Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jota kauhistuttaa ajatuskin kerrotalosta?

Vierailija
21.03.2015 |

Olen elämässäni asunut puolivuotta kerrostalossa ja se oli ihan kamalaa. Äänet kuului seinien läpi ja iltaisin kuulosti siltä kuin yläkerrassa olisi kaikki huonekslut raahattu eri paikkoihin. Toki taloilla ja alueilla on eroa, mutta ei ole mun juttu. Olisisin ihan hermoraunio esim lasten kanssa jos ne huutaa ja kiukuttelee ja miettisin mitä naapurit ajattelee.
Olen ollut onnekas, että on ollut varaa ostaa omakotitalo. On oma piha, oma rauha. Autot ja polkupyörät omassa tallissa ja varastossa. Meillä on kivat naapurit ja keskustaan on matkaa vaivaiset 3km. Puutarhanhoito on mun rakas harrastus. Robotti hoitaa ruohonleikkuun, vaikka itse leikatenkaan se ei ole iso homma. Lumitöistäkin tykkään, tosin tämä talvena kolaamista oli 2 kertaa, viime talvena kerran.
Oma piha on lasten kannaltakin ihana, tuolla ne juoksee keppihevosineen ja leikkimökki on tallina =)
Ja mitä kuluihin tulee, tämän talon hinnalla ei saisi uudehkosta kerrostalosta keskustan tuntumassa kaksiota isompaa asuntoa, jotenkin nurinkurista.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tykkään puutarhan hoidosta ja asutaan omakotitalossa. Tähän asumismuotoon liittyy kuitenkin niin paljon erilaista puuhaa ja huoltamista, että haaveilen salaa isosta kerrostalo kattohuoneistosta jossa on iso aurinkoinen parveke, johon voisin kyhätä ruukkupuutarhan. Harmi, että olemme niin köyhiä, kun 100+ neliöiset kerrostalohuoneistot ovat sen verran arvokkaita, että on edullisempaa asua omakotitalossa.

Vierailija
2/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kerrostalo, hyvät äänieristykset, ylin kerros ja vain yksi seinänaapuri tai jopa ei yhtään. Ei ääniongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää kestänyt asua kerrostalossa lasten ja lemmikkien kanssa, vaikka nuorena siinä tykkäsinkin. Koko ajan sai miettiä, häiritäänkö me naapureita, ja häirittiinhän me koska äänieristystä ei ollut nimeksikään. Seinänaapuri esmes heräsi joka aamu klo 5 siihen että meidän mikro kilahti ja kaapit kolahteli, ja häntä ärsytti se,  ja me taas ei mitään puuroja ehditty kattilalla keittelemään. Meillä koira myös haukahti joka aamu viideltä, kun se vietiin pissalle, ja vaikka se oli vaan se yksi haukahdus, niin tiedän että toisen naapurin koira reagoi siihen ja herätti naapurin. Ja näin päin pois.

Naapurit taas häiritsivät meitä omalla elämisellään. Kesäisin ikkunoita ei voinut pitää auki, koska tupakkapaikka oli asunnon alapuolella ja se savu tuli sisään. Öisinkään niitä ei voinut pitää auki koska nuorison mopojen ja poppiautojen äänet ja käryt herättivät monta kertaa yössä.

Asuimme myös ensimmäisessä kerroksessa, ja se vaan ei ole hauskaa että kaikki näkevät sisälle. Ei mitään yksityisyyttä jos ei halunnut pitää koko ajan verhoja kiinni ja elää ihan umpioituna.

Vierailija
4/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:07"]Olen elämässäni asunut puolivuotta kerrostalossa ja se oli ihan kamalaa. Äänet kuului seinien läpi ja iltaisin kuulosti siltä kuin yläkerrassa olisi kaikki huonekslut raahattu eri paikkoihin. Toki taloilla ja alueilla on eroa, mutta ei ole mun juttu. Olisisin ihan hermoraunio esim lasten kanssa jos ne huutaa ja kiukuttelee ja miettisin mitä naapurit ajattelee.
Olen ollut onnekas, että on ollut varaa ostaa omakotitalo. On oma piha, oma rauha. Autot ja polkupyörät omassa tallissa ja varastossa. Meillä on kivat naapurit ja keskustaan on matkaa vaivaiset 3km. Puutarhanhoito on mun rakas harrastus. Robotti hoitaa ruohonleikkuun, vaikka itse leikatenkaan se ei ole iso homma. Lumitöistäkin tykkään, tosin tämä talvena kolaamista oli 2 kertaa, viime talvena kerran.
Oma piha on lasten kannaltakin ihana, tuolla ne juoksee keppihevosineen ja leikkimökki on tallina =)
Ja mitä kuluihin tulee, tämän talon hinnalla ei saisi uudehkosta kerrostalosta keskustan tuntumassa kaksiota isompaa asuntoa, jotenkin nurinkurista.
[/quote]
Omakotitalon kuluihin pitää laskea myös korkeammat liikkumiskulut. Keskustassa asuessa ei välttämättä edes tarvitse autoa.

Vierailija
5/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän perhe tarvii auton asuttais missä vaan. Ja tuon 3km taittaa polkupyörällä keposesti.
Ap.

Vierailija
6/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi taloa. Ihanin vaihtoehto (Suomessa ja ellei rahoitus esteenä) olisi penthouse kauniin jugendtalon ylimmässä kerroksessa. Terassille saisi vaikkapa yrttejä ruukkuihin, naapurin ääniä ei kuuluisi, muttei tarvitsisi itse hoitaa pihaa, puutarhaa tai muitakaan töitä. Omakotitaloissa on se hyvä puoli, ettei tarvitse pelätä huonoa taloyhtiötä. Siitä kun harvoin asuntoa ostaessa selvyyttä saa. Rivi- ja paritalot sen sijaan yhdistävät molempien huonoimmat puolet: taloyhtiön ja lähinaapurin. 

Vierailija
7/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just just. Joillakin on rahaa joillakin ei.

Vierailija
8/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kerrostalossa ja aion kyllä ostaa omakotitalon jostakin metsän keskeltä heti kun on varaa. Kerrostalo on ok, jos on hiljaiset ja toiset huomioon ottavat naapurit, mutta valitettavasti ihmiset tulevat jatkuvasti itsekkäämmiksi ja tyhmemmiksi. Yksikin häirikkö seinän takana hankaloittaa elämää ja v***ttaa tosi paljon. Ja vaikka kaikki naapurit olisivatkin hiljaisia saa silti pelätä, että joku niistä muuttaa pois ja tilalle saapuu mölyapina. Jätän tän kerrostaloasumisen niille, joita ei toisten mekastus haittaa.

Vierailija
9/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasuminen on ok jos asuu tiiviisti kantakaupungissa, mutta jonnekin kerrostalolähiöön peltojen ja metsän keskelle en suostuisi ikinä muuttamaan.

Vierailija
10/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sen omakotitalon saa tähän keskustaan niin voisihan se olla kiva jos lumityöt tekisi joku muu kuin minä ja piha olisi helppohoitoinen ja tietenkin sen talon pitäisi olla ihan uusi ettei jatkuvasti joku nurkka repsota.

Torille 5min kävelymatka ja teineillä yläkouluun ja lukioon 8min kävely...juu ei muutetakaan omakotitaloon.

Niin ja meillä on jopa tässä pienkerrostalossa oma terassi (sisäpiha) niin saa ottaa aurinkoa, grillata ja kasvattaa chilejä ym kesällä ihan rauhassa.

Vierailija
11/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei enää ikinä kerrostaloon. Kokemusta on neljästä eri kerrostalosta, enkä enää yhteenkään takaisin menisi. Okt:ssa ollaan nyt asuttu jo viitisen vuotta, ja elämisen laatu on paljon parempaa. Oma rauha ja iso piha. Kesällä käytännössä asumme ulkona ja ruuatkin grillataan/kokkaillaan siellä.

En koe okt-asumista erityisen työlääksi. Meillä on helppohoitoiseksi suunniteltu piha.

Vierailija
12/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ahdistaa ajatus omakotitalosta. Hirveästi siivottavaa ja se että kuka vaan pääsee sisään vain ikkunan rikkomalla on minusta ahdistavaa. Kerrostalossa on turvallisemman oloista. Meillä on avara jugend kerrostaloasunto ja kaunis näköälä Helsingin kattojen yli ja pieni parveke jossa juoda kesä aamuina kahvia istuttamieni kukkien keskellä. Äänet ei kuulu seinien läpi ja pääsen shoppailemaan, ravintolaan, teatteriin, tai keskustan Herkkuun 5. minuutissa kävellen. Täältä en muuttaisi mihinkään.

Vierailija
13/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:07"]Olen elämässäni asunut puolivuotta kerrostalossa ja se oli ihan kamalaa. Äänet kuului seinien läpi ja iltaisin kuulosti siltä kuin yläkerrassa olisi kaikki huonekslut raahattu eri paikkoihin. Toki taloilla ja alueilla on eroa, mutta ei ole mun juttu. Olisisin ihan hermoraunio esim lasten kanssa jos ne huutaa ja kiukuttelee ja miettisin mitä naapurit ajattelee.
[/quote]
Omakotitalon kuluihin pitää laskea myös korkeammat liikkumiskulut. Keskustassa asuessa ei välttämättä edes tarvitse autoa.
[/quote]

Kaikki kerrostalot ei oo keskustassa :)

Vierailija
14/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:07"]Olen elämässäni asunut puolivuotta kerrostalossa ja se oli ihan kamalaa. Äänet kuului seinien läpi ja iltaisin kuulosti siltä kuin yläkerrassa olisi kaikki huonekslut raahattu eri paikkoihin. Toki taloilla ja alueilla on eroa, mutta ei ole mun juttu. Olisisin ihan hermoraunio esim lasten kanssa jos ne huutaa ja kiukuttelee ja miettisin mitä naapurit ajattelee.
[/quote]
[/quote]

[/quote][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 16:07"]Olen elämässäni asunut puolivuotta kerrostalossa ja se oli ihan kamalaa. Äänet kuului seinien läpi ja iltaisin kuulosti siltä kuin yläkerrassa olisi kaikki huonekslut raahattu eri paikkoihin. Toki taloilla ja alueilla on eroa, mutta ei ole mun juttu. Olisisin ihan hermoraunio esim lasten kanssa jos ne huutaa ja kiukuttelee ja miettisin mitä naapurit ajattelee.
[/quote]
[/quote]

[/quote]

No ei, mutta kyllä palvelut on keskitetty kerrostalo komplexien lähelle ennemminkuin ok-talojen. Omakotitalolähiössä on helposti joku kallis pikkukioski tai huoltis.

Vierailija
15/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme mieheni kanssa kerrostalosta vaikka tällä hinnalla saisi helpostikin ok-talon keskustan ulkopuolelta. Meille tämä sopii hyvin, koska töidemme puolesta matkustamme paljon ja lomilla emme Suomessa oikeastaan ole ollenkaan. Omakotitalossa (lapsuuteni sellaisessa vietin) olisi aivan liian paljon tekemistä ja huolehtimista.

Vierailija
16/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseutu on oma lukunsa, ehkä muutama muukin iso kaupunki. Muualla Suomessa ei kerrostaloissa asu kuin opiskelijat, sinkut, eläkeläiset ja ne lapsiperheet, jotka joutuvat asumaan, koska ei ole rahaa muuhun ja useimmiten asumisen maksaa joku muu kuin perhe itse eli kunnan asumislisät ja toimeentulotuki. Näin se karkeasti ottaen menee. Kerrostalossa asuva lapsiperhe luokitellaan automaattisesti köyhälistöön.

Vierailija
17/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu jossain pahvista rakennetussa kerrostalohelvetissä --> kaikki kerrostalot on siis niinqu ihan kauheita niinqu

kaverini asuu ihan kauheassa omakotitalon röttelössä jossa kellariin tulvii vettä ja sammakoita, ja tapetit tippuu seiniltä kosteuden vuoksi. myyrät syö kaiken mitä pihalle yritetään istuttaa ja eteisen lattia on ikävästi vajoamassa. kylläpä se omakotiasuminen on nyt ihan kauheaa, eihän kukaan järkevä ihminen sellaiseen vapaaehtoisesti ryhtyisi...

Vierailija
18/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluksihan siellä tulisi naapurien metelöintiä kuulustelisit yöt ja päivät, ei voisi tehdä mitään itse kun ei paikkaa missä tehdä.

Töistä kun tulisi niin joutuisi kököttämään sisällä seuraavaan aamuun saakka, kunnes pääsee taas lähtemään töihin - Viikonloppuina ei mitään tekemistä, eipä ihme että tuntuvat kaupunkilaiset mielipuolilta.

Vierailija
19/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savieinarit availee näitä, mutta ymmärtäähän sen. Omakotitalojen vakuusarvot ovat pudonneet nollaan ja joidenkin myyntiarvot, jopa alle sen. Ja, tietenkin velkaa sen 200 000 €! Alkaa hikikarpaloa pukkaan sasikaljussa, kun ansiopäivärahat alkaa olemaan nyrkissä, buahhahhhaaaa!!!!!!

Vierailija
20/25 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat arvovalintoja, ei ole oikeaa eikä väärää.

Minä asun kerrostalossa, koska se on vaivatonta. Olen usein muutaman viikon putkeen ulkomailla, ei tarvitse murehtia mitään (houkutteleeko leikkaamaton piha varkaita, miten isot lumivallit ovat vastassa, onko putket jäätyneet, myrsky kaatanut puun katon päälle tai vastaavaa). Samasta syystä meillä ei ole lemmikkejä, koska niiden hoitaminen matkojen aikana olisi hyvin haastavaa, enkä halua viedä mihinkään eläinhoitolaan.

Joskus mietimme kesämökkiä, mutta päädyimme loma-asuntoon ulkomailla (kerrostalo sekin) koska on vaivattomapi (ei aitojen maalailua, ei laiturin rodaamista veteen/pois kesällä/talvella jne.) ja on aurinkotakuu, meri lähellä, joku muu huolehtii allasalueet jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme