Miksi ihmiset eivät ole valinneet venäjää valinnaisena aineena koulussa?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:41"]
Tyhmä kysymys. Ei ollut koulussa valintana venäjää. Ei rannikolla kukaan sitä tarvitse. En oo kyllä ruotsiakaan. Ei sitä voinut tietää että muuttaa susirajalle. Olishan se nyt hyvä pystyä sanoon prismassa et mee vittuun siitä seisoskelemasta karvahattu!
[/quote] rannikolta voi joutua lähtemään työn perässä vaikka itärajalle
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:41"]
Tyhmä kysymys. Ei ollut koulussa valintana venäjää. Ei rannikolla kukaan sitä tarvitse. En oo kyllä ruotsiakaan. Ei sitä voinut tietää että muuttaa susirajalle. Olishan se nyt hyvä pystyä sanoon prismassa et mee vittuun siitä seisoskelemasta karvahattu!
[/quote] rannikolta voi joutua lähtemään työn perässä vaikka itärajalle
Ei ollut venäjää tarjolla vaan ruotsi ja sen otti luokasta lähes kaikki, asutaan Hgissä. siis neloselta ja yläasteen painotetulla ei saatu saksan ryhmää kokoon koska osalla oli jo saksa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 08:14"]
Luin C-kielenä enkä ole sen koommin käyttänyt tai tarvinnut. Kirjaimet nyt muistaa ikuisesti kun ne on kerran opetellut, mutta ne ovat hyvin pieni osa kielen haastavuutta. Oli mielenkiintoista mutta kohdallani hyödytöntä.
[/quote]
Itse olen opiskellut kansalaisopisotssa pari vuotta eikä paljoa jäänyt päähän kirjaimia lukuunottamatta Toinen yhtä vaikea kieli on kreikka. Sitäkin tullut harrastettua pari vuotta. :D
Suomalaisille sopisi parhaiten espanja, joka on oikeasti helpompi kun saksa, ranska ja venäjä.
[/quote]
Mutta kun saksaa ja venäjää tarvitaan usein työelämässä, espanjaa vain vähän.
[/quote] mikäli muutat Floridaan eläkepäivinä Miamin kupeeseen niin espanjaa tarvii, latinot vallanneet
Itse asiassa mä en kyllä tiedä, miksi en ottanut venäjää lukiossa (aikaisemmin sitä ei olisi saanut). Jälkikäteen harmittaa, etten ottanut silloin sitä tai mitään muutakaan tarjolla olleista, vaikka olisi ollut aikaa siihen lyhyen matikan takia. Muiden kielten opiskelu ei olisi ollut mulle este venäjän opiskelulle, mulla oli siis jo pitkä ranska enkun ja ruotsin lisäksi. AMK:ssa luin sitten vuoden espanjaa vielä. Venäjää olisisin tässä vuosien varrella tarvinnut Suomessa, ranskaa ja espanjaa en ollenkaan.