Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuore parisuhde, mies pitää minua luultavasti varalla

Vierailija
13.12.2021 |

Mistä merkeistä voi päätellä, että mies pitää ainoastaan varalla?

Kyseessä on tuore parisuhde, mutta se ei jostain syystä syvene. Mies haluaa nähdä lisäksi harvoin, mikä ei ole normaalia. Mietin eroa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme 35+ vuotiaita ja lapsettomia. Asumme vielä eri kaupungeissa.

Ap

Vierailija
2/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena sitä omaa arkea voi tuntua hankalalta muuttaa. Tuo on mulle unelmasuhde - omat kodit ja harvakseltaan näkeminen, saa pitää omat jutut ja kuviot, mutta on silti joku tärkeä siellä jossain, kenen kanssa suunnitella ja toteuttaa kaikkia mukavia arjesta poikkeavia juttuja, reissuja, hotelliöitä yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut keskustelua? Sitä laatua, jossa se vaikeasti sanottava asia sanotaan kokonaan ääneen ja myös kuunnellaan toisen vastaus, ja sitten itsekin vastataan?

Oletko itse suhteessa vain varmuuden vuoksi tai paremman puutteessa? Silloin ei tarvitse keskustellakaan, riittää kun ilmoittaa suhteen loppuvan.

Vierailija
4/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mies haluaa myös paljon omaa aikaa vaikka seurusteleekin kanssasi.

Vierailija
5/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, etkö ole miehen elämän keskipiste muutaman tapaamisen jälkeen

Vierailija
6/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan miehille sellainen vara-nainen. 🤣

Vierailija
7/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena sitä omaa arkea voi tuntua hankalalta muuttaa. Tuo on mulle unelmasuhde - omat kodit ja harvakseltaan näkeminen, saa pitää omat jutut ja kuviot, mutta on silti joku tärkeä siellä jossain, kenen kanssa suunnitella ja toteuttaa kaikkia mukavia arjesta poikkeavia juttuja, reissuja, hotelliöitä yms.

Minäkään en kyllä halua yhteen muuttaa vaikka mukava kumppani nyt löytyisikin.

Vierailija
8/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luurankojen siivoaminen kaappeihin vaatii aikaa ja etäisyyttä.

Vierailija
9/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt ei vielä kannata liiaksi alkaa vetämään johtopäätöksiä noin lyhyen tapailun jälkeen. Oletan että tämä tilanne johtuu siitä, että tämä asetelma triggeröi sinusta esiin vanhoja käsittelemättömiä tunteita menneisyydestä. Eli niillä ei välttämättä ole juurikaan mitään tekemistä kyseisen miehen kanssa.

Suosittelen joko käsittelemään tunteet itse (terapiassa tms.) tai sitten rohkeasti nostamaan ne puheeksi kun tapaatte miehen kanssa seuraavan kerran.

Vierailija
10/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös mies tietoinen siitä, että seurustelette vakavasti?

Ettei se parisuhde ole pelkästään sinun päässäsi?

Mulle on meinaan käynyt pari kertaa silleen, että ollaan tapailtu muutaman kerran niin toinen on olettanut sen olevan vähintäänkin lupaus avioliitosta...

Vierailija
11/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui juuri tuollainen suhde ja nyt on mieli surullinen ja harmittaa. Yritä kuitenkin ajatella, että ihan mahtavaa, että kaikki tuli esille jo alkumetreillä. Nythän se suhteen lopettaminen on helpompaa kuin koskaan tulevaisuudessa.

Jos tuossa vaiheessa suhdetta miettii suhteen lopettamista, sillä ei voi olla hyvää tarjottavaa tulevaisuudessakaan. Ei ainakaan riittävän paljon. Just saying. 

Vierailija
12/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos jo olleet silleen?

Vierailija
13/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sinusta itsestäsi on kiinni, haluatko sitoutua.

Juttele miehesi kanssa rehellisesti millaisena hän näkee tulevaisuutenne ja kerro itsestäsi myös. Teette yhdessä havaintoja ja suuntaviittoja mihin olette kulkemassa.

Myös sinä olet voinut antaa luotaantyöntävän oletuksen jolloin viisas mies harkitsee oman sitoutumisen astettaan.

Vierailija
14/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui juuri tuollainen suhde ja nyt on mieli surullinen ja harmittaa. Yritä kuitenkin ajatella, että ihan mahtavaa, että kaikki tuli esille jo alkumetreillä. Nythän se suhteen lopettaminen on helpompaa kuin koskaan tulevaisuudessa.

Jos tuossa vaiheessa suhdetta miettii suhteen lopettamista, sillä ei voi olla hyvää tarjottavaa tulevaisuudessakaan. Ei ainakaan riittävän paljon. Just saying. 

Lisään vielä, että mulla suhde ei lähtenyt syvenemään, koska mies ihan selvästi piti huolen siitä, ettei se syvene. Sitä oli tosi vaikea käsittää, koska sitähän kuvittelisi, että jokainen haluaisi syventää suhdetta, mutta eipä halua. Syitä on monia: traumat, tunnelukot, narsismi, pelkän seksisuhteen haluaminen jne. 

