Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lääkäri kirjoittaa sinulle sairausloman, niin

Vierailija
12.12.2021 |

Oletko koko sen ajan sairauslomalla vai palaatko töihin jo aikaisemmin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
2/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en pidä lainkaan sairaslomaa, vaikka olisin pää kainalossa. Flunssaoireisena olen toki etänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin koko sen ajan olen lomalla.

Vierailija
4/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, tietenkin olen saikulla.

Vierailija
5/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole vielä 4 päivää pidempää saikkua saanutkaan, niin eipä ole tarvinnut miettiä etukäteen töihin paluuta.

Vierailija
6/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sairauden laadusta. Jo tarttuva flunssa olen ollut kaikki saikkupäivät pois. Muissa diagnooseissa olen mennyt oman voinnin mukaan.

Vierailija
7/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olen. Firma pyörii ilman minuakin, en ole korvaamaton, ja sairaana minun paikkani on olla kotona sairastamassa.

Vierailija
8/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt enää jaksa leikkiä työn sankaria. Siis onkimaan tms. jos ei oo ihan pää kainalossa.

Vierailija
9/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en pidä lainkaan sairaslomaa, vaikka olisin pää kainalossa. Flunssaoireisena olen toki etänä.

Korvaamattomia ihmisiä on hautausmaat täynnä,

Vierailija
10/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakeudun lääkäriin niin olen niin kipeä, että varmasti tarvitsen myös sen sairausloman toipumiseen.

Vierailija
11/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En edes tiedä, kattaako työnantajan vakuutus tilanteita, joissa henkilö on sairaslomalla töissä, ja joku vahinko tapahtuu.

Vierailija
12/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran lääkäri saikuttaa niin silloin olen tarpeessa. EN mene töihin saikulla.

EN ole mikään kone.

Vierailija
13/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. En edes tiedä, kattaako työnantajan vakuutus tