Vähävarainen ei ole romun loppujättöpaikka
Ei, se että hän kieltäytyy 12 vuotta vanhasta televisiostasi, tarkoita sitä että hän vaatii uutta. Se tarkoittaa sitä, että hänellä on jo ihan hyvä televisio, muualta saatu, jota on tottunut käyttämään eikä tarvitse tilalle toista. Ei se, että hän kieltäytyy mummosi sohvasta, tarkoita että hän vaatii uutta. Se tarkoittaa, että hänellä on jo sohva.
Hänellä hajosi pölynimuri. Meillä oli jo ostettuna hänelle uusi, hiljainen ja allergiaystävällinen kun joku oli kuullut että se on mennyt rikki ja niitä oli ilmestynyt sinne kolme, joista yksi ei toiminut, yhdestä oli sanottu että se on ihan hyvä kun ostat siihen letkun ja yksi oli ihan toimiva 90-luvun mallia, mutta hemmetin kovaääninen.
Tämän kirjoitti erään sairauseläkeläisen sisko, joka on saanut tarpeekseen siitä vanhojen romujen roudaamisesta pois, kun veli ei saa sanottua ei kellekään. Nykyään niitä romuja saa kuljettaa moneen paikkaan ilmaiseksi, olkaa hyvä ja viekää sinne. Parasta hyväntekeväisyyttä on se, että kierrätyksessä kunnostavat ja se ostaa joka tarvitsee.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Me tehtiin juhannuskokko. Kun on peräkärry, kamat sai mökille kätevästi.
Osan veimme jätepisteelle, käyttökelpoiset jätin näkösälle, jos joku vielä haluaa.
Eli jätit romusi muiden riesaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosikausia kuunnellut lähipiirissä, kuinka kallista on tavaran vieminen kaatopaikalle. Tein suursiivouksen ja hätäilin ja panikoin, miten kallis kaatiskeikka on tulossa. Minulla oli muutama huonekalu ja sekajätettä. Olin positiivisesti yllättynyt hinnan kuultuani. Olin kuvitellut puheiden perusteella sen kuorman maksavan tyyliin satasia, mutta puhuttiin kympeistä. Kyllä isolla osalla olisi tämä varaa maksaa, mutta ilmeisesti ihmiset ovat niin pihejä, että kippaavat romut mieluummin muille.
Kuorma risuja maksoi 70 e, sohva 30 e, kirjoituspöytä saman verran. Kaksi tietokonetta maksoi 20 e jne. Eli ei todellakaan edullista! Seuraavalla kerralla tajusin tehdä juhannuskokon.
Elektroniikkajätteen voi viedä ilmaiseksi vaikkapa Giganttiin, on voinut jo vuosia. Varmasti paikkakuntakohtaista, mutta täällä saa jätteenkäsittelylaitokselle viedä ilmaiseksi nykyään kaiken, vain kuljetus on hommattava itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosikausia kuunnellut lähipiirissä, kuinka kallista on tavaran vieminen kaatopaikalle. Tein suursiivouksen ja hätäilin ja panikoin, miten kallis kaatiskeikka on tulossa. Minulla oli muutama huonekalu ja sekajätettä. Olin positiivisesti yllättynyt hinnan kuultuani. Olin kuvitellut puheiden perusteella sen kuorman maksavan tyyliin satasia, mutta puhuttiin kympeistä. Kyllä isolla osalla olisi tämä varaa maksaa, mutta ilmeisesti ihmiset ovat niin pihejä, että kippaavat romut mieluummin muille.
Kuorma risuja maksoi 70 e, sohva 30 e, kirjoituspöytä saman verran. Kaksi tietokonetta maksoi 20 e jne. Eli ei todellakaan edullista! Seuraavalla kerralla tajusin tehdä juhannuskokon.
Meilläpäin ainoastaan sohvasta olisit joutunut maksamaan 10 €, kaikki muu saa viedä ilmaiseksi. Silti löytyy täkäläisistä metsistä sinne dumpattuja sohvia ja pesukoneita, viimeksi marjametsästä löysin kolmen telkkarin kauko-ohjaimet, siinä ne kivellä nököttivät. Eikä se ole tiedonsaannista kiinni, jäteasemalla on hyvät ja helposti luettavat nettisivut hintoinen kaikkineen ja silti...hohhoijaaa.
Me tehtiin juhannuskokko. Kun on peräkärry, kamat sai mökille kätevästi.
Osan veimme jätepisteelle, käyttökelpoiset jätin näkösälle, jos joku vielä haluaa.