Vierailija
15/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kommentti kuvaa hyvin omaa tilannetta ja tunnetta. Tunne siitä, että mies ei halua suhteen syvenevän.

Oliko teillä kuitenkin suunnitelmia tulevaisuudelle vai oliko alusta selvää miehen puolelta, ettei hän halunnut sitoutua?

Ap

Vierailija
16/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen kommentti kuvaa hyvin omaa tilannetta ja tunnetta. Tunne siitä, että mies ei halua suhteen syvenevän.

Oliko teillä kuitenkin suunnitelmia tulevaisuudelle vai oliko alusta selvää miehen puolelta, ettei hän halunnut sitoutua?

Ap

Uskon, että mies kuvitteli vilpittömästi haluavansa sitoutua. Hän myös oli tyytyväinen suhteessa tai ainakin esitti tai luuli olevansa. Minä kuitenkin olen saanut elämässäni osakseni myös ihan oikeaakin rakkautta ja tunnistin, että tämä ei ole sitä. 

Luin kirjan Parisuhteen tunnelukot ja tajusin, että moni ihminen toimii todella haitallisesti parisuhteissa eikä heillä ole pienintäkään aikomusta irrottautua noista haitallisista toimintamalleistaan. Ja aika monen kohdalla oli seuraus juuri se aidosti syvän suhteen syntyminen. Suojellakseen itseään moni tyytyy pinnalliseen suhteeseen. 

Vierailija
17/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko sanoa jotain miehen toimintamalleja tai asioita, miten tuo tuli ilmi käytännössä?

Kuulostaa samalta, kun oma tilanteeni.

Ap

Vierailija
18/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa jotain miehen toimintamalleja tai asioita, miten tuo tuli ilmi käytännössä?

Kuulostaa samalta, kun oma tilanteeni.

Ap

Lue tuo kirja, jos löytäisit jotain tuttua sieltä. Ja mieti, olisiko se mahdollista, että mies on vain seksin perässä ja esittää suhdetta saadakseen tarvitsemaansa. Ja haluaako mies vain "naisen" vai oikeasti kumppanin?

Mulla mies esim. puhui ja analysoi kyllä paljon erilaisia juttuja, mutta sitten kun oli saanut minut "pyydystettyä" lakkasi puhumasta mistään suhteeseen liittyvistä asioista eikä puhunut meistä meinä eikä meillä ollut yhteisiä sisäpiirihuumoreita tms. Ja sängyssä aloin huomata, että hän keskittyy pääosin omaan nautintoonsa, ei janoa yhteistä mielihyvää. Pinnallisella tasolla saattoi kuitenkin käyttää hellittelynimiä tms., mutta ei keskustellut tulevaisuudesta tai mistään vakavasta suhteeseen liittyvästä. 

Vierailija
19/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mulla suhde ei lähtenyt syvenemään, koska mies ihan selvästi piti huolen siitä, ettei se syvene. Sitä oli tosi vaikea käsittää, koska sitähän kuvittelisi, että jokainen haluaisi syventää suhdetta, mutta eipä halua. Syitä on monia: traumat, tunnelukot, narsismi, pelkän seksisuhteen haluaminen jne. 

Mullakin on kokemusta tuollaisesta suhteesta, jossa mies ei halunnut päästää lähelleen, ja otti aina takapakkia, jos suhde meinasi lähteä syvenemään. Esim. ei halunnut tavata turhan usein. Eihän siinä hyvin lopulta käynyt,  minä särjin sydämeni eikä tuo mieskään käsittääkseni ole uutta suhdettä löytänyt.

Vierailija
20/22 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on kokemusta tuollaisesta suhteesta, jossa mies ei halunnut päästää lähelleen, ja otti aina takapakkia, jos suhde meinasi lähteä syvenemään. Esim. ei halunnut tavata turhan usein. Eihän siinä hyvin lopulta käynyt,  minä särjin sydämeni eikä tuo mieskään käsittääkseni ole uutta suhdettä löytänyt.

Mullakin on kurja fiilis. Olin ollut ihastunut mieheen jo pidempään ja sitten hän teki aloitteen suuntaani. Lähdin mukaan ihan tosissani. Ja veikkaan, että tämäkin mies tulee törmäämään tähän ongelmaan uudelleen ja uudelleen. En usko hetkeäkään, että vika olisi ollut vain siinä, ettei hän pitänyt minusta. Kun hän kertoili historiaansa, en tiedä, onko hän ollut aidossa ja normaalissa rakkausparisuhteessa koskaan, enkä tiedä osaako hän edes tietoisesti kaivatakaan sellaista tai edes tiedostaa mistä jää paitsi. Siinä sitten ihmettelee ahdistuneena mitä taas tapahtui, kun ei hommasta tullutkaan mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan