Lasten jalkojen koot kasvavat huimaa vauhtia.
eskareilla kengännumero voi olla jopa 36, koulun alaluokilla ( 1-4) vaihteluväli on 29-41... Pysyvtäköhän kenkävalmistajat perässä?
toki viimeisen 30 vuoden aikana naisten koot 41-42 ovat yleistyneet huimasti, eli kaipa kokoja lisätään kysynnän mukaan.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:50"]
Sääli. Iso jalka naisella on ruma ja saa kengätkin näyttämään rumilta.
[/quote]
Sääli, sun kauneusihanteesi ei ole kaikkien kauneusihanne. Ja yleensä sopusuhtaisuutta pidetään kaunina. Esimerkiksi pitkällä naisella pikkuruinen jalka on hassu. Samoin pikkuruisella naisella hirmuisen iso jalka on hassu. Useimmat ihmiset silti pystyvät näkemään monenlaisissa piirteissä kauneutta - eivät esimerkiksi pidä miellyttävinä vain itsensä näköisiä.
Mun anoppi on 154 cm ja käyttää kokoa 36, mutta se on jälkeenjäänyt muutenkin kuin kooltaan.
Ihminen, jonka mielestä naisen tulee olla pieni, on epäilyttävä. Pienuus on helposti hallittavaa, voimatonta - sitäkö haluatte?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:50"]Sääli. Iso jalka naisella on ruma ja saa kengätkin näyttämään rumilta.
[/quote]
Se vasta vammaselta näyttäskin jos 180cm naisella olis 36 jalka. :D
N180cm kengänkoko 39
[/quote]
Tollanen amatsooni on jo epänaisellinen muutenkin, joten ei mee pilalle enää kaviosta
[/quote]
Pituuskateusko iski, kun pitää alkaa haukkumaan? ;)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 21:50"]Sääli. Iso jalka naisella on ruma ja saa kengätkin näyttämään rumilta. [/quote] Se vasta vammaselta näyttäskin jos 180cm naisella olis 36 jalka. :D N180cm kengänkoko 39 [/quote] Tollanen amatsooni on jo epänaisellinen muutenkin, joten ei mee pilalle enää kaviosta
[/quote]
Veikö pitkä nainen miehesi vai miten olet noin sairaan törkeä? koita päästä jonkun avun piiriin...
Mun mielestä on kuvottavaa,kun (pienijalkaiset) aikuiset kauhistelee ja arvostelee lasten kengän kokoa, usein niiden lasten kuullen. Sen kokoiset kengät on ostettava, että jalka niihin mahtuu, olipa nättiä tai ei.
Minusta on ihmeellistä, miten aikuiset ihmiset tekevät niin suuren numeron jalan koosta. Minä tunnen näitä ihmisiä, ja he kyllä elävät muutenkin niin pienessä maailmassa, että sinänsä ymmärrettävää, että pienestä ne elämän ilot ja ylpeyden aiheet on revittävä. Kuten siitä että oma jalka on sentin lyhyempi kuin jonkun toisen ihmisen jalka.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:12"]Ihminen, jonka mielestä naisen tulee olla pieni, on epäilyttävä. Pienuus on helposti hallittavaa, voimatonta - sitäkö haluatte?
[/quote]
Isoille amatsooneille voi laittaa kuolaimet ja suitset
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:12"]Ihminen, jonka mielestä naisen tulee olla pieni, on epäilyttävä. Pienuus on helposti hallittavaa, voimatonta - sitäkö haluatte?
[/quote]
Isoille amatsooneille voi laittaa kuolaimet ja suitset
[/quote]
Voi reppanaa. Toi on niin söpöä, kun yrität peittää kateutes pitkiä naisia kohtaan haukkumalla. :)
Huvittavaa näin 39-40 kokoisen jalan omaavana lukea näitä kauhisteluja siitä, kuinka epänaisellinen kolmeseiskaa suurempi jalka on... Kengän kokohan määräytyy jalkaterän pituuden mukaan. Itse olen 172-senttinen, minulla on pitkät raajat sekä kapeat ja sirot sormet. Tästä fiksuimmat voivat varmaan jo päätelläkin, etteivät minun jalkanikaan miltään kavioilta näytä :)
Usein sellaiset 35-37 kokoiset jalat ovat melkein yhtä leveät kuin pitkätkin, ainakin suomalaisilla perusmammoilla. Jos saisin valita tuollaisten hobittitassujen tai omien jalkojeni välillä, kallistuisin kyllä näiden nykyisten puolelle.
Miehillä on turvallisinta, jos olisi tuo 43. Itelllä sattuu olemaan 47, enkä nyt oikein ymmärrä, miksi sitä pitää niin herkästi kommentoida. Sen kyllä olen oppinut, että poikieni (10 ja 12) kohtuullisen isoista kengän numeroista numeroa tee.
Se kengän suuri koko voi johtua myös lihavuudesta. Tuttavani käytti kokoa 41 ja jopa 42, laihdutti sitten reippaasti ja nyt käyttää nroa 39. En ois uuskonut asiaa jos joku ois kertonut että noin on, mutta kun olen asian "todistaja" niin pakko tuo on uskoa. Kaikenlisäksi on mainittava, ettei hänellä silloin isokokoisenakaan ollut mitenkään pullukan t turvonnneen näköinen jalka vaan näytti ihan tavalliselta. Silti noin iso pudotus kenkänkoossa, aika huikeaa!
Kehitys kulkee omituisesti, mitä enemmän me istutaan ja "löhötään" ja mitä vähemmän seistään ja kävellään niin sitä isommiksi tulee jalat...luulis menevän toisinpäin.
36 lasten koko? :D just. Löydän kenkiä kyllä ihan naistenosastolta. Olen pitkä 163 cm. Itse tykkään pienistä jaloista ja käsistäni, sirot ja sopusuhtaiset.
Joidenkin amazonien mielestä 36 on lasten koko :) 36 vs 40-41... Siro pieni jalka vai sukset, Hmm...
Meidän teineiltä löytyy kengät kokoa 49 ja 46. Toivottavasti ei tuosta enää kasva.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:29"]Miehillä on turvallisinta, jos olisi tuo 43. Itelllä sattuu olemaan 47, enkä nyt oikein ymmärrä, miksi sitä pitää niin herkästi kommentoida. Sen kyllä olen oppinut, että poikieni (10 ja 12) kohtuullisen isoista kengän numeroista numeroa tee.
[/quote]
Olet siis mies?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:17"]Mun mielestä on kuvottavaa,kun (pienijalkaiset) aikuiset kauhistelee ja arvostelee lasten kengän kokoa, usein niiden lasten kuullen. Sen kokoiset kengät on ostettava, että jalka niihin mahtuu, olipa nättiä tai ei.
[/quote]
Mulla se on aina toisinpäin. Etenkin sukulaiset, joiden lapsilla on paljon isompi jalka kun mulla, päivittelee asiaa minulle lapsiensa kuullen.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:32"]36 lasten koko? :D just. Löydän kenkiä kyllä ihan naistenosastolta. Olen pitkä 163 cm. Itse tykkään pienistä jaloista ja käsistäni, sirot ja sopusuhtaiset.
[/quote]
36 olisi sopusuhtaista jollakin 150-155 cm naisella. 163 cm pitkällä varmasti näyttää vähän hassulta..
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:06"]Mulla kengän koko 38 ja 25v tytölläni 37, eikä kasva enää. Ei kaikilla ole isot kaviot [/quote] 38 alkaa olla siinä ja siinä, mutt 36-37 on naisellisen siro jalka
[/quote]
Kyllä tuo 36 on lapsen koko, tai pygmin...