Ei huvita yhtään mennä hautajaisiin huomenna.
Kyseessä miehen tädin hautajaiset. Itse olen nähnyt tädin max. ehkä kymmenen kertaa. Miehellenikän ei ollut erityisen läheinen.
"Ongelma" tässä nyt on se, että ole raskaana ja parun muutenkin milloin mistäkin, riittää jo että joku biisi on aivan sietämättömän kaunis niin kyyneleet valuu....
Ja kun kerran kaikki tietää että en oikein tuntenut tätät tätiä, niin vähänkö on sitten noloa jos siellä sitten parun!
Joo, tiedän että tällaista on ihan turhaa murehtia, ja toisille nämä hautajaiset on oikeasti vaikea tilaisuus koska saattavat rakasta ihmistä hautaan....
Kunhan nyt avauduin, olisin yhtä hyvin voinut tehdä huomenna hautajaisten jälkeen aloitus "Vähänkö hävetti mieheni tädin hautajaisissa".
Kommentit (34)
Aika harva suorastaan huvikseen hautajaisissa kulkee. Useimmat siellä itkevät, tunsivatpa vainajaa tai ei.
Harva nyt hautajaisiin menee innoissaan
Oletko se sama, joka viikolla aneli mammoilta lupaa jättää miehen (kummi?)tädin hautajaiset väliin raskauden takia?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:10"]
Tuntuu vain jotenkin... tekopyhältä(?) itkeä melkein tuntemattoman hautajaisissa... Muut itkevät menetystään, mitä syytä minulla on itkeä juuri tämän naisen hautajaisissa....?
Toisaalta mjua nolottaa kamalasti myös jos itken kun katson jotain leffaa, ja yritän kaikkeni ettei kukaan huomaisi jos näin pääsee käymään.... Ja koitan hillitä kyyneleitä nin ettei kovin moni pääse karkaamaan.
[/quote]
Hautajaisissa on just se ihanaa kun voi itkeä kaikki maailman surut kerralla. Tekee hyvää.
Kyseessä on kuitenkin miehesi lähisukulainen. Sinä aikuisena ihmisenä pystynet jättämään omat huvittamisesi hetkeksi syrjään.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:12"]Oletko se sama, joka viikolla aneli mammoilta lupaa jättää miehen (kummi?)tädin hautajaiset väliin raskauden takia?
[/quote]
Mulla tuli sama mieleen. Minä minä minä minä minä minä minä
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:12"]
Oletko se sama, joka viikolla aneli mammoilta lupaa jättää miehen (kummi?)tädin hautajaiset väliin raskauden takia?
[/quote] Ei, en ole se sama. Joskin ajattelin kommentoida sitä aloitusta tällä mun "ongelmalla" mutten jaksanut koska palstailin kännykällä =D
Voit myös hyvin jäädä kotiin raskautesi varjolla, mies saa kertoa ihan totuudenmukaisesti että hautajaisten aiheuttama tunnekuohu olisi ollut sinulle liikaa nykytilassa.
Mutta hautajaisissa tosiaan saa itkeä ihan vapaasti.
Tosin muistan yhdet itselleni aika tärkeät hautajaiset, joissa itse menetin kontrollin ihan täysin ja isäni vei minut kesken kaiken pois- sellaistakin sattuu.
Tee miten sinusta tuntuu parhaalta, jos et halua osallistua, älä. Jos sinusta tuntuu siltä, että olisit kuitenkin halunnut tehdä jotain läheisten vuoksi, lähetä vaikka kukkia vainajan läheisimmille hautajaisten jälkeen. Tai ihan vaan soita.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:13"]
Kyseessä on kuitenkin miehesi lähisukulainen. Sinä aikuisena ihmisenä pystynet jättämään omat huvittamisesi hetkeksi syrjään.
[/quote] En keksinyt kuvaavaa sanaa otsikkoon.
On ihan itsestään selvää että menen, olinhan minä mukana hänen toisenkin tädin hautajaisissa kun oltiin seurusteltu vajaan vuoden verran enkä tuntenut hänen vanhempiaankaan kovin hyvin vielä. SIlloin en kuitenkaan ollut raskaana, joten ei tarvinnut miettiä sitä että osaako käyttäytyä vai ei.
Minua ei siis haittaa se että pitää mennä hautajaisiin, vaan ongelma on se, että tuntuu tyhmältä menä sinne itkemään. Varsinkin kun tiedän että mieheni ei varmaan itke.... Niin sitten minä vaan kyynelehdin siellä, vaikka mies on se joka on koko ikänsä tuntenut tädin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:10"]
Tuntuu vain jotenkin... tekopyhältä(?) itkeä melkein tuntemattoman hautajaisissa... Muut itkevät menetystään, mitä syytä minulla on itkeä juuri tämän naisen hautajaisissa....?
Toisaalta mjua nolottaa kamalasti myös jos itken kun katson jotain leffaa, ja yritän kaikkeni ettei kukaan huomaisi jos näin pääsee käymään.... Ja koitan hillitä kyyneleitä nin ettei kovin moni pääse karkaamaan.
[/quote]
Hautajaisissa on just se ihanaa kun voi itkeä kaikki maailman surut kerralla. Tekee hyvää.
[/quote] Nojoo, tämä on totta. Ja lisään vielä että kyllä minä periaatteessa tiedän että ei kukaan katso minua siellä, eikä kukaan tule kiinnittämään huomiota siihen itkenkö vai en, mutta olen nyt vain saanut päähäni että "varastan" toisten aitoa surua jos itken vieraan ihmisen hautajaisissa....
On hyvin, hyvin vaikeaa selittää mitä oikeasti yritän sanoa =D
Ketä nyt yleensä huvittaa mennä hautajaisiin?
Niin kuin: "Toivottavasti joku kuolisi piakkoin, huvittaisi niin mennä hautajaisiin!"
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:16"]
Voit myös hyvin jäädä kotiin raskautesi varjolla, mies saa kertoa ihan totuudenmukaisesti että hautajaisten aiheuttama tunnekuohu olisi ollut sinulle liikaa nykytilassa.
Mutta hautajaisissa tosiaan saa itkeä ihan vapaasti.
Tosin muistan yhdet itselleni aika tärkeät hautajaiset, joissa itse menetin kontrollin ihan täysin ja isäni vei minut kesken kaiken pois- sellaistakin sattuu.
Tee miten sinusta tuntuu parhaalta, jos et halua osallistua, älä. Jos sinusta tuntuu siltä, että olisit kuitenkin halunnut tehdä jotain läheisten vuoksi, lähetä vaikka kukkia vainajan läheisimmille hautajaisten jälkeen. Tai ihan vaan soita.
[/quote] Anopille vein jo kukkia....
Tädin tyttärelle en ole osannut mitään sanoa (enkä oikein tiedä miksi minun pitäisi, kyseessä kuitenkin mieheni serkku eikä hänkään ole ollut yhteyksissä häneen.....)
Anopin kanssa puhuin, ja sanoin eteenpäin miehelleni että äitinsä toivoo että mieheni (ja siskonsa ja veljensä) ottaisivat nyt serkkuaan enemmän huomioon, ja kävisivät kylässä tai soittelis vähän enemmän.
Mieheni on kuitenkin aikamoinen erakko, joten hänestä ei ole sihen... Enemmän minä olen hänen serkkuaan tänä vuonna nähnyt. Ei kuitenkaan tunnu ihan luontevalta soittaa.....
Ainut ongelma tässä nyt on se se itsekäs seikka, että minusta tuntuu nololta jos itken, kun en edes sure sitä ihmistä ketä haudataan.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 22:26"]
Ketä nyt yleensä huvittaa mennä hautajaisiin? Niin kuin: "Toivottavasti joku kuolisi piakkoin, huvittaisi niin mennä hautajaisiin!"
[/quote] Oli huono sanavalinta.
Hautajaisissa parkuminen on kyllä ivan aok, mutta ovathan ne aika ankeita tilaisuuksia. Oman tätini hautajaisiin kyllä menisin (vain yksi täti ja ollaan aika läheisiä. Mutta miehellä on useita tätiä, enoja ja setiä, eikä varmasti menisi niiden kaikkien hautajaisiin ja vielä vähemmän sinne odotetaan hänen puolisoaan.