Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vegaanisia jouluherkkuja teillä syödään?

Vierailija
13.12.2021 |

Meidän herkku on viski-taatelikakku.

https://chocochili.net/2008/12/viski-taatelikakku/

Lisäksi fudgea ja wienernougata.

https://vegaanihaaste.fi/

https://vegaanihaaste.fi/reseptit

On muuten herkullisen näköisiä reseptejä!

Kommentit (401)

Vierailija
321/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Glögi-juustokakku:

http://arkeniestetiikkaa.blogspot.com/2017/11/vegaaninen-glogijuustokak…

Älå käytä sanaa juusto vegaanisen ruoan yhteydessä!

Vierailija
322/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään joululaatikot vegaanisina versioina, koska perheessä on yksi maidoton. Varsinkin porkkanalaatikkoa on vaikea löytää kaupoista maidottomana.

Sama juttu saaristolaisleivän kanssa, teen itse maidottomat saaristolaisleivät.

Joulutortut ovat vegaanisia.

Kasvissyöjälapsi tekee tofukinkun sinappikuorrutuksella https://yhteishyva.fi/reseptit/tofukinkku-sinappikuorrutuksella/3o8qdsw…

Sitten kokeillaan tänä vuonna paahdettua rosollia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että sekasyöjät tunkevat näihin aina olemaan muka hauskoja kommentteineen? Ei voi ymmärtää.

mistä tietää onko joku sekasyöjä? ei hätää, kyllä ne kertoo.

en tiedä kuin yhden vegaanihuutelijan ja se ihminen oli muutenkin kova puhumaan itsestään. kovaäänisempiä nämä lihan nimeen vannojat

Vierailija
324/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Glögi-juustokakku:

Johan se oli jo tossa kakun nimessä. Lue. Vegaaninen glögiJUUSTOkakku.

Vierailija
325/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Glögi-juustokakku:

Tuliko parempi olo?

Vierailija
326/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veganismi on ääri-ilmiö ja ääritoimintaa, siitä ei päästä mihinkään. Kuin äksyilevä pikkulapsi joka sanoo ”jos en saa karkkia en syö sitten mitään”.

Sen sijaan että kannustettaisiin ihmisiä vähitellen siirtymään pois eläintuotteista, lyödään täyskielto päin naamaa kaikkine lieveilmiöineen. Täydellistä psykologian ja ihmistuntemusta puutetta.

:D voi että saa nauraa. Nämä lihaanien jutut on niin päättömiä, ihan kuin jotain Veikko Huovisen absurdia kirjaa lukisi.

Otsikko: mitä vegaanisia jouluherkkuja teillä syödään?

Lihaani: Sen sijaan että kannustettaisiin ihmisiä vähitellen siirtymään pois eläintuotteista, lyödään täyskielto päin naamaa kaikkine lieveilmiöineen. Täydellistä psykologian ja ihmistuntemusta puutetta.

Voi että pikku lihaania ärsyttää kun joku on vegaani :D :D

Vierailija
327/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä kulteista jauhavat sekopäät oikein pyörivät kun ilmeisesti kohtaavat paljonkin "pyhimyksiksi itsensä esitteleviä vegaaneja"? Minä olen kohdannut tuollaista viimeksi vuosituhannen vaihteessa, kun veganismi oli vielä ns. ituhippien juttu. Nykyisin se on ruokavalio muiden joukossa, ei mitään ihmeellistä. Mistä nämä ummehtuneet ajatukset siis tulevat?

En ole vielä tähän päivään mennessä tavannut vegaania joka ei näkisi ”ruokavaliotaan” täysin kaiken kritiikin ulkopuolella sijaitsevana pyhänä asiana.

Hei hauska tavata! Olen vegaani koska en pidä lihasta, olen siis ihan lapsesta asti inhonnnut sitä ja lisäksi olen allerginen maidolle ja mereneläville. Sen suurempaa vakaumusta mulla ei ruokavalioni taustalla ole. 

Eli nirso moniongelmainen.

*reps* Palsta ei petä koskaan 😂. Jos et ole paskantärkeä vegaani niin kyllä susta jotain vikaa aina löydetään.

Vierailija
328/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lihantuotanto maailmasta lopu vegaaniksi alkamalla.

Sen sijaan lihantuotanto voi muuttua eettisemmäksi kun tukee sellaisia tuottajia.

Veganismi on haihattelua.

Nyt maatalous- ja markkinatalouden realiteetit kuntoon: Jos ihmiset siirtyvät massoittain kuluttamaan eettisesti tuotettua lihaa, se ei ole eettistä (tai normaalille ihmiselle kohtuuhintaista) kovin kauan. Ei nykyistä kysyntää herranjestas kateta millään riistalla ja pientilojen tuotannolla. Joten kasviproteiinin kuluttajat mahdollistavat osaltaan tämän luksuksen teille. Ei kestä kiittää :)

Vierailija
329/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vegakit eivät oikeasti pitäisi aatettaan taisteleminen arvoisena pyhänä kutsumuksena, voisivat yksinkertaisesti olla huomioimatta muut kuin omiensa kommentit.

Vaan ei…

Lihakki :D :D ota nakki :D :D

Vierailija
330/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen ja herkku on toisensa poissulkeva yhtälö

ooks kuullut sipseistä?

Vierailija
331/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä kulteista jauhavat sekopäät oikein pyörivät kun ilmeisesti kohtaavat paljonkin "pyhimyksiksi itsensä esitteleviä vegaaneja"? Minä olen kohdannut tuollaista viimeksi vuosituhannen vaihteessa, kun veganismi oli vielä ns. ituhippien juttu. Nykyisin se on ruokavalio muiden joukossa, ei mitään ihmeellistä. Mistä nämä ummehtuneet ajatukset siis tulevat?

En ole vielä tähän päivään mennessä tavannut vegaania joka ei näkisi ”ruokavaliotaan” täysin kaiken kritiikin ulkopuolella sijaitsevana pyhänä asiana.

Hei hauska tavata! Olen vegaani koska en pidä lihasta, olen siis ihan lapsesta asti inhonnnut sitä ja lisäksi olen allerginen maidolle ja mereneläville. Sen suurempaa vakaumusta mulla ei ruokavalioni taustalla ole. 

No musta nämä jotka eivät voi yhtään ateriaa syödä ilman eläintuotteita koska kuvittelevat kuolevansa puutostilaan kuulostavat nirsoilta moniongelmaisilta.

Vierailija
332/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*reps* Palsta ei petä koskaan 😂. Jos et ole paskantärkeä vegaani niin kyllä susta jotain vikaa aina löydetään.

Juuri niin. Hihittelen täällä toimistolla iitsekseni.

Vierailija
333/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravinteiden määrästä puheenollen, mulla on vegaanina eniten se huoli että saan liikaa. Nyt on syöty 1000 kaloria suurin piirtein eli lisää on tulossa noin 500 ja syötin huvikseni taas Fineliin.

kalsium Oma saanti 264 % 2110,6 mg Suositus 800 mg

rauta Oma saanti 84 % 12,6 mg Suositus 15 mg

magnesium Oma saanti 122 % 340,9 mg Suositus 280 mg

seleeni Oma saanti 144 % 72,1 µg Suositus 50 µg

sinkki Oma saanti 115 % 8,1 mg  Suositus 7 mg

Ja niin edelleen.

Ja omega-3???

B-vitamiinit???

Ja niin edelleen.

En jaksanut kaikkea ruveta syöttämään. Ainoa b-vitamiini jonka kanssa oli "ongelmaa", lue tuppasi jäämään pikkusen vajaaksi oli b2 (b12 tietysti purkista). Ravintohiivahiutaleet ratkaisi sen ongelman ja on lisäksi hyviä.

NAM! Hiivahiutaleita 😆

Kyllä. Näissä on mukava parmesaanimainen maku. Omega 3 otan toistaiseksi purkista jonkin verran kun Fineli ei erottele. Syötin Cronometriin ja yllätyin miten hyvä tilanne oli ilman kapseleitakin. Eli kun joudan perehdyn paremmin ja hoidan senkin asian kuntoon.

DHA:n kasviperäisesti? Niin vissiin.

Jep, Möllerillä on vegaaninen tuote myös.  Ja koskaan ei ole hyvä veti eli lykkäs :D. Vuorotellen haukutaan että vegaanit ei tiedä mitä tekee, ja jos joku selvittää mitä tekee, niin sitten haukutaan syömishäiriöiseksi :D. Pointti on ihan vaan haukkuminen, vegaanien täysin asialliselta pohjalta lähteneessä ketjussa, jossa ei millään lailla hyökätä sekasyöjiä vastaan. Jostain syystä teillä on kuitenkin niin paha mieli, että pitää tulle ketjuun räyhäämään.

Vierailija
334/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaaninen ja herkku on toisensa poissulkeva yhtälö

ooks kuullut sipseistä?

Tai wiener nougat’sta?

Tai shampanjasta?

Tai lakritsista?

Vierailija
335/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mua tällanen ärsytä. Saa minun puolestani kokea paremmuutta jos siltä tuntuu.

Mutta se mikä minua ärsyttää on ”vegaani”, joka sit välillä voi ottaa vähän juustosämpylää, jugurttia tai kanamunaa tilanteen mukaan kun ”ei se niin tiukkaa ole”. Miksi ei sitten ole ihan rehellisesti kasvissyöjä. Tietty siksi, että kuulostaa vakavammalta ja enemmän pro-kasvissyönniltä kuin joku yläastepissisten ”eläimet on niin söpöi” -kasvisruokailu.

Olen itse kasvisruokapainotteinen sekaani ja ärsyttää siis nämä mukavegaanit.

Vierailija
336/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä veganismi on yhdenlaista ääriajattelua.

Vegetaarisuus taas on järjellistä.

Nykyään tunnutaan suitsutettavan vain vegaanisuuden perään, sellanen terve järki ja kultanen keskitie tuntuu unohtuneen.

Lihan voi jättää kauppaan myös olematta vegaani.

Jos ei vaan tahdo käyttää mitään eläinperäistä niin miksi ihmeessä pitäisi? Pidätkö samanlaista mussutusta vaikkapa ihmisille jotka ei halua käyttää alkoholia? 

Todennäköisesti. En ole itse absolutisti, mutta useampikin absolutistituttu kertonut että monella käy pahasti tunteisiin jos joku ei juo. Varsinkin nuoria naisia kytätään, onko raskaana jne. Tai sitten heti aletaan kyselemään mahdollisesta uskonnosta jne. Ihan hulla että vielä nykypäivänä joku joutuu perustelemaan jos ei käytä alkoholia tai vaikkapa tässä ketjussa että miksei käytä eläinkunnan tuotteita. Miksi olisi pakko, jos ei halua?

Vierailija
337/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feta-parsakaalipyré on mainio joulupöydän herkku. Samoin feta-suppilovahveropiiras.

Tiukan linjan vegaanit eivät näitä ruokalajeja hyväksy, mutta vegaanien maltillisempi siipi kylläkin.

Vierailija
338/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mua tällanen ärsytä. Saa minun puolestani kokea paremmuutta jos siltä tuntuu.

Mutta se mikä minua ärsyttää on ”vegaani”, joka sit välillä voi ottaa vähän juustosämpylää, jugurttia tai kanamunaa tilanteen mukaan kun ”ei se niin tiukkaa ole”. Miksi ei sitten ole ihan rehellisesti kasvissyöjä. Tietty siksi, että kuulostaa vakavammalta ja enemmän pro-kasvissyönniltä kuin joku yläastepissisten ”eläimet on niin söpöi” -kasvisruokailu.

Olen itse kasvisruokapainotteinen sekaani ja ärsyttää siis nämä mukavegaanit.

Niin että ärsyttää kun vegaanit on niin tiukkiksia ja sitten myös ärsyttää kun ei ole.

Vierailija
339/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tässä ketjussa olisi hyviä kiinnostavia reseptejä, mutta täällä onkin vaan vihaisia lihansyöjiä joita kiukuttaa kun kaikki ei ole samanlaisia ylipainoisia kolesterolivaivaisia kuin he :D 

Ei siinä, jatkakaa samaan malliin vaan. 

Vierailija
340/401 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feta-parsakaalipyré on mainio joulupöydän herkku. Samoin feta-suppilovahveropiiras.

Tiukan linjan vegaanit eivät näitä ruokalajeja hyväksy, mutta vegaanien maltillisempi siipi kylläkin.

Voi olla myös kyse siitä ettei maitotuotteet sovi. Itsehän en ole tiukkapipo ja erehdyin perjantaina syömään laktoositonta juustokastiketta kasvisburriton kanssa. Virhe, josta maksettiin monta päivää eikä edes ollut sen arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme