Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläisitkö 900e/kk tuloilla?

Vierailija
13.12.2021 |

Eli jäisi tuon verran käteen? Minä elän ja jää säästöönkin.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helposti. Mulla jää käteen 220€/kk.

Vierailija
2/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tod. Nelihenkinen perhe, lemmikit, OKT.

Yksin jos eläisin jossain asumistuetussa yksiössä, niin ehkä sitten nippa nappa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 600 ja pärjään

Vierailija
4/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi pakko. Viimekuussa pakollisia laskuja yli 900€. Velkaa puhdas 0€

Vierailija
5/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pärjätä pelkällä työmarkkinatuella 540 euroa. Joudunkin mm. asumaan vanhan ja sairaan sukulaiseni luona. Onneksi sentään saan asua sukulaiseni luona ilmaiseksi, mutta joudun tekemään paljon kotitöitä ja hoitamaan sukulaiseni asioita. Itsellänikin on kaikenlaista vaivaa ja rankkaa tämä on.

Vierailija
6/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo määrä jos olis maksettu kaikki laskut?

Vierailija
7/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviänpä hyvinkin, nimittäin juuri tuon verran menee eläkkeestä elämiseen ja lopuista 1200 ekestä kuussa puolet menee sijoituksiin ja toinen puoli lastenlasten harrastuksiin.

Vierailija
8/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Pelkästään asuntolainan lyhennys on tuon verran.

Vierailija
9/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti jos olisin lapseton sinkku, olen pärjännyt paljon vähemmälläkin. :) ja pärjäiain nytkin vaikka 0-tuloilla kun on sitoutunut mies.

Vierailija
10/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan työmarkkinatukea ja teen lisäksi osa-aikatyötä ja keskimäärin jää tuo 900e käteen kuukaudessa. Säästöön jää 400e jos oikein nipistää, 250e/kk vastike, sähkö, vesi, netti. Ruokaan jne menee 250e/kk. Ei velkaa, oma osake. Yleensä säästöön kyllä jää ainoastaan n.300e. ap

Vierailija
11/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisi käteen? Siis verojen jälkeen palkasta?

Jo asumismenoni ovat 750e/kk, joten aika tiukkaa tekisi saada ruuat ja vaatteet yms lapsille ja itselle 150e/kk.

Jos taas 900e/kk jäisi käteen asumiskulujen jälkeen, niin puolet saisin säästöön. Loka-joulukuussa varmaan vähemmän, koska silloin ostetaan lapsille uudet talvivaatteet, sukset, luistimet ja joululahjat yms.

Vierailija
12/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Asumiskulujen jälkeen tuosta jäisi käteen n. 600 euroa. 

Vierailija
13/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisenä en, mutta jos puoliso saisi saman verran, niin sitten juuri ja juuri.

Vierailija
14/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pärjään, tulot 713€ ja siittä maksetaan kaikki, vuokrat yms. Ei jää extraa ja puuroa tulee paljon syötyä mutta kun on pakko pärjätä niin ei siinä muu auta.

Vierailija
15/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nyt ostin taas koiralle ruokasäkin, sen hinta oli 100e ja vielä pitää käydä hakemassa lihoja, niihin menee ehkä 50e. Mutta syö tuo otus noilla taas hetken eli joka kuukausi ei tartte tota säkkiä ostaa. Koiran ruuasta en tingi, sen elämänlaatu pysyy omasta tilanteestani huolimatta samana mitä ennenkin.

Vierailija
16/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin. Asumiskulujen jälkeen jäisi noin 600e. En sen enempää käytä kuussa nytkään, säästötilille kertyy joka kuukausi iso osa pienipalkkaisen työn palkasta.

Vierailija
17/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo määrä jos olis maksettu kaikki laskut?

Ei vaan tuosta pitäisi maksaa kaikki kuukausikulut kuten asuminen, ruoka ja muut laskut. Niin minä teen. ap

Vierailija
18/59 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän koko ajan.

Onneksi saan maalla asuvilta vanhemiltani perunoita, porkkanoita ja muita juureksia sekä marjoja.

Ruovavalioni koostuu erilaisista perunoista tehdyistä ruuista, kuten peruna-juureskeitoista, peruna-sipulilaatikoista, porkkankeitoista ja lantuista joita käytän lisäkkeenä tarjouksesta ostettuihin pieniin määriin lihoja.

Kananmunat ovat tosi halpoja, samoin vehnäjauhot, teen pullataikinan veteen, joten minulla on aina omatekoista kahvi-jea teeleipää kotona.  Kaikki tuotteet ostan tarjouksesta.

Perunamuusi kaikkein halvimmalla rasvalla sipulilla höystettynä on mieliruokaani.

Onneksi en ole koskaan pitänyt maidosta, joten mun on helppo korvata maito vedellä.  Perunamuusiin käytän nesteenä perunoiden keitin vettä.

Monet säilykkeet ovat tosi halpoja, vaikka ne ovatkin epäterveellisiä.   Hernekeiton keitän itse ja teen sitä kerralla suuren määrän, käytän siihen halvinta jauhelihaa, ja pakastan sen rasiohin.

Leipää haen ilmaisesta jakelusta tai ostan sen tarjoukusesta kaupasta.

Lääkkeet ja hygienia ovat pakolliset, ja niissä ei voi säästää niin paljon kuin toivoisi säästävänsä.

Mutta itse tekemällä, ruuasssa voi säästää todella säästää paljon.

Sähkö, netti-ja puhelin ja asunto ovat pakollisia menoja.

Vierailija
19/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eläisi. 3000e käteen on mukavampi eikä paljoa ponnisteluja vaadi.

Vierailija
20/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pelkät asumiskulut 1300 euroa.