Tulevaisuus pelottaa. Onko muita, jotka näkevät tämän kaiken läpi?
Olen erittäin perillä tästä nykyisestä maailmanmeosta. Olen ymmärtänyt asioita jo huhtikuusta 2020.
Onko täällä muita, jotka tajuavat missä mennään? En ala paremmin erittelemään asioita, koska ymmärrätte kyllä mitä tarkoitan, jos olette perillä asioista.
Itse en usko, että maailma enää tästä paranee. Tämä on vasta alkusoittoa ja hullummaksi kaikki muuttuu. Itse olen 45v eli työvuosia olisi vielä. Mutta pelottaa kuinka tulen jaksamaan tässä maailmassa enää. Tulevaisuus ei kovin valoisalta tunnu enää.
Mutta eniten surettaa omat lapset, millaisessa maailmassa he joutuvat elämään :(
Kohtalotovereita?
Älkääkä nyt tulko jauhamaan mistään taudin leviämisen estämisestä, tässä ei enää siitä ole kyse.
Kommentit (887)
Ei, mä en enää yhtikäs mitään.
Aurinko onneksi sentään paistaa!
Vierailija kirjoitti:
Parlympialaisten jälkeen Kiina aktivoituu
Tämä hyvin todennäköistä ja muuten sitten venäjän puolella.
Voiko kolmas maailmansota alkaa?
Voimmeko estää sen puhkeamisen?
Vierailija kirjoitti:
Voiko kolmas maailmansota alkaa?
Voi
Kukaan ei voi nähdä "asioiden läpi". Maailmassa on liikaa muuttujia, vaikka olisi kuinka hyvin perillä asioista. Kannattaa murehtia vain asioista joihin voi vaikuttaa ja pyrkiä omassa elämässään tekemään oikein. Itse menen "tapahtuu mitä tapahtuu" -asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea esimerkiksi kirja Factfulness – Ten Reasons We’re Wrong About the World – and Why Things Are Better Than You Think. Kirjassa esitellään tilastojen avulla, kuinka maailma rullaa oikeastaan koko ajan parempaan suuntaan: lapsikuolleisuus, lasten sairaudet, väkivalta, köyhyys ja sota ovat tasaisesti laskeneet koko maailmassa toisen maailmansodan jälkeen. Mediassa mässäillään negatiivisuudella, koska sillä saa enemmän lukijoita. Kokonaisuus on kauniimpi kuin sen yksittäiset osat.
Toi kirja on julkaista keväällä 2018. Sen jälkeen on moni asia muuttunut. Jos katsoo ihan vain Suomen tilannetta, lapsikuolleisuus on pieni, ok, mutta lasten ja nuorten psyykkinen hyvinvointi on romahtanut koronan myötä. Parisuhde- ja perheväkivalta on pahentunut, nuoriso jengiytyy kaduille, köyhyys on lisääntynyt ja nyt eletään sotauhan alla.
Se on totta, että ennen koronaa asiat oli hyvin, mutta ei ole enää. Enkä laita tätä koronan piikkiin pelkästään, vaan maailmassa pahuus on koronan aikana lisääntynyt roimasti, koska yleinen tyytymättömyys oli jo valmiina. Ehkä se oli pitkällisen rauhan ajan tuotosta, kun suuntana olisi vain itsensä kehittäminen, eikä se kaikilla onnistu. Toisaalta pahuuden lisäksi ihmisten hyvyys myös osasi yllättää Ukrainan sodan myötä. Ihmiset ovat pyyteettömästi hyviä ja jotkut auttavat jopa henkensä uhalla.
Pointti siis oli se, että 4 vuotta vanha kirja maailman tilasta ei enää ole pätevä silloin, kun muutokset ovat olleet näin valtavia.
Hyvä kirjoitus sinällään, mutta jos/kun 4v. vanha kirja on vanhentunut, niin miksi se 2000 v vanha kirja ei sitten ole vanhentunut....
En kysy tätä juuri sinulta, vaan kokonaisuudessaan ketjun siltä osalta, joka tuntuu siihen yltiöpäisesti aina vaan uskovan, vaikka sinunkin sanojen mukaan moni/kaikki on muuttunut siinä 2000vuoden aikana, joka on tuosta kirjan ajasta kulunut.
Jos näin on, miksi sitten yli 5000 vuotta vanhat tekstit eivät ole vanhentuneita vaan ajankohtaisia ja antavat vastauksia kysymyksiimme?
https://krishna.fi/wp-content/uploads/2019/10/file.jpg
Jälleensyntyminen. Samsara. Sielu. Elämästä elämään. Kuolemasta kuolemaan.
Bhagavad Gita Beautifully Recited in English Full Version 5000BC
Vierailija kirjoitti:
Uusi maailmanjärjestys tulee olemaan vihreä kapitalismi ja sille me emme voi mitään. Se kirpaisee meistä jokaista köyhtymisen ja nykyelämäntavasta luopumisen muodossa, mutta todellisuudessa se on hyvä tälle planeetalle. Minä toivon tätä muutosta enkä pelkää sitä.
millaista elämää eletään vihreässä kapitalismissa?
Kuninkaat käyttivät toimeenpanovaltaa, mutta jos he poikkesivat Jumalan laista, brahmanilainen neuvosto saattoi huomauttaa siitä. Kuninkaat eivät uskaltaneet olla ristiriidassa brahmanien kanssa, sillä he tunsivat heidän henkisen ja mystisen voimansa.
Kuninkaat käyttivät toimeenpanovaltaa, mutta jos he poikkesivat Jumalan laista, brahmanilainen neuvosto saattoi huomauttaa siitä. Kuninkaat eivät uskaltaneet olla ristiriidassa brahmanien kanssa, sillä he tunsivat heidän henkisen ja mystisen voimansa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut tapauksia, joissa brahmanit ovat tappaneet tyranneja yhteisellä kirouksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut tapauksia, joissa brahmanit ovat tappaneet tyranneja yhteisellä kirouksella.
Olisiko se vielä nykyäänkin mahdollista?
Jopa tällaisellakin palstalla on hiljaista. Maailma on myllerryksessä, mutta täällä me vaan olemme hiljaa.
Omakannasta löytyy eränumero. Sen perusteella selvitin.
-se panikoiva
Nu talar vi bara svenska allihopa!