Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroon sokeririippuvuudesta

Vierailija
21.03.2015 |

Auttakaa oikeesti mua, ahdistaa nää kilot!! Olen 158cm ja 67 kiloa. Mulla on ihan järkyttävä sokeririippuvuus, en tosin tiedä, olen jossain määrin tunnesyöppökin... Koitin syödä tänä aamuna klo 7.30 hyvän ja proteiinipitoisen aamiaisen, joka sisälsi kaksi keitettyä kananmunaa ja kaksi tomaattia. Lisäksi join vettä ja ison kupin vihreää teetä. Klo 9.30 mulla oli järkyttävä himo saada pullaa ja kävinkin juomassa teekupin ja en vaan voinut vastustaa sitä hemmetin voisilmäpullaa!!

Syön liikaa tai jotenkin ihan väärin kun aina on näitä mielitekoja ja itsehillintää mulla ei oo näköjään ollenkaan... Mulla on vaikeaa parisuhteessa ja tuntuu, että jotenkin lohdutan itseäni kaikella hyvällä, yritän hakea hyvää mieltä kaikesta makeasta ja pullasta jne... Miten tästä pääsee eroon?? Millä saan painon pois? Yritän syödä yleensä paljon proeteiinia, joskus kiireessä tulee syötyä tosin mitä sattuu, esim. eilen vedin pakastepizzan lounaaksi......Mua pelottaa myös diabetes, koska suvussani on sitä useammalla henkilöllä... En syö leipää ollenkaan

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri on tosi koukuttavaa... Minä söin kolme pussia karkkia viikossa, kunnes päätin, että niin ei voi jatkua. Rupesin puolen vuoden sokerilakkoon. Sisälsi myös kaikki mehut ja jugurtit jne. Tein itselleni taulukon, oliko päivä onnistunut vai ei. Sokerikoukusta pääsin eroon muutamassa viikossa. Sen jälkeen ei enää edes tee mieli karkkia! Mutta vaatiihan se itsekuria. Olin oikeastaan todella yllättynyt, että sitä minulta löytyi, sillä olen todella laiska ja herkkujen ystävä.

Vierailija
2/9 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräiset sokerit pois, kasviksia ruokavalioon ja liikuntaa! Itsekin kärsin sokeririippuvuudesta mutta sitkeästi vain yritän pidättäytyä kaikesta ylimääräisestä, kyllä siihen tottuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon pääseminen alkaa korvien välissä, sehän on selvä asia. Mutta ei kuitenkaan mitenkään helppo. Oisko apua jostain tabletista missä on kaikki kromit, vitamiinit ym koska kun kehossa on hyvä tasapaino ei tee mielikään makeaa. Ja ensimmäiset 5-6 pv ovat vaikeimmat, kun siitä pääset niin hyvin jatkuu. Olen itse nyt testannu saksasta tilattu body-mission 28days dieettipakettia (pv 21 menossa) ja 5,5 kiloa lähtenyt. Siinä vaihdetaan kaksi ateriaa pirtelöihin/patukoihin/ keittoihin (maistuvat hyviltä jopa) + juodaan erikoisteetä ja otetaan 12 tabuja /pv:ssä. Yksi ateria saa syödä mitä haluaa, tavallinen arkiruokaa siis. Paljon vettä pitää juoda kuten muutenkin. Olen erittäin yllättyny että kertaakaan ei ole tehnyt mieli makeata...ei siis yhtään. Olen itsekin herkkusuu....(vaikka 5v karkkilakossa), jäätelö ihan mun suosikki. Eli tässä olen varma että salaisuus piilee noissa pillereissä ja teessä - keho tasapainossa niin ei tee mieli...Yritä pistä fookus siihen miltä haluat näyttää ja asennoidu .....tsemppiä.

Vierailija
4/9 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi suklaariippuvainen! Nyt olen ollut varmaan 3pv karkkilakossa yhden palan söin tummaa kinder buenoa kun siskoni tarjosi ja sekin vain siksi että unohdin hetkeksi että olen karkkilakossa.. Koitan vaan olla ajattelematta herkkuja niin ei tee mieli :)

Vierailija
5/9 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa juotu makeanhimoon. Kun tekee mieli sokeria, kaivan kaapista hapankorpun. Mulla on myös paha sokeririippuvuus....

Vierailija
6/9 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole sen jälkeen tehnyt mieli sokeria, siis pullaa suklaata karkkia ym, kun aloin syömään tuoreita hedelmiä/marjoja. Aloitan päiväni oikein kunnon hedelmäannoksella ja päivällä myös syön hedelmiä vielä. Kolmen-neljän jälkeen ei sitten hedelmiä tai marjoja enää syödä.

Vierailija
7/9 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on herkkupäivä kerran viikossa. Silloin voin syödä leipomiani pulliia tai ostan karkkia tai jäätelöä. En halua kokonaan kieltäytyä mistään.

Vierailija
8/9 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata aloittaa totaalikieltäytymisellä. Muuten voin luvata, että olet huonolla tuulela niin kauan kuin lakkoa pidät. Asian voi tehdä myös toisin. Itse jätin pois kaiken "ylimääräisen" sokerin. Tämä tarkoittaa lähinnä herkkuja. Itselläni se oli jo suuri muutos, ei ollut tarvetta jättää pois kaikkia ruoka-aineita, jotka sisältävät sokeria. Karkkia, leivonnaisia ja jäätelöä meni liikaa, joten ihan sama laittaako kahviin teelusikan sokeria vai ei.

Kun tekee makeaa mieli syön yleensä hedelmiä. Myös purkka, sokerittomat pastillit yms. Vievät hyvin ajatukset muualle. Itse myös liikun paljon, kun motivaatio on kohdillaan. Sillon kun liikuntakoukkuun jää kiinni, ei jotenkin myös tee mieli syödä epäterveellisesti. Väitän, että painon pudottaminen pelkällä ruokavaliolla on henkisesti raskaampaa, kuin yhdistettynä liikunnan kanssa. Kannattaa myös tehdä eväät työpaikalle, jolloin ruokavaliosta on vaikeampi lipsua. Omalla kohdalla auttaa myös kotona pois pysyminen. Sohva ja telkkari käy helposti liian houkuttelevaksi ja sillon on hyvin vaikea olla syömättä tai juomatta mitään..Olen hankkinut uusia harrastuksia vapaa-ajalle ja koittanut vaihtaa telkkarin kirjoihin..

tsemppiä!

Vierailija
9/9 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä diabetesruokavaliolla. Leivokset ja karkit on korvattu hedelmillä ja marjoilla. Herkuttelen silloin tällöin itsetehdyllä marjarahkalla johon ei tule kuin max. 1,5 tl vaniljasokeria. Muu makeus tulee niistä marjoista. Leivon harvoin, mutta jos jotain teen, vähennän reseptistä yli puolet sokeria. Vähitellen makeanhimo laantuu. Vedenjuonti on hyvä aina kun löytää itsensä keittiöstä haahuilemasta ja uudet mielekkäät harrastukset. Säännöllisestä ateriarytmistä (3-4h) on hyvä pitää kiinni ja huolehtia siitä että lautasella on edes jotain hiilareita myös. Muista, että pelkkä proteiinin lappaaminen lihottaa myös ja sotkee sokeriaineenvaihduntaa! Monipuolinen ruokavalio vähentää sokerinhimoa. Jos kiire yllättää niin koita tehdä aina iso annos salaattia kaappiin, mistä ottaa pahimpaan nälkään alottajaiseksi sekä jotain terveellisempää ruokaa pakastimeen, niin kynnys ostaa jotain epämääräisiä eineksiä madaltuu. Nämä ovat toimineet omaan painonhallintaan.