Tulevaisuus pelottaa. Onko muita, jotka näkevät tämän kaiken läpi?
Olen erittäin perillä tästä nykyisestä maailmanmeosta. Olen ymmärtänyt asioita jo huhtikuusta 2020.
Onko täällä muita, jotka tajuavat missä mennään? En ala paremmin erittelemään asioita, koska ymmärrätte kyllä mitä tarkoitan, jos olette perillä asioista.
Itse en usko, että maailma enää tästä paranee. Tämä on vasta alkusoittoa ja hullummaksi kaikki muuttuu. Itse olen 45v eli työvuosia olisi vielä. Mutta pelottaa kuinka tulen jaksamaan tässä maailmassa enää. Tulevaisuus ei kovin valoisalta tunnu enää.
Mutta eniten surettaa omat lapset, millaisessa maailmassa he joutuvat elämään :(
Kohtalotovereita?
Älkääkä nyt tulko jauhamaan mistään taudin leviämisen estämisestä, tässä ei enää siitä ole kyse.
Kommentit (887)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suomalaisen koulutuksen tasoa, kun niin suuri osa kansaasta on alttiita salaliittoteorioille, näennäis"kriittiselle" ajattelulle, yleiselle huuhaalle, rasismille ja tieteenvastaisuudelle.
Se mistä sun oikeesti pitäis olla huolissasi, on koulutuksen muuttuminen objektiivisen totuuden etsinnästä ja tutkimisesta entistä enemmän ideologian määrittelemän "totuuden" tutkimiseen ja julistamiseen. Krittinen ajattelu oli ennen yliopistokoulutuksen perusta. Wokeilun myötä, kriittinen ajattelu on yksi kaukainen muisto vain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vilpitön pyyntö. Sitten kun 2022 koronalääke tulee markkinoille, pandemia päättyy, rokotteista ja rokotepasseista luovutaan ja palataan normaaliin ilman mitään valvontakoneistoja tai uusia maailmanjärjestyksiä, niin voitteko salaliittoihin uskovat nöyrästi pahoitella sitä, että olitte väärässä?
Päteekö sama myös toisinpäin? Pahoitteletko sinä, jos olet väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suomalaisen koulutuksen tasoa, kun niin suuri osa kansaasta on alttiita salaliittoteorioille, näennäis"kriittiselle" ajattelulle, yleiselle huuhaalle, rasismille ja tieteenvastaisuudelle.
Onko sinun mielestä "tieteenvastaista" se, että osa ihmisistä haluaa odottaa laajempia ja pidempiaikaisia tutkimustuloksia täysin uudenlaisen rokoteteknologian vaikutuksista kehoomme?
Onko sinun mielestä "tiedettä" tukevaa toimintaa se, että julkiseen keskusteluun koronasta ja rokotteesta kuuluu yksi ainoa totuus? Rokotteen aiheuttamista haitoista ei saa puhua, ne kielletään, niitä vähätellään ja niitä ei edes haluta tutkia? Tai jos joku tutkii ja ilmaisee huolensa niin hänet hiljennetään ja leimataan hörhöksi?
Jos kukaan ei olisi ikinä kyseenalaistanut tiedettä ja senhetkistä "oikeaa" käsitystä pitäisimme maapalloa edelleen litteänä, uskoisimme lääkäreitä jotka sanovat tupakan olevan terveystuote ja jotka suosittelisivat talidomidia raskaana oleville naisille.
Ei tiede ole tänäkään päivänä "valmis", vaikka se onkin kehittyneempää kuin koskaan. Tiedettä ja olemassa olevia "totuuksia" pitää voida kyseenalaistaa ja tutkia sekä erilaisista näkemyksistä ja tutkimuksista on voitava puhua avoimesti.
Ne, jotka tätä yrittävät estää ovat nimenomaan itse niitä tieteenvastaisia.
Koronarokotteen haittavaikutuksia kyllä seurataan koko ajan, niistä raportoidaan ja uutisoidaan. Nuo tulokset eivät vissiin ole tarpeeksi raflaavia teidän makuunne, kun rokotteiden piti tappaa ja vammauttaa massoittain ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vilpitön pyyntö. Sitten kun 2022 koronalääke tulee markkinoille, pandemia päättyy, rokotteista ja rokotepasseista luovutaan ja palataan normaaliin ilman mitään valvontakoneistoja tai uusia maailmanjärjestyksiä, niin voitteko salaliittoihin uskovat nöyrästi pahoitella sitä, että olitte väärässä?
Tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin jo alusta lähtien että tässä on nyt jotain hämminkiä. En osannut kyllä kuvitellakaan että näin pahaan tilanteeseen joudutaan näin nopeasti.
Kansalaiset! Taisteluun! Kotimaamme, kaunein kaikista kauneuksista, esi-isiemme maamme on meille pyhä! Maamme on vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ap yksin pelkoinesi. Itse olen järkyttynyt siitä, millaiseen tilaan länsimaat, entiset hyvinvointi- ja sivistysvaltiot, on ajettu vajaassa kahdessa vuodessa. Satoja vuosia täällä tehtiin työtä vapauden ja tasa-arvon saavuttamiseksi ja nyt se kaikki on pyyhkäisty pois silmänräpäyksessä, silmää räpäyttämättä. Aivan käsittämätöntä.
Minulla ei ole lapsia ja siitä olen nyt äärimmäisen onnellinen. Tämän ajan lapsilla ja nuorilla tulee olemaan todella kivinen polku kuljettavana. Heidän lapsensa saattavat nähdä jossain mielessä paremman maailman (ilmaston osalta ehkä), mutta siitä vapaudesta, josta me tämän ajan keski-ikäiset olemme saaneet nauttia, he voivat vain uneksia, jos edes osaavat sellaista kuvitella.
Ja tiedoksi trolleille, jotka yrittävät leimata kaikki omilla aivoillaan ajattelevat foliohatuiksi ja mielipuoliksi, olen ihan tavallinen, kantasuomalainen, hiukan alle nelikymppinen nainen, joka ei ole ikinä tutustunut yhteenkään salaliittoteoriaan. Ihan valtamediaa seuraamalla on oma mielikuvani asioista muotoutunut näinkin synkäksi kuin se on. En ole myöskään tippaakaan uskovainen, vaan siinäkin suhteessa olen aina käyttänyt omaa järkeäni.
Kiitos siitä, ettet ole lisääntynyt. Kiitos syntymättömien lastesikin puolesta. Olisipa isäsi ja äitisi toiminut samoin.
Kannattaa miettä, jos tällaista kirjoittaa, että mikä on nyt itsellä ongelmana. Ei ole hyvinvoivan ihmisen käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun mielestä "tieteenvastaista" se, että osa ihmisistä haluaa odottaa laajempia ja pidempiaikaisia tutkimustuloksia täysin uudenlaisen rokoteteknologian vaikutuksista kehoomme?
Onko sinun mielestä "tiedettä" tukevaa toimintaa se, että julkiseen keskusteluun koronasta ja rokotteesta kuuluu yksi ainoa totuus? Rokotteen aiheuttamista haitoista ei saa puhua, ne kielletään, niitä vähätellään ja niitä ei edes haluta tutkia? Tai jos joku tutkii ja ilmaisee huolensa niin hänet hiljennetään ja leimataan hörhöksi?
Jos kukaan ei olisi ikinä kyseenalaistanut tiedettä ja senhetkistä "oikeaa" käsitystä pitäisimme maapalloa edelleen litteänä, uskoisimme lääkäreitä jotka sanovat tupakan olevan terveystuote ja jotka suosittelisivat talidomidia raskaana oleville naisille.
Ei tiede ole tänäkään päivänä "valmis", vaikka se onkin kehittyneempää kuin koskaan. Tiedettä ja olemassa olevia "totuuksia" pitää voida kyseenalaistaa ja tutkia sekä erilaisista näkemyksistä ja tutkimuksista on voitava puhua avoimesti.
Näimpä. Totuus kyllä kestää kaiken kritiikin, mutta tähän rokotehörhöilyyn ei ole kuin yksi kanta, mitä muutama puhuva pää toitottaa joka päivä. Enemmän tuo on Pohjois-Koreaa kuin tieteellistä dialogia ja argumentointia. Koko koronan vaarallisuuden voi hyvin kyseenalaistaa lukujen valossa. Vanhuksia kun kuolee nuhiin ja influenssoihin aina, mutta nyt tätä koronaa paisutellaan ja jäljitellään. Vastaavia spektaakkeileita olisi saatu joka talvi influenssasta tartuntamäärineen ja potilaineen. Ainoa ero lienee koronan hiukan ärhäkämpi tarttuvuus. Mutta tuotakin olisi voitu hoitaa erillisillä koronasairaaloilla sulkujen ja pakkotoimien sijaan.
Siksi nämä piikki- ja passipakot yksiäänisen propagandan siivittämänä ovat hyvin epäilyttäviä. Muutosvauhti on lisäksi ollut loppukesästä hurja, kun enemmistö saatiin tyhjillä lupauksilla johdatettua piikille.
Vielä voi kuitenkin pysähtyä ja vaihtaa suuntaa. Toivottavasti hoitsut lakkoilevat passipakon unholaan. Ja työmarkkinajärjestöt ovat pienen ihmisen puolella.
Itsellä ei onneksi lapsia ole, joten tässä on vapaa toimimaan monin tavoin. Veljen ja muiden maailman lapsien puolesta on kuitenkin nyt taisteltava vapaan elämän ja maailman puolesta. Muuten tyrannit saavat dystopiansa.
Tässä on käynnissä vallan uusjako. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotteen haittavaikutuksia kyllä seurataan koko ajan, niistä raportoidaan ja uutisoidaan. Nuo tulokset eivät vissiin ole tarpeeksi raflaavia teidän makuunne, kun rokotteiden piti tappaa ja vammauttaa massoittain ihmisiä?
Jotkin haittavaikutukset ilmenevät välittömästi, toiset vasta muutaman vuoden kuluttua, mutta ne ilmenevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoreettisiin kysymyksiin tyyliä "Voisiko maa sittenkin olla pannukakku ?" ei voi vastata
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä video.
Meinasin katsoa tämän, mutta kahvit lens näytölle ja räjähdin nauruun kun Temptation Islandin tunnusmusiikki pärähti soimaan :D
Älä puhu paskaa. Kahvit ei lentäny minnekään etkä "räjähtänyt" nauramaan.
T. Joku jota vituttaa aina nää liioittelevat feikit, en tiedä mitään tuosta videosta.
Jännää, miten fitnessvalmentajat, instabimbot ja takametsien öyhöttäjäjullit ovat ymmärtäneet jonkun tiukasti peitellyt salaliiton olemassaolon. Eikä kukaan maailmanluokan tutkiva journalisti, poliittinen tutkija, yhteiskuntatieteilijä tai muu asiantuntija. Kyllä se Suuri Viisaus selvästi elää jääkaappimagneeteissa, YouTuben höpökanavilla ja joogakurssien ohjelmistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti totuus on se, että meidänkin näennäisesti koulutetusta kansastamme on ihan jäätävän tyhmiä ja älyllisesti laiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoreettisiin kysymyksiin tyyliä "Voisiko maa sittenkin olla pannukakku ?" ei voi vastata
-eri
Niinpä niin. En ajatellutkaan, että susta olis siihen
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin olen mielellään väärässä ja myönnän olleeni hyvin väärässä, jos elämä tosiaan ensi vuoden aikana normslisoituu, eikä ole passi- tai piikkipakkoja. Omikroni voi periaatteessa tuohon johtaa muutenkin, mutta kai väärässä oleminen on myös vaihtoehto.
Vastavuoroisesti, osallistutteko te rokotetut vallankumoukseen ensi vuonna, mikäli pakkotoimet jatkuvat ja dystopia etenee ja pahenee?
Vierailija kirjoitti:
En usko "salaliittoihin" mutta pelkään kyllä että tämä kaikki johtaa sellaiseen pysyvään kontrolliin ja valvontaan jota vapaat, demokraattiset yhteiskunnat eivät ole aiemmin tunteneet.
Toivon kyllä että olen väärässä. Ja jos olen, voin rehellisesti myöntää ajatusteni lähteneen laukalle.
Mutta jos pysyvä kontrolli tulee ja koronapassit jää niin myönnättekö te itse olleenne väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tuntuu olevan muutama muukin joka ymmärtää.
Mä ymmärrän. 90- luvun alussa kun ministerin suusta sanottiin uutisissa, että "Suomi ei devalvoi" kävin vaihtamassa kaiken irtiliikenevän rahan dollareiksi. Silloinen miesystävä nauroi mulle, mutta seuraavana päivänä ei enää nauranut. Sen vain tietää, kun asia on juuri päinvastoin kuin mitä sinulle sanotaan. "Tarkkarajainen ja kertaluonteinen elvytyspaketti" "Turvallnen ja toimiva rokote" ja kaikki on menossa päin h**vettiä.
Nyt ongelma on maailmanlaajuinen niin vaikea keksiä mitä tehdä.
Spekuloit isänmaatasi vastaan ja olet vielä ylpeä siitä ?
Täh, repesin sun hölmöydelle. Et käsitä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Jännää, miten fitnessvalmentajat, instabimbot ja takametsien öyhöttäjäjullit ovat ymmärtäneet jonkun tiukasti peitellyt salaliiton olemassaolon. Eikä kukaan maailmanluokan tutkiva journalisti, poliittinen tutkija, yhteiskuntatieteilijä tai muu asiantuntija. Kyllä se Suuri Viisaus selvästi elää jääkaappimagneeteissa, YouTuben höpökanavilla ja joogakurssien ohjelmistoissa.
Luuletko ihan tosissaan, että yleistä narratiivia kyseenalaistavat tutkijat päästetään valtamediassa ääneen? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko "salaliittoihin" mutta pelkään kyllä että tämä kaikki johtaa sellaiseen pysyvään kontrolliin ja valvontaan jota vapaat, demokraattiset yhteiskunnat eivät ole aiemmin tunteneet.
Toivon kyllä että olen väärässä. Ja jos olen, voin rehellisesti myöntää ajatusteni lähteneen laukalle.
Mutta jos pysyvä kontrolli tulee ja koronapassit jää niin myönnättekö te itse olleenne väärässä?
Sitten kun saatte huomata olleenne väärässä niin suosittelen vakavaa itsetutkintaa. Minkä takia juuri minä aloin uskoa salaliittoihin? Millaisia pelkoja ja epävarmuustekijöitä näen omassa elämässäni? Miten voin normalisoida suhteeni valtion viranomaisiin ja kanssaihmisiin?
Tämä ei pääty koskaan.