Millaisia aistimuksia/tuntemuksia auringonpimennys sinussa herätti?
Kommentit (11)
Aavemainen tunnelma. Linnut lakkasivat laulamasta ja ilma viileni.
Ei mitään. Ihan oli samanlaista kuin muulloinkin, en olisi huomannut koko eilistä osittaista pimennystä jollen olisi tiennyt.
Maailma näytti jotenkin hailean väriseltä ja tuli selvästi viileämpää.
Olin työhuoneessani koneella ja katselin ulos ikkunasta juuri auringonpimennyksen alkaessa.Tuntui kuin kaikki olisi hetkeksi hiljentynyt.
Oli omituisen näköistä. Aurinko paistoi vaimeasti.
Harmitti, kun en ollut tajunnut ajoissa että se on noinkin lähellä. Olisi ollut niin helppo päräyttää Huippuvuorille katsomaan jos en olisi sulkenut tätä vaihtoehtoa etukäteen pois sen vuoksi, että tytön olisi pitänyt ottaa koulusta lomaa. Kyllä nyt pari päivää olisi voinut ottaa tämän vuoksi.
Meillä on ollut suunnitelmissa mennä Chileen vuonna 2019 katsomaan 4,5 minuutin täydellistä pimennystä. Mutta paljon vähemmällä vaivalla oltaisiin päästy tämän kanssa, jos aivoni olisivat toimineet paremmin.
Mystisiä. Jollei liikenteenmelua olisi kuulunut, niin olisi voinut kuvitella maailmanlopun tulevan. Linnut lopettivat laulamisen ja yhtään ei tuullut. Hetken mentyä ohi kaikki palautui ennalleen.
Elämäni vilisi silmissä filminauhana, mutta ei minulle, vaan naapurin kottaraiselle ja nyt se saatanan lumppu tietää kaiken.
Auringonpimennyksen aikana silmäni aistivat HÄMÄRYYTTÄ. Samalla ihoni aisti VIILEYTTÄ. Koska olin yksin, tunsin ERILLISYYTTÄ. Jatkaessani eteenpäin aistin LIIKETTÄ. Kohta tulikin sitten jo NÄLKÄ. Kaupalla meinasi tulla OSTOVIMMA. Sitten tajusin VÄHÄVARAISUUDEN. Illalla palasin kotiin tuntien UUPUMUSTA.