Onko muita, jotka vihaavat pakettien kotiinkuljetusta?
Tiedän joo, että on oikein 1st world problem, mutta vihaan pakettien kotiinkuljetuspalvelua!
Toimitusajaksi annetaan joku 10-14 ja sitten kökit kotona valppaana koko ajan. Et jumankauta paskalle tohdi mennä, kun pelkäät, että Pate rämpyttää tietenkin juuri sillä hetkellä ovikelloa.
Yritykset varmaan luulevat, että kotiinkuljetus on asiakkaille joku mahdottoman hyvä ja vaivaton palvelu. No ei ole. Paljon mieluummin haen paketin vaikka pakettiautomaatista silloin, kun haluan.
Ääääh...verkkokauppojen pitäisi aina vaihtoehtoinenkin toimitustapa eikä vain olettaa, että kotiinkuljetus on kaikille sopiva.
Kommentit (27)
Meidän ovessa on summeri ja USP, DHL ja ne muut ei pääse siitä. Posti pääsee ja tuovat kotiovelle.
Budbee on kyllä loistokeksintö.
Mä olen käyttänyt verkkokauppaa koko sen ajan, kun se on ylipäätään ollut vaihtoehto, eikä mikään nouto tai kotiinkuljetus ole ollut yhtä vaivalloista kuin kaupoilla pyöriminen. Tampereella keskusta-asiointi on tehty todella vastenmieliseksi, ja täällä lähiössä noutopisteitä on joka nurkalla.
Pakettiautomaatti on mulle kaikkein kätevin, koska lähin posti on parin korttelin päässä. Helpompaa käydä hakemassa sieltä, kuin kytätä kuskia. En tiedä johtuuko siitä, että asun Hgin kantakaupungissa, mutta kuskit on aika huoonoja arvioimaan aikataulujaan. Joko soittavat tulevansa viidessä minuutissa, vaikka toimituksen pitäisi olla 45 min päästä, enkä ole vielä edes lähtenyt töistä kotiin tai sitten myöhästyvät ilmoitetusta ajasta.
Ja minulle aikaan soitto/viesti ei koskaan tule ilmoitetun 30 min ennen. Siinä ajassa a) ehdin kotiin b) hälyytän kantajan paikalle, mutta viidessä minuutissa kumpikaan ei onnistu.
Juuri kävi niin, että toimitus piti heidän ilmoituksensa mukaan olla klo 16.30-21. No ei kuulunut. (vaikka oli (klo 20 40) tullut ilmoitus, että paketti saapuu kohta, vain yksi toimitus ennen sinua)
Soitin kuljetusfirman seuraavana aamuna. Kuulemma tällaisessa tapauksessa tulee seuraavan päivänä ensimmäisten joukossa ajaalla 16.30-21. No, se tuli klo 21.30.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on Budbee. Toimii loistavasti.
En ylipäätään ymmärrä miksi postilla on vaihtoehtona hiljainen toimitus tai koputus kun valitsee kumman vaan niin aina ne soittaa ovikelloa 😡
Kuka nyt Suomesta mitään ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa koodilukko alaovessa on normi? Miten paljon kalliimpi muka olisi summerisysteemi???
Kaupustelijat yms ei pääse rappuun soittamalla jokaista summeria ja odottamalla että joku avaisi oven. Tai joku humalainen keskellä yötä etsii rappua nukkumispaikakseen.
On teillä tädeillä siellä getossa vaikeaa.
Ihan kivahan kotiinkuljetus on ja sopii tosi monelle.
Itse en niistä stressaa, vaan käyn sitten noutamassa sieltä mihin vievät sen.
Ainoa, mistä en ole pitänyt, on se, että paketti annetaan naapurille. En haluaisi vaivata heitä tämmöisellä turhaan, koska todellakin voin noutaa tavaran aikanaan.