotka eivät tekniikoita jouda miettimään ovatkin niitä jotka eläköityvät ihan romuna, osa jopa ennenaikojaan.

Vierailija
53/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla kannattaa keskittyä vain siihen omaan tekemiseen.

Vierailija
54/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Syynä on se, että kovin monella on itsellään väärä käsitys, miten liikkeitä pitää tehdä, ja silloin mennään vaan enemmän metsään, kun toisen väärin tekemää tekniikkaa korjaa joku toinen, joka tekee sen toisella tapaa väärin.

Tuo on myös syy, miksi yleensä kamppailulajeissa sääntönä on treeneissä että VAIN opettaja opettaa tai korjaa, oppilaat eivät saa sitä tehdä, vaikka olisivat kuinka paljon edistyneempiä kuin väärin tekevä treenikaveri.

Vierailija
55/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti. Personal trainer palvelu, 140e/tunti.

Vierailija
56/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kuntosalilla saa ja pitää keskustella kuten kaikessa harrastustoiminnassa.

Hyvällä tuurilla sieltä voi syntyä syvempääkin suhdetta ja vähintäänkin hyvän päivän tuttuja!

Vierailija
57/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kuntosalilla saa ja pitää keskustella kuten kaikessa harrastustoiminnassa.

Hyvällä tuurilla sieltä voi syntyä syvempääkin suhdetta ja vähintäänkin hyvän päivän tuttuja!

Aika moni haluaisi vain treenata ja rauhassa.

Vierailija
58/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että tämä on provo, mutta näin selkäsairaana ja salille sekä fysiatrin että fysioterapeutin määräämänä olen kyllä huomannut että jotkut luulevat omistavansa salin, ja tietävänsä päältä päin miksi, ja mitä kanssasaleilija on tullut sinne tekemään. Ne on just tällaisia.

Minäkin käyn salilla ihan hajoavien polvieni takia, koska fyssari käski. No eikös joku ukkeli tullut sanomaan mulle, että:”Jätä noi lähentäjä-loitontajahommat helvettiin, kyykkäys on ainoa oikea tapa saada jalkalihakset!” Ja multa fyssari nimenomaan tiukasti kielsi kaikki kyykyt, koska polvet. No ei tämä mies uskonut moista, haukuskeli fyssarinikin huonoksi. Äreä äijä ainakin oli, olisikohan ollut joku hormoni-hirmu.

Vierailija
59/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kuntosaleilla on suhteita luotu.

Vierailija
60/64 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti. Personal trainer palvelu, 140e/tunti.

No asiat ovat sitten muuttuneet viime kerran. Aikoinaan kun kävin kuntosalilla, niin omistaja aluksi neuvoi kaikki laitteet ja kuului ihan hintaan. Ihanko oikeasti kuntosalilla ei saa enää mitään ohjausta edes ensikertalainen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme