Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitseeko yksin asuva tiskikonetta?

Vierailija
13.12.2021 |

Mielestäni ei tarvitse. Ennen koronapandemiaa söin lähes joka päivä ravintolassa enkä kokkaillut itse mitään. Työpäivän aikana lounas työpaikan ravintolassa, sitten iltasella johonkin fine dining paikkaan tai tilaan woltilla.
Nyt korona-aikana olen taas itse kokkaillut ja aika vähän tulee tiskattavaa. Ymmärrän sen lapsiperheessä, kun tiskiä tulee päivässä kone täyteen.
M36

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni pöytätiskikone. Olen atoopikko joten en pysty tiskaa jos se tiskihöyry tulee naamalle ja käsien iho menee rikki siinä vedessä.

N34

Vierailija
102/156 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on että astianpesukone on Luojan luoma keksintö. Miettikää esim tilannetta jossa ette ole jaksaneet tiskata, astioita on kertynyt pinoittain, tuutte uupuneena töistä, pitäisi alkaa laittaa ruokaa... Itse en pärjäisi ilman tiskikonetta! Onneksi ihmisen elämä on tehty nykyään helpoksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman tiskikonetta ehkä jotenkin pärjää, käyttämällä vaikka kertakäyttöastioita, mutta ilman pyykkikonetta ja kuivausrumpua ei mitenkään.

Kuivausrumpu on ympäristörikos.

Vierailija
104/156 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Kone löytyy mutta käyttämättä jäänyt. Teen ruoat itse ja käytän syödessäni yhtä lautasta, lasia ja aterinparia. Menisi 2 viikkoa ennen kuin saisin koneen täyteen.

Vierailija
105/156 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko yksi asuva pyykkikonetta?

No jos tykkää isoja lakanoita pestä, lavuaarissa tai sangossa. Niin mikäs siinä.

Yksin asuva ei tarvitse pyykkikonetta viemään tilaa kylpyhuoneessa mikäli taloyhtiössä on kunnolliset pesutilat, joissa on tehokkaat pesukoneet, kuivausrumpu ja kuivaushuoneet lämpöpuhaltimella varustettuina. Minä olen ainakin tottunut semmoiseen pesukoneisiin, joissa 40 ja 60 asteen pesuohjelmat kestävät noin 45 minuuttia eikä ne pyöri tuntikausia.

Todellakin tarvitsee, kun ei halua naapurin löyhkääviä pesuainehajuja lakanoihinsa. 

Kyllähän sinä itsekin käytät pesuaineita ja jos pelkää naapureitten hajuja, niin kannattaa käyttää Comfortin kaltaisia huuhteluaineita.

Etkö ole koskaan kuullut hajusteettomista pesuaineista? Vai miksi luulet, että kaikki pesuaineet haisevat?

Miellyttävä tuoksu ja epämiellyttävä haju ovat eri asioita. Comfortin kera puhtaat pyyhkeet, puhtaat lakanat ja muutkin puhtaat vaatteet tuoksuvat hyviltä. Tosin vaikka tekisin kuinka hyvää ruokaa tahansa en halua että asuntoon jäisi aterioinin jälkeen ruuan tuoksua vaan tavallisesti tuuletan asunnon tehokkaasti ilman raikastamiseksi.

Comfort pitäisi lailla kieltää, haisee niin järkyttävältä. Samoin Omot ja BioLuvilit. Ihmiset käyttää näitä vielä liikaa ja eivät tajua että ohikävellessään leijuu pesuaineiden haju muiden nenään.

Vierailija
106/156 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni miehestä, jonka isä piti tälle saarnan, koska hän oli ostanut perheelleen jääkaapin.

Vierailija
107/156 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tykkää isoja lakanoita pestä, lavuaarissa tai sangossa. Niin mikäs siinä.

Yksin asuva ei tarvitse pyykkikonetta viemään tilaa kylpyhuoneessa mikäli taloyhtiössä on kunnolliset pesutilat, joissa on tehokkaat pesukoneet, kuivausrumpu ja kuivaushuoneet lämpöpuhaltimella varustettuina. Minä olen ainakin tottunut semmoiseen pesukoneisiin, joissa 40 ja 60 asteen pesuohjelmat kestävät noin 45 minuuttia eikä ne pyöri tuntikausia.

Todellakin tarvitsee, kun ei halua naapurin löyhkääviä pesuainehajuja lakanoihinsa. 

Kyllähän sinä itsekin käytät pesuaineita ja jos pelkää naapureitten hajuja, niin kannattaa käyttää Comfortin kaltaisia huuhteluaineita.

Etkö ole koskaan kuullut hajusteettomista pesuaineista? Vai miksi luulet, että kaikki pesuaineet haisevat?

Miellyttävä tuoksu ja epämiellyttävä haju ovat eri asioita. Comfortin kera puhtaat pyyhkeet, puhtaat lakanat ja muutkin puhtaat vaatteet tuoksuvat hyviltä. Tosin vaikka tekisin kuinka hyvää ruokaa tahansa en halua että asuntoon jäisi aterioinin jälkeen ruuan tuoksua vaan tavallisesti tuuletan asunnon tehokkaasti ilman raikastamiseksi.

Comfort pitäisi lailla kieltää, haisee niin järkyttävältä. Samoin Omot ja BioLuvilit. Ihmiset käyttää näitä vielä liikaa ja eivät tajua että ohikävellessään leijuu pesuaineiden haju muiden nenään.

Kaikissa hajusteissa on sama ongelma. Kun niihin tottuu, niitä pitää lotrata enemmän, että saisi saman aistimuksen. Tämän takia välillä tulee vastaan käsittämättömiä tapauksia, jotka ovat ilmeisesti uineet siinä parfyymissään. Ei tarvitse olla edes minkäänsortin hajusteallergiaa, kun olo menee tukalaksi ja silmät vuotaa vettä.

Vierailija
108/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, puhtaat vaatteet tuoksuvat hyviltä mutta liian parfymoidulla aineilla pestyt ja huuhdeltut vaatteet eivät tuoksu kuin hajusteille. Sitäpaitsi turhia kemikaaleja tulisi välttää muutenkin.

Vierailija
109/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman tiskikonetta ehkä jotenkin pärjää, käyttämällä vaikka kertakäyttöastioita, mutta ilman pyykkikonetta ja kuivausrumpua ei mitenkään.

Niin on. Kuluttaa energiaakin vain puolet siitä, mitä sisätiloissa kuivaaminen suoralla sähkölämmityksellä.

Vierailija
110/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaamiseen menee aikaa n2-3 min per kerta.

Joten ei todellakaan tarvitse, edes lapsiperheillä.

Kun lapset vanhenee, opetetaan vastuun ottamista ja kaikilla pesuvuorot.

Vierailija
111/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua tiskata käsin, niin tarvitsee. Muussa tapauksessa ei välttämättä.

Vierailija
112/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kokee tarvitsevansa, toinen ei. Sinkku saa hankkia itselleen tiskikoneen, jos kokee sellaisen tarvitsevansa. Mutta ei ole pakko, jos ei halua.

Miksi kaikkien sinkkujen pitäisi elää samanlaista elämää?

Eikö yksi sinkkuuden hyvistä puolista ole se, että saa ihan itse tehdä päätökset tällaisissa asioissa?

Vierailija
113/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei TARVITSE tiskikonetta. Hyvinhän sitä selvittiin esim. lapsuudessani 90-luvulla, kun käytännössä kenelläkään ei ollut tiskikoneita. Ei edes 10-lapsisisssa perheissä. 

Tarkoitit kai 60-luvulla?

Meillä oli 1970-luvulla astianpesukone. Siihen aikaan ne olivat harvinaisia vielä, mutta yleistyivät 1980-luvulla, ainakin meidän kylällä. Ja siis todellakin asuttiin ns. jumalan selän takana.

Toki vanhempiin kaupunkiasuntoihin sitä oli varmaan vaikeampi saada vielä 1990-luvullakin. Remonttien myötä isoimpiin asuntoihin on saatu mahdollisuus asentaa astianpesukone.

Vierailija
114/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi 2021 ja astiat muka pestäisiin käsin, älkää nyt jauhako pskaa.

Vierailija
115/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee ruokaa ainoastaan vklp niin ei tee koneella mitään. Samalla vaivalla kuin koneeseen huuhtelee pyöräyttää jo harjalla muutaman astian puhtaaksi.

Ei niitä tarvi huuhdella. Syö lautasen tyhjäksi vaan. Kone huuhtelee.

Vierailija
116/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Kuluttaa energiaakin vain puolet siitä, mitä sisätiloissa kuivaaminen suoralla sähkölämmityksellä.

Ilmankostuttajaa ei tarvita, kun kuivaa pyykit sisällä. Kuivausrumpu kuluttaa vaatteita. Vaatteiden rakastajana inhoan sitä. Mulla on kuivausrumpu-toiminto pesukoneessa. Käytän sitä harvoin, vain joskus jos pitää saada esim. lakanat tai peitot nopeasti kuivaksi.

Vierailija
117/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikone tiskaa, pesukone pyykkää, robotti-imuri imuroi. Mitä sitä turhaan käyttää aikaansa noihin hommiin, kun laite hoitaa ne puolestasi.

Näin jokin aika sitten kauppakeskuksessa siivousrobotin. Robotti näytti hyvin paljon samanlaiselta laitteelta, mitä olen nähnyt siivoojien työntelevän pitkin niitä samoja kauppakeskuksen käytäviä. Minulle tuli robotista hyvä mieli. On saatu automatisoitua työ, mitä kukaan ei halua tehdä, ja etenkin, minkä tekemisestä kukaan ei haluaisi kenellekään maksaa.

Vierailija
118/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla ilman tiskikonetta. Kyllä se yleensä parissa päivässä aina täyttyy. Pesen käsin vain sen mikä on aivan pakko. Inhoan käsin tiskaamista, enkä muutenkaan näe syytä lisätä kotitöitä elämääni. 

Asunnon jälleenmyyntiarvon takia on myös järkevää, että keittiössä on tiskikone, eikä kaappia, joka seuraavan asukkaan sitten pitäisi purkaa tiskikoneen tieltä. 

Vierailija
119/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan tiskikonetta. En luopuisi siitä mistään hinnasta. Enkä pyykinpesukoneesta. Opiskeluaikana mulla ei ollut niitä, pesin kaiken käsin. Eli sekin on koettu kyllä.

Vierailija
120/156 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä saan pitkän vkl aikana mökillä 45cm koneen täyteen ihan yksinänikin.