Jos lapsesi pyytää toista jätskiä/kakunpalaa, annatko?
Vai annatko vain yhden?
Mä annan kaksi, jos lapsi pyytää. Meidän lapsella on varaakin syödä, kun paino huitelee alarajoilla. Jos lapsi ei jaksakkaan syödä toista jätskiä/kakunpalaa loppuun saakka, mä syön sitte loput. ;-)
Kommentit (10)
Eipä ole koskaan tullut vastaan tilannetta, että lapset silloin aikoinaan, tai nyt lastenlapset, olisivat pyytäneet toista jätskiä, kun yksi on jo syöty. Kaikille on aina näköjään ollut itsestään selvää, että vain se yksi on sen kerran annos.
Enkä myöskään suostuisi puoliksi syötyjen jätskien jäteastiaksi.
Toista jätskiä en antaisi, koska eivät jaksaisi syödä sitä loppuun, mut kakkua, pullaa, keksiä tms. saa meillä syödä niin paljon kuin napa vetää. Meillä käy sen verran vieraita että kun jokainen yleensä tuo jotain kahvin kanssa, niin pöydällä on yleensä aina pullaa ja keksiä. Ilmeisesti tästä syystä lapset eivät ole makean perään. Tällä hetkellä pöydällä on metrilakuja, pullaa, viinereitä ja minituulihattuja, joista isompi ei halua syödä mitään ja pienempi on syönyt minituulihatun.
Tottakai! Ei se lastenkaan suu tuohesta ole. Aina on saanut vapaasti syödä ruokaa, hedelmiä ja pullaa ja namujakin miten haluavat, siksi kai niihin ei enää juuri mitään hinkua juuri ole.
Riippuu tilanteesta, ja tajusin juuri että esim. litran jädestä saatan antaa, uutta tuuttia en. Hassua sinänsä :)
Jätskejä syödään vain yksi, se on aina ollut selvää. Kakusta eivät pidä, mutta saisivat lisää jos haluaisivat.
En anna, jos ei ole pakko. Juhlissa/kylässä en kiellä, mutta kotona kyllä. Lapsella valmiiksi ylipainoa reilusti (tutkitaan tällä hetkellä mistä johtuu). En halua lapseni paisuvan omaa tyhmyyttäni, voi lihottaa itse itsensä vapaasti aikuisena niin kuin minä olen tehnyt (en ole ylpeä).
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:12"]
Aina on saanut vapaasti syödä ruokaa, hedelmiä ja pullaa ja namujakin miten haluavat, siksi kai niihin ei enää juuri mitään hinkua juuri ole.
[/quote]
Meillä on lapsilla samoin vapaa pääsy herkkuihin, eikä niihin mitään kummempaa mielenkiintoa kai siksi olekaan. Kunnon ruoka maistuu ja hoikkia ovat.
Meillä vältetään kaupan fruktoosi/glukoosisiirappeja koska ne aiheuttavat rasvamaksaa. Kotona tehtyä kaikkia ja jäätelöä saa syödä meillä niin paljon kuin maistuu.