Painon tunne alavatsalla, pissaaminen kirvelee
Heräsin yöllä kovaan pissahätään ja menin vessaan, pissaa tuli normaalisti mutta lopussa kirveli. Aamulla alavatsalla on ollut painon tunnetta ja pissaamisen lopussa taas kirvelee.
Voiko emätintulehdus aiheuttaa tällaisia oireita? Siihen viittaavia oireita on ollut muutenkin (ma menossa labraan). Vai lieneekö jotain muuta?
Kommentit (12)
Sitä minulla ei koskaan ole ollutkaan. Jaksaako tuollainen odottaa sinne maanantaille vai kannattaisiko mennä jo viikonlopun aikana lääkärille? Ap
Oireet viittaavat vahvasti klamydiaan. Käväise lääkärissä.
Virtsatietulehdus voi olla todella tukala. Kerran yritin kärvistellä viikonlopun yli, mutta sunnuntaina lähdin päivystykseen. Join valtavasti vettä ja sekin auttoi niin paljon, että kun sitten pääsin vastaanotolle, hankala olo oli tiessään vaikka virtsakokeen mukaan tulehdus oli ankara.
Virtatietulehdus voi olla. Menee hetkessä tosi kivuliaaksi, ainakin mulla.
Kiitos vastauksistanne. Seurailen nyt ainakin aamupäivän tätä oloa, koko ajan ei tunnu pissahätää eikä sitä painon tunnetta mutta hetkittäin. Täytyy yrittää juoda paljon ja eikös se karpalomehu ollut ainakin hyvä tähän? Ap
Joo on. Suosittelisin hakeutumaan nopeasti lääkäriin. Äityy nopeasti todella tukalaksi ja sitten todella hankala lähteä lääkäriin.
Soita päivystykseen. Pissakoe on helppo ja nopea, lääkkeet saa nopeasti eikä edes lääkäriä tarvitse välttämättä odottaa. Rutiinijuttuja.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:13"]
Oireet viittaavat vahvasti klamydiaan. Käväise lääkärissä.
[/quote]
Miksi tätä alapeukutetaan? Oireet todella sopivat myös klamydiaan.
Aina kun mulla tulee virtsis oireita niin vedän pakkasesta karpaloita, sulata vähän mikrossa ja kippaan naamaan. Vedenjuonti päälle. Auttaa aina eikä tarvi turhia mikrobilääkkeitä elimistöä kuormittamaan. Puolukat käy myös!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 10:32"]Aina kun mulla tulee virtsis oireita niin vedän pakkasesta karpaloita, sulata vähän mikrossa ja kippaan naamaan. Vedenjuonti päälle. Auttaa aina eikä tarvi turhia mikrobilääkkeitä elimistöä kuormittamaan. Puolukat käy myös!
[/quote]
Kiva jos sulla auttaa, mutta ei tosiaan kaikilla. Mene ap lääkäriin ja jos et halua niitä lääkkeitä sitten syödä vaan karpaloiden imeskely auttaa niin hyvä niin! Mutta jos istut vessassa tai kuumassa suihkussa tuskissasi valmiina suunnilleen vetämään ranteet auki kun olo on niin kamala niin on kätevämpää, että ne lääkkeet löytyy siitä vierestä.
Kun itselläni ei koskaan virtsatietulehdusta ole ollut, en tosiaan tiedä kuinka kamalaksi se voi kohdallani äityä mutta ainakin ystävälläni iski joskus niin paha että parissa tunnissa makasi sikiöasennossa sängyssä ja ravasi pissaamassa verta eli kyllä itse taidan valita lääkärin varmuuden vuoksi, kun en voi tietää auttaako minulle pelkät karpalot. Kiitos kuitenkin vinkistä! :) ap
Virtsatietulehdus tietenkin!