Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyn kaikkeen, mikä avuksi?

Vierailija
21.03.2015 |

Olen melko rauhallinen ihminen, minun ei tarvitse olla ns. menossa koko ajan ja viihdyn muutenkin yksikseni. Mutta kyllästyn ihan kaikkeen niin helposti, kyllästyn niin että suorastaan ärsyttää. Vaihdan noin parin-kolmen kuukauden välein ruokakauppoja, sillä kyllästyn niihin samoihin tuotepurkkeihin ja rutiineihin. Vaihdan usein lenkki- tai salirytmiäni, välillä käyn kuudelta aamulla, välillä illalla, välillä haluan tehdä sen päivällä (kuntosalinikin ärsyttää, haluaisin vaihtaa, mutta olen sitoutunut ensi elokuuhun saakka). Sää ärsyttää, jos se ei vaihtele. Lopetan aamukahvin juonnin usein, sitten alan taas juomaan aamukahvia, sitten en, jne.. Ihmisetkin ärsyttävät. Vaihdan järjestystä asunnossani monta kertaa vuodessa. Kaikki on hyvin taas silloin, kun saan vaihtelua. Välillä laihdutan, välillä kasvatan lihaksia, välillä syön normaalisti. En jaksa keidenkään ihmisten seuraa pitkään. Ammatinvalinnassa olen aivan hukassa.

Luin ADHD:sta, sillä joku oli joskus tehnyt vastaavan keskustelun, mutta minulla ei tosiaan ole samoja oireita. Vain nämä kyllästymisen ongelmat. :/ Onko kohtalontovereita, mikä avuksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse juuri tuollainen mutta en tiedä mikä auttaisi. Yritän vaihdella tapoja tehdä asioita koko ajan ettei kyllästytyä niin paljon, mutta se auttaa vain hetkeksi. Itsellenikään ei adhd-diagnoosi sovi. Mikähän meitä vaivaa ja ennen kaikkea, mikä tähän auttaisi? :)

Vierailija
2/6 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!! Kyllästyn kaikkeen ja kaikkiin. Löydän kivan miehen, mutta kyllästyn. Löydän kivan harrastuksen niin kyllästyn. Työ on ainut missä oon viihtynyt. Vaikka kyllästyttää. Välillä en halua olla missään tekemissä ihmisten kanssa. Muuten sit oonkin yltiö sosiaalinen. Välillä. On mulla muitakin oireita, mut lääkityksellä ja terapialla pysyy kasassa. T:add
En siis sano että sulla on add:tä, mut mulla on siihen siis diagnoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, etten ole ainoa. :)

Niin, ihan hassua kuinka pienetkin asiat voivatkin ärsyttää. Melko rankkaa ja masentavaa myös.

Luin tuosta ADD:stakin pieni osa kyllä täsmäsi, muttei mielestäni ne keskeisimmät asiat/tarpeeksi asioita. Ehkä minunkin pitäisi kokeilla terapiaa, jospa siitä olisi jotain hyötyä. :)

Vierailija
4/6 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kohtalotoveri. Samaistun. Äääh. Raskasta tää on, mikään ei riitä.

Vierailija
5/6 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama! Tarvitsen jatkuvaa vaihtelua elämääni, matkustella paljon, en kestä tasaista arkea edes. Minä myös vaihdan järjestystä, ruokakauppoja, paikkoja missä käyn, lenkkireittejä. Kyllästyn aina ja kaikkeen nopeasti. Mies sentään on pysynyt samana, tosin sekin on viime aikoina ärsyttänyt.

Vierailija
6/6 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puran tuota käsitöihin. Mitään isoa en jaksa tehdä koska kyllästyminen, mutta kaikkea pientä tulee opeteltua. Joskus saatan tehdä vain mallitilkun jos on uusi tekniikka mutta joku sängynpeitto työnä.

Muuta mihin tuota voi purkaa voisi olla viikon tai viikonlopun mittaiset kurssit tai uusien ruokalajien tai levonnaisten opettelu.

Itse kaipaisin sellaista liikuntaryhmää jossa voisi tutustua erilaisiin liikuntalajeihin.

Ja nyt on alkanut tulla tasaisin välein kyllästyminen nettiin! Välillä tulee päivä jolloin netistä ei löydy mitään mielenkiintoista.

Käsitöiden lisäksi kierrän kirppiksiä ja taidenäyttelyitä. Tai menen uuteen kaupunkiin ja lähden seikkailemaan. Menen tutustumaan uusiin liikkeisiin, varsinkin pikkuliikkeisiin. Ei välttämättä ole yhtään sellainen liike mistä löytäisin jotain, kunhan menen tutustumaan. Ja joskus huomaan että olen jutellut sen pikkuliikkeen myyjän kanssa pari tuntia. Pikakohtaamisia joista voi päättää itse tapaako tämän uuden tuttavuuden jo seuraavalla viikolla vai vasta viiden vuoden päästä.

Voin sanoa että olen tutustunut tuhansiin ihmisiin. Vain muutama tosiystävä on pysynyt vuosikymmeniä.

Oma "diagnoosini" on elämyshakuinen herkkä. Rauhallinen, viihdyn yksin, en ole menossa koko aikaa mutta kyllästyn helposti.

Ja tämänkin tekstin olisi voinut jäsentää paremmin, kaaos mikä kaaos. Menen syömään aamupalan jos löydän jotain mihin en ole kyllästynyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi