Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhelin toistuvasti väittää minun olevan 20km päässä naapurikaupungissa?

Vierailija
21.03.2015 |

iPhone 5 ja kartta (ja sää, fb yms) väittää toistuvasti, jo usean viikon ajan, että olisin reilun 20km päässä kotoani naapurikaupungissa ns. korvessa. Miksi???
Aina sama paikka ja suhteellisen vittumaista esim. navigoinnin kannalta!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ole ikinä käynytkään tuolla kadulla tai paria kilometriä lähempänä ko. paikkaa.
Uutena 1,5v sitten ostettu puhelin ja nyt ehkä tämä alkuvuosi ollut tämä "vika".

Vierailija
2/18 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitä puhelin ja sovellukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mäkin olen miettiny. Mulla puhelin näyttää oikean sijainnin, mutta esimerkiksi kaverilla samsung näyttänyt joskus hänen olevan nurmijärvellä. Oli silloin jyväskylässö eli heitto ei ollu ihan pieni. Ei taida muutenkaan ihan harvinainen vika olla.

Vierailija
4/18 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimesi haluaa että teet jonkun rikoksen ja antaa sinulle alibin toiseen paikkaan?

Vierailija
5/18 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:23"]Puhelimesi haluaa että teet jonkun rikoksen ja antaa sinulle alibin toiseen paikkaan?
[/quote]

:D

Nokun mä oon kauheita salaliittoteorioita jo pyöritellyt päässäni. Päivitys taitais viimeisin olla tekemättä, pitää se kokeilla.
Ihan hiton ärsyttävä homma tämä, mut näköjään en ollut kuitenkaan ainoa.

Vierailija
6/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla väittää sijainniksi Lappeenrantaa vaikka olen Kotkassa (noin 130 kilsaa heittää siis)

Vierailija
7/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, miksi hautajaisissa sitten toivotettaisiin kepeitä multia? En ole ikinä kuullut tuollaista :D

Vierailija
8/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt monesti, että minkä takia Kouvolan sanomien nettisivuilla mainostetaan Kuopion katsotuimpia asuntoja. Tai jos menen S-ryhmän ravintoloiden Raflaamo-sivulle, niin kysytään, että olenko paikassa Kuopio :)

Puhelin sentään useimmiten tietää missä olen. Paitsi joskus säätiedot olivat jostain Saudi-Arabian suunnalta

Vierailija
9/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa:

1) iPhonen navi on pyllystä

2) sulla on jonkun toisen puhelin joka on siellä missä iPhone väittää

Vierailija
10/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös sama ongelma, iPhone 5 ja aina eri paikassa kun minä. Paitsi silloin kun lähden liikkeelle, silloin kuljetaan yhdessä kokoajan kartalla. 

Haluaisin myös tietää onko se normaalia? Vähän harmittaa kun ottaa valokuvan ja paikannin ilmoittaa että kuva on otettu jossain 30km päässä missä en ole koskaan ollutkaan. Mutta kun kuljen esim bussilla pysyy puhelin kartalla koko ajan.

Vierailija
11/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:16"]

iPhone 5 ja kartta (ja sää, fb yms) väittää toistuvasti, jo usean viikon ajan, että olisin reilun 20km päässä kotoani naapurikaupungissa ns. korvessa. Miksi??? Aina sama paikka ja suhteellisen vittumaista esim. navigoinnin kannalta!

[/quote]

Onhan Gps & Verkkopaikannus ominaisuus päällä?? Heittoa tulee yleensä samantien jos ne ominaisuudet ei päällä tai singnaali heikko tai kenties sisätiloissa..?  Älypuhelimen paikannustoiminnot ovat nykyään kovin monimutkainen kokonaisuus, sillä GPS:n lisäksi puhelin selvittää sijaintinsa 3G-tukiasemien ja tunnettujen wlan-verkkojen avulla, eli gps:n ollessa pois pelistä paikkatieto tulee lähimpien linkkimastojen mittauksen perusteella...Tai vaihtoehto B puhelimen gps on oikeasti rikki.

Itse kyllä henk.koht näkisin tämän vian enemmänkin positiivisena asiana kun puhelin ei ole täysin kartalla missä mennään, en hirveämmin tykkää noita omia liikkumisia ja "missä olet milloinkin" päivityksiä jaella sosialistisessa mediassa. Jonkinlainen yksityisyys sentään pitää ihmiselläolla ;)

Vierailija
12/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te kaikki olettekin kuolleita ja elätte harhamaailmassa?

Vierailija
13/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitteet väittää yläkerran olevan eri paikkakunnan puolella kuin alakerran :) Käytän tosin yleensä eri älylaitetta eri paikassa ja ollaan lähellä rajaa, joten tämä varmaan aiheuttaa eron.

Vierailija
14/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaisesti se tietää sun olevan kaikkialla yhdellä aikaa.

Vierailija
15/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelin joskus paikansi mut jatkuvasti Puolaan jonnekin korpeen. :D Ihan Helsingissä olin, kerran olen vaan Puolassa käynyt vuosia sitten.

Vierailija
16/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Lumia väitti, että kotipaikkani on Berliini. Aina karttahakuja ja reittihakuja tehdessäni laittoi lähtö- ja sijaintipaikaksi automaattisesti Berliinin, jossa en ole koskaan käynytkään, enkä muuallakaan Saksassa.

Vierailija
17/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:31"]Jos te kaikki olettekin kuolleita ja elätte harhamaailmassa?
[/quote]

Jep, ap:n ruumis taitaa löytyä tuolta 20km päästä.

Joskus oma kuoleminen on vain niin traumaattinen asia hyväksyä, että ihmiset jäävät jumiin harhamaailmaan.

Vierailija
18/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:31"]Jos te kaikki olettekin kuolleita ja elätte harhamaailmassa? [/quote] Jep, ap:n ruumis taitaa löytyä tuolta 20km päästä. Joskus oma kuoleminen on vain niin traumaattinen asia hyväksyä, että ihmiset jäävät jumiin harhamaailmaan.

[/quote]

Tuo on kauheaa, jos se on totta! toivottavasti ap:n sielu saa pian rauhan. Tuon takia hautajaisissa ei koskaan saa toivottaa kepeitä multia, koska vainajan sielu voi siten päästä haudasta kuljeksimaan ympäriinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme