Tarvitseeko yksin asuva tiskikonetta?
Mielestäni ei tarvitse. Ennen koronapandemiaa söin lähes joka päivä ravintolassa enkä kokkaillut itse mitään. Työpäivän aikana lounas työpaikan ravintolassa, sitten iltasella johonkin fine dining paikkaan tai tilaan woltilla.
Nyt korona-aikana olen taas itse kokkaillut ja aika vähän tulee tiskattavaa. Ymmärrän sen lapsiperheessä, kun tiskiä tulee päivässä kone täyteen.
M36
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin avuton, ettei osaa käyttää tiskikonetta, niin sitten on varmaan parempi olla ilman.
Kuka täällä on sanonut, että osaisi käyttää tiskikonetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tarvitsee, varsinkin kun olen kovin väsynyt. Koen myös että astiat tulee puhtaammiksi koneessa, monesti niiden luona joilla ei ole tiskikonetta, astiat on rasvaisia ja jotenkin ällöttää niistä syödä, kun bakteerit ei lähde käsin tiskaamalla.
Lähtee ihan tarpeeksi. Ei astiat konetiskin jäljiltäkään steriilejä ole.
No joo, mutta kyllä koen astiat silti huomattavasti puhtaammiksi 65 asteiden konepesun jälkeen: astiat tulee kiiltävinä ja puhtaina koneesta ulos eivätkä ole tippaakaan rasvaisia. Myöskin täällä mainittu huomattavasti pienempi vedenkulutus on ehdottomasti plussaa, sekä aina siisti keittiö! Itselleni uuteen asuntoon muuttaessa yksi kriteereistä on astianpesukone, nykyään onneksi sellainen löytyy aina uusista taloyhtiöistä.
Harmi, että et osaa tiskata kunnolla käsin. Meillä ainakin astiat on kiiltäviä ja puhtaita käsitiskin jälkeen. Ei ollenkaan rasvaisia. Osaan käyttää tiskiainetta ja riittävän kuumaa vettä. Suosittelen sinuakin opettelemaan, ettei jää asiat rasvaisiksi, jos koneesi hajoaa.
Tunteisiiiiiiin......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko yksi asuva pyykkikonetta?
No jos tykkää isoja lakanoita pestä, lavuaarissa tai sangossa. Niin mikäs siinä.
Yksin asuva ei tarvitse pyykkikonetta viemään tilaa kylpyhuoneessa mikäli taloyhtiössä on kunnolliset pesutilat, joissa on tehokkaat pesukoneet, kuivausrumpu ja kuivaushuoneet lämpöpuhaltimella varustettuina. Minä olen ainakin tottunut semmoiseen pesukoneisiin, joissa 40 ja 60 asteen pesuohjelmat kestävät noin 45 minuuttia eikä ne pyöri tuntikausia.
Todellakin tarvitsee, kun ei halua naapurin löyhkääviä pesuainehajuja lakanoihinsa.
Kyllähän sinä itsekin käytät pesuaineita ja jos pelkää naapureitten hajuja, niin kannattaa käyttää Comfortin kaltaisia huuhteluaineita.
Etkö ole koskaan kuullut hajusteettomista pesuaineista? Vai miksi luulet, että kaikki pesuaineet haisevat?
Vierailija kirjoitti:
No ei välttämättä ,jos esim. on joku paikka jossa on se pesukone ja jossa saa käydä halvalla käyttömaksulla pesemässä pyykkinsä.
Itse voin onneksi tehdä näin tehdä työpaikallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tarvitsee, varsinkin kun olen kovin väsynyt. Koen myös että astiat tulee puhtaammiksi koneessa, monesti niiden luona joilla ei ole tiskikonetta, astiat on rasvaisia ja jotenkin ällöttää niistä syödä, kun bakteerit ei lähde käsin tiskaamalla.
No joo, mutta kyllä koen astiat silti huomattavasti puhtaammiksi 65 asteiden konepesun jälkeen: astiat tulee kiiltävinä ja puhtaina koneesta ulos eivätkä ole tippaakaan rasvaisia. Myöskin täällä mainittu huomattavasti pienempi vedenkulutus on ehdottomasti plussaa, sekä aina siisti keittiö! Itselleni uuteen asuntoon muuttaessa yksi kriteereistä on astianpesukone, nykyään onneksi sellainen löytyy aina uusista taloyhtiöistä.
Harmi, että et osaa tiskata kunnolla käsin. Meillä ainakin astiat on kiiltäviä ja puhtaita käsitiskin jälkeen. Ei ollenkaan rasvaisia. Osaan käyttää tiskiainetta ja riittävän kuumaa vettä. Suosittelen sinuakin opettelemaan, ettei jää asiat rasvaisiksi, jos koneesi hajoaa.
Tunteisiiiiiiin......
Niin näytti sinulla menevän :D:D
Tiskikone tiskaa, pesukone pyykkää, robotti-imuri imuroi. Mitä sitä turhaan käyttää aikaansa noihin hommiin, kun laite hoitaa ne puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin avuton, ettei osaa käyttää tiskikonetta, niin sitten on varmaan parempi olla ilman.
Kuka täällä on sanonut, että osaisi käyttää tiskikonetta?
Sehän oli luettavissa jo avauksesta. Jos mies sanoo, ettei jotankin tarvitse, se tarkoittaa suomeksi, että hän ei osaa sitä käyttää.
En vaihtaisi enää takaisin aikaan, jolloin elin ilman astianpesukonetta. Ihan yksin asun, mutta teen itse ruokani ja tiskiä tulee riittävästi. Astianpesukoneen kanssa säästyy suurin tiskaamisen vaiva, aikaa ja oletettavasti myös vettä. Kone myös pesee paljon paremmin ja pinttyneetkin astiat olen saanut puhtaaksi sen jälkeen, kun astianpesukonetta pääsin säännöllisesti käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ei ole astianpesukoneita taloyhtiöiden pyykkituvissa. Olis kiva jos astioitakin vois pestä.
Koska sinä lienet ainut ihminen, jonka mielestä olisi kiva roudailla astioita ees taas.
Tämä olisi itseasiassa hyvä idea.
Ainakin meillä töissä ihmiset pesee astiansa samassa koneessa, samoin solukämpissä. Niin miksei voisi naapurienkin kesken.
Meillä on taloyhtiössä ruohonleikkurit, joita kaikki käyttää. Nykyään on taloyhtiöiden yhteiskäyttöautoja.
Lista pitenee sitä mukaa, kuin rakennetaan pienempiä asuntoja. Jos keittiö on vain kaappi seinällä, niin ei sinne tulevaisuudessa mahdu liesi tai astianpesukone.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena sain hyvän työpaikan ja asuin monta vuotta yksin. Isä ja äiti paasasivat joka kerta kun tapasimme, kuinka yksinäisellä ihmisellä menee loistavasti, kun koko kuukauden palkka jää pankkiin. Eihän yksinäisellä ole mitään menoja, sanoivat. Heillä ei kuulemma jäänyt mitään kun piti lapsia elättää. Kyllästyin oikein hem metisti heidän paasauksiinsa ja lähdin pois maasta. Senjälkeen ei ole kukaan paasannut mitä yksinäinen ihminen tarvitsee ja mitä ei. Mitä se kennellekään kuuluu mitä kukakin tarvitsee? Hankin sen mitä mielestäni tarvitsen ja mikä on nyk. mm. myös ekologista ja ulkopuolisilla ei pitäisi olla nokan koputtamista asioistani.
Ilman tiskikonetta ehkä jotenkin pärjää, käyttämällä vaikka kertakäyttöastioita, mutta ilman pyykkikonetta ja kuivausrumpua ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ei ole astianpesukoneita taloyhtiöiden pyykkituvissa. Olis kiva jos astioitakin vois pestä.
Koska sinä lienet ainut ihminen, jonka mielestä olisi kiva roudailla astioita ees taas.
Tämä olisi itseasiassa hyvä idea.
Ainakin meillä töissä ihmiset pesee astiansa samassa koneessa, samoin solukämpissä. Niin miksei voisi naapurienkin kesken.
Meillä on taloyhtiössä ruohonleikkurit, joita kaikki käyttää. Nykyään on taloyhtiöiden yhteiskäyttöautoja.
Lista pitenee sitä mukaa, kuin rakennetaan pienempiä asuntoja. Jos keittiö on vain kaappi seinällä, niin ei sinne tulevaisuudessa mahdu liesi tai astianpesukone.
Ei pienempiä asuntoja rakenneta, päinvastoin ne kymmenen neliön kanakopit kelpaa entistä harvemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Tiskikone tiskaa, pesukone pyykkää, robotti-imuri imuroi. Mitä sitä turhaan käyttää aikaansa noihin hommiin, kun laite hoitaa ne puolestasi.
On kyllä ihme että kaikenmaailman paskahommia viitsi joku tehdä päivästä toiseen, vaikka konekin voisi sen tehdä. Valmista ei tule koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei välttämättä ,jos esim. on joku paikka jossa on se pesukone ja jossa saa käydä halvalla käyttömaksulla pesemässä pyykkinsä.
Itse voin onneksi tehdä näin tehdä työpaikallani.
Ai, ihan onneksi. Itselläni on talossa apukeittiö jossa tehdään pyykinpesu ja silitys ym. hommaa. En jaksaisi roudata pyykkejä pois kotoa.
Ei tarvitse, mutta en muuttaisi asuntoon, johon sitä ei saa.
T: yksin asuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tykkää isoja lakanoita pestä, lavuaarissa tai sangossa. Niin mikäs siinä.
Yksin asuva ei tarvitse pyykkikonetta viemään tilaa kylpyhuoneessa mikäli taloyhtiössä on kunnolliset pesutilat, joissa on tehokkaat pesukoneet, kuivausrumpu ja kuivaushuoneet lämpöpuhaltimella varustettuina. Minä olen ainakin tottunut semmoiseen pesukoneisiin, joissa 40 ja 60 asteen pesuohjelmat kestävät noin 45 minuuttia eikä ne pyöri tuntikausia.
Meillä on, sitä saa käyttää kerran viikossa puoli päivää tai kahden viikon välein koko päivän, en ymmärrä mitä helvetin järkeä siinä on, eihän kukaan pese vaatteita noin harvoin.
Itse en hyödy tuosta mitenkään, koska pesen jo pelkkiä treenikamppeita neljänä päivänä viikossa.
Vihaan tiskaamista. Kone on ollut aina yksin asuessa, vaikka sitten käyttäisin sitä kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeen, uuden koneen saa nopeasti ja sen aikaa voi käyttää pahviastioita. Turha taito näin 2020-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tarvitsee, kun ei halua naapurin löyhkääviä pesuainehajuja lakanoihinsa.
Kyllähän sinä itsekin käytät pesuaineita ja jos pelkää naapureitten hajuja, niin kannattaa käyttää Comfortin kaltaisia huuhteluaineita.
Etkö ole koskaan kuullut hajusteettomista pesuaineista? Vai miksi luulet, että kaikki pesuaineet haisevat?
Miellyttävä tuoksu ja epämiellyttävä haju ovat eri asioita. Comfortin kera puhtaat pyyhkeet, puhtaat lakanat ja muutkin puhtaat vaatteet tuoksuvat hyviltä. Tosin vaikka tekisin kuinka hyvää ruokaa tahansa en halua että asuntoon jäisi aterioinin jälkeen ruuan tuoksua vaan tavallisesti tuuletan asunnon tehokkaasti ilman raikastamiseksi.
Juuri näin.