Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti tulossa kylään - onko pakko majoittaa?

Vierailija
21.03.2015 |

Olen muuttanut muutama vuosi sitten pk-seudulle opiskelemaan pohjoisesta, joten aina vanhempieni täällä käydessä (ovat eronneet, käyvät erikseen) he ovat yöpyneet muutaman yön luonani. Elämäntilanteeni on muuttunut, asun nykyisin avopuolison ja yhteisen vauvamme kanssa kaksiossa, joten meillä ei ole oikein tilaa majoittaa yövieraita. Isäni ja muut ystävät ja sukulaiset ovat itse tämän tajunneet ja yöpyneet hotellissa tai jonkun muun läheisen luona, kun ovat olleet täällä käymässä, mutta äitini haluaa jatkuvasti punkata sohvalla.
-
Meillä on täysin erilaiset päivärytmit äitini kanssa ja viime kerralla hänen täällä yöpyessään meinasi palaa hermot. Tuntuu, että hänen täällä ollessaan hän päättää kaiken ja meidän on totuttava hänen elämänrytmiinsä. Meillä esimerkiksi vauva menee nukkumaan meidän kanssa samaan aikaan klo 22, mutta äitini laittaa koko olohuoneen pimeäksi 19-20 ja alkaa nukkumaan, jolloin meidän pitää olla mahdollisimman hiljaa. Aamulla hän on tottunut heräämään jo viideltä töihin, joten aloittaa metelöinnin siihen aikaan, vaikka olen sanonut, että me heräämme 8-9 aikaan. Kun vauva herää jossain vaiheessa syömään aamulla (jatkaa vielä unia sen jälkeen), niin äitini tulee jo koputtelemaan ovelle, että tuo se vauva tänne, kun kuuluu olevan hereillä. On kamalan raskasta majoittaa häntä muutama yö, ei ole mitään yksityisyyttä ja elämme hänen pillinsä mukaan.
-
Kehtaisiko tällaisessa tilanteessa pyytää äitiä menemään hotelliin yöksi? Olisi huomattavasti helpompaa, jos meillä olisi vierashuone, mutta asutaan vielä toistaiseksi kaksiossa, kun vauva on niin pieni, ettei hän tarvitse omaa huonetta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pyydä vaan ilmoitat että kahvilla voi tulla käymään mutta yötä ei ole. Jos suuttuu niin ilmoita että jos ei pysty elämään talon tahtiin niin pitää pysyä poissa. Aseta ne rajat ja pidä niistä kiinni. Saattaa tuntua vaikealta mutta vielä vaikeampaa on tuollainen napanuorahirressä roikkuminen.

Vierailija
2/2 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio eikä ole tilaa majottaa edes omaa äitiä? Huhhuh. Tosin nuo muut syyt onkin asia erikseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla