Totuus elefanttiturismista Thaimaassa, mieti vielä kannattaako sitä tukea... :(
Kommentit (35)
Järkyttävää, tulipa paha mieli. Balilla mulle ehdotettiin norsuratsastusta. Googletin paikan ja vaikka hyviä kommenttejakin oli paljon, kieltäydyin. En tiedä kohdellaanko siellä norsuja samalla lailla kuin Thaimaassa, mutta kuitenkin. Luin mm että norsut eivät saa olla vapaana, vaan ovat kahlittuina koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:35"]Eläimet on alempia olentoja kuin ihmiset ja on oikein, että vahvempi laji käyttää heikompia lajeja hyväkseen. Vain parhaimmat selviytyvät luonnossa.
[/quote]
Ei vaan ihmisen tulisi nimenomaan älykkyytensä ja kyvykkyytensä takia suojella eläimiä. Ravintona ok, kuhan elinolot kunnossa. Mikä saa sinut kuvittelemaan että jos olet voimakkaampi voit tappaa kaikki heikommat?
[/quote]
En minä tappamisesta kirjoittanut vaan alempien eläinten hyödyntämisestä. Ihminen on maapallon valtias ja voi vapaasti käyttää eläimiä miten lystää.
Olen käynyt ja vien lapset vastaisuudessakin. Siitä elefantista huokui elämän ilo ja katseesta näkyi onnellisuus, ei varmasti ollut mikään kiduttajan uhri. Parempi muodostaa itse omay mielipiteet kuin luottaa propagandaan.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:06"]Olen käynyt ja vien lapset vastaisuudessakin. Siitä elefantista huokui elämän ilo ja katseesta näkyi onnellisuus, ei varmasti ollut mikään kiduttajan uhri. Parempi muodostaa itse omay mielipiteet kuin luottaa propagandaan.
[/quote]
Ei helvetti.
Ihminen on kyllä saatanasta. Ei ole iljettävämpää, itsekkäämpää, julmempaa otusta maan päällä >:(
En aio koskaan vapaaehtoisesti lahjoittaa rahaa minkäänlaiseen ihmisten suojeluun. Kuolisimmepa pois ja mahdollisimman nopeasti, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:06"]
Olen käynyt ja vien lapset vastaisuudessakin. Siitä elefantista huokui elämän ilo ja katseesta näkyi onnellisuus, ei varmasti ollut mikään kiduttajan uhri. Parempi muodostaa itse omay mielipiteet kuin luottaa propagandaan.
[/quote]
Sinä siis kuvittelet tuntevasi norsut? Vaikka ihan vaan turistina vierailet. Näet muka silmistä...huoh.
Jotkut ihmiset ovat vaan tyhmiä. Taidat kuulua siihen joukkoon. Ja onnistut uskottelemaan vain itsellesi.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:48"]Thaimaassa kohdellaan ihmisiäkin - lapsia ja naisia eritoten - huonosti. Mitenkään vähättelemättä norsujen kärsimyksiä. Mutta jos edes joku jättää viemättä matkustuseuronsa thaikkuihin norsujen huonon kohtelun takia, hyvä niinkin.
[/quote]
Mistä tämmönen fakta, vai mututuntua?
Ootteko myös huomannu miten lapsityöläisistä huokuu semmonen onnellisuus ja ilo ja ne hymyileekin niin paljon! :) Eli varmasti heitä kohdellaan ihan hyvin, ei kannata uskoa propagandaa.
Muistakaa muuten että tuota koulutusta käytetään ainoastaan villeihin elefantteihin. Ja on muuten laitonta Thaimaassa, eikä selviäkään käsille läpsäisyllä. On totta että Thaimaassakin on näitä elefantteja, ja suurin osa niistä tulee Myanmarin viidakosta. Poliisit ja eläinsuojelu pyrkivät jatkuvasti löytämään näitä laittomia elefantteja. Suurin osa elefanteista on kuitenkin kesyinä syntyneet ja niitä koulutetaan vähän niinkuin koiria, mutta leikkisämmin. Ottakaa asioista selvää ennen kuin uskotte kaiken.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:06"]Olen käynyt ja vien lapset vastaisuudessakin. Siitä elefantista huokui elämän ilo ja katseesta näkyi onnellisuus, ei varmasti ollut mikään kiduttajan uhri. Parempi muodostaa itse omay mielipiteet kuin luottaa propagandaan.
[/quote]
Joo ja delfiinit hymyilee kun pääsevät tekemään temppuja :)
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 16:06"]Olen käynyt ja vien lapset vastaisuudessakin. Siitä elefantista huokui elämän ilo ja katseesta näkyi onnellisuus, ei varmasti ollut mikään kiduttajan uhri. Parempi muodostaa itse omay mielipiteet kuin luottaa propagandaan.
[/quote]
Joo ja delfiinit hymyilee kun pääsevät tekemään temppuja :)
[/quote]
Joo ja koirat hymyilee kun pääsevät hakemaan palloa. Ei ne temput tai työ, mutta elinolot.
Höpö höpö. Julma koulutus kaikille elefanteille. Poikanen erotetaan emosta. Lue teksti ja googlaa asiasta.
Eiku kappas, ENP:stähän siellä linkin takana kerrottiinkin. Sori, kommentoin ennenkuin klikkasin. -21