Vihaan ruuanlaittoa - mikä neuvoksi?
Pakko olis kuitenkin sitä tehdä kun on 2 lastakin.
Kommentit (27)
Mäkin vihaan! Siksi meillä mies tekee ruuat.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 19:31"]
Helppo ratkaisu- osta laadukkaita valmisruokia. Rahaa kuluu taatusti enemmän kuin itse tehden, mutta ravintoarvot ovat samat eikä tarvitse kokata. Lisukkeeksi sormivihanneksia (minitomaatteja, porkkanoita, herneenpalkoja, kurkkua, paprikaa) ja ruokalistanne on terveellisempi kuin monella HeseMäkkäriPakastepitsaperheellä.
Valmisruoilla on suotta huono maine, laadukkaita löytyy pilvin pimein.
[/quote]
Laadukkaita valmisruokia ei ole.
Opettele tekemään ruokia joita voit hyödyntää useammalla aterialla, esim jo mainittu bolognesekastike: iso satsi niin voi eka syödä spagetin kanssa, sitten tehdä lasagnea tai tacoja, jos vielä jää niin käyttää keiton pohjana.
Ja sitten tietty liuta nopeita, simppeleitä ohjeita: perunat+uunilohi+kasviksia, monet wokit ja pastat, sosekeitot jne.
Ap, mikä siinä ruuanlaitossa on niin kamalaa??
Jos sinun on vaikea keksiä ruokia niin tee vaikka excel missä sinulla on esim 50 eri ruokaa listattuna. Siihen viereen tieto onko 1 vai 2 pvän ruoka ja valmistusaika. Sitten vaan järjestelet taulukon miten haluat ja seuraat sitä, ei tarvitse miettiä eikä ihmetellä kaupassa mitä tekisin. Helppoa.
Jamiella on ihania 15-30 minuutin reseptejä joita kannattaa hyödyntää arkena.
t yksi joka rakastaa ruuanlaittoa:D
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:58"]
Pakko olis kuitenkin sitä tehdä kun on 2 lastakin.
[/quote]
Kun et itse tee niin anna miehen tahdä. Tajua myös korvata se vaikka ottamalla suihin ihan oma aloitteisesti. Ruuan laitto on ihan mukavaa puuhaa mutta tiskaminen vähän nyppii. Sekään ei ole kuitenkaan kuin tehdä vain.
Olen mies ja kokkaan oikeastaan aina mutta eipä onneksi ole tuollaista asennevammaista koskaan ollut riesana. Jotain kertoo taidoistani se ettei edes lapset nirsoile mun tekemiä ruokia. Jos et jotain osaa niin kvg. Täynnä reseptejä ja ohjeita mihin tahansa.
[/quote]
Oppiskohan sieltä googlesta myös kirjoittamaan?
Ymmärrän sinua ap, minäkään en tykkää ruuanlaitosta vaikka olen 40 v ja lapsia 3. Se nyt vaan on sellaista pakkopullaa ja aina pitää saada aikaan hyvää kaikille kelpaavaa ruokaa ja nopeesti sitten. Varmaan se ois mielekkäämpää jos ois hieno keittiö ja hyvät välineet.
up