Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan ruuanlaittoa - mikä neuvoksi?

Vierailija
21.03.2015 |

Pakko olis kuitenkin sitä tehdä kun on 2 lastakin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoliuosta suoraan suoneen.

Vierailija
2/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puoliso kokkaamaan ja vapauta hänet kokonaan pyykinpesusta. Kun lapsen hiukan kasvavat, teetä hommat heillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen pyykit ja ruoka pitäisi laittaa. Mies siivoaa. Ap

Vierailija
4/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele muutama takuuvarma ruoka. Tee niitä kerralla isompia satseja ja laita pakkaseen. Näin voi kuitata monta ateriaa helpoimman kautta vain lämmittämällä.

Vierailija
5/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voisi olla sellainen takuuvarma ruoka? Ap

Vierailija
6/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pakasteena keittojuures+peruna pussi ja samoin pakasteena lohikuutioita. Kiehauta vesi vedenkeittimessä. Heitä kattilaan keittojuures-perunapussi, 1-2 liemikuutiota ja keitä 15 min, lisää lohipalat ja keitä vielä 5 min. Lopuksi lorauta kermaa antamaan makua ja tuoretta tilliä. Anna jäähtyä lautasilla riittävän pitkään ja eikun nauttimaan

Vierailija
7/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käytä pakastekasviksia. Ne ovat ihan kämästä ravintoa. Ap

Vierailija
8/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekä varsinkaan liemikuutioita. Ap

Vierailija
9/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:06"]Mikä voisi olla sellainen takuuvarma ruoka? Ap
[/quote]

Bolognesekastike: Oliiviöljyä, sipulia, selleriä, porkkanaa, tomaattimurskaa ja pyrettä, jauhelihaa, oreganoa, suolaa, pippuria jne...

Vierailija
10/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät välineet ja mieluisat raaka-aineet on mun mielestä se juttu. Älä yritä tehdä mitään liian vaikeaa tai aikaa vievää, vaan helppoja ja nopeita perusruokia arkena. Kun teet enemmän kerralla, et joudu olemaan kaittiössä niin usein (jos ette syö kahta päivää peräkkäin samaa niin pakasta vaikka). Otat sen vaan perusjuttuna joka täytyy tehdä. Mulle suurin osa kotitöistänon sellaisia etten mä niistä tykkää, mutta ne vaan on pakko hoitaa. Ajan kanssa ne alkaa mennä itsestään ihan rutiinilla ja tunteita herättämättä. Ruoanlaitosta tosin itse tykkään.

Vierailija
11/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:08"]

[/quote]

Eipäs muuten olekaan, näin lopputalvesta ravintoarvot ovat jopa parempia kuin tuoreena ostetut..

Vierailija
12/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:08"]Emme käytä pakastekasviksia. Ne ovat ihan kämästä ravintoa. Ap
[/quote]
Ilmankos vihaat ruoanlaittoa

Vierailija
13/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Lisäännytään ilman perustarpeiden täyttämisen osaamista! Ihanaa!

Mikropizzaa soseena taaperoille ja kaljaa aikuisille!

Vierailija
14/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile uuniruokia, laatikoita ja gratiineja.  Ainekset vaan vuokaan ja uuniin.

Vierailija
15/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 17:58"]

Pakko olis kuitenkin sitä tehdä kun on 2 lastakin.

[/quote]

Kun et itse tee niin anna miehen tahdä. Tajua myös korvata se vaikka ottamalla suihin ihan oma aloitteisesti. Ruuan laitto on ihan mukavaa puuhaa mutta tiskaminen vähän nyppii. Sekään ei ole kuitenkaan kuin tehdä vain.

Olen mies ja kokkaan oikeastaan aina mutta eipä onneksi ole tuollaista asennevammaista koskaan ollut riesana. Jotain kertoo taidoistani se ettei edes lapset nirsoile mun tekemiä ruokia. Jos et jotain osaa niin kvg. Täynnä reseptejä ja ohjeita mihin tahansa.

Vierailija
16/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkaat kotiapulaisen, thaikuista saa superhalvalla :)

Vierailija
17/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et käytä liemikuutioita, voit tehdä vaikka näin (tosin musta saatat demonisoida liemikuutiot turhaan, jos ruoanlaitto on vastenmielistä):

-lauantai-iltana pilkot keittojuureksia (porkkanaa, lanttua, selleriä ym.) ja keität niistä kattilallisen lientä ja laitat kylmään.

-sunnuntaina jaat liemen kahtia, toisesta teet vaikka kalakeittoa ja toisesta sanotaanko lihakeittoa. Sunnuntaina syötte kalakeittoa. Lihakeiton pakastat.

-maanantaina syötte myös kalakeittoa

-tiistaina teet ruoaksi sellaista, mikä valmistuu nopeasti uunissa. Esim. kalapuikot tai uunikala ja niiden kanssa perunoita. Ei paljon valmistamista

-keskiviikkona syötte lihakeittoa pakkasesta

-torstaina helppo pastakastike pannulla. Esimerkiksi jotain paistetaan pannulla ja sille tehdään kastike ja keitetään pasta. Ei paljon laittamista

-perjantaina syötte taas lihakeittoa pakkasesta

-lauantaina laitat aamulla jonkun ruoan uuniin ja sitten pakastat siitäkin loput.

Idea tuli varmaan selväksi (esimerkkiruoat eivät olleet tässä pääasia)?

Entä voivatko lapset osallistua, vai ovatko vielä niin pieniä?

Vierailija
18/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa syöminen kokonaan.

Vierailija
19/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ratkaisu- osta laadukkaita valmisruokia. Rahaa kuluu taatusti enemmän kuin itse tehden, mutta ravintoarvot ovat samat eikä tarvitse kokata. Lisukkeeksi sormivihanneksia (minitomaatteja, porkkanoita, herneenpalkoja, kurkkua, paprikaa) ja ruokalistanne on terveellisempi kuin monella HeseMäkkäriPakastepitsaperheellä. 

Valmisruoilla on suotta huono maine, laadukkaita löytyy pilvin pimein. 

Vierailija
20/27 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:08"]

[/quote]

Älä sitten valita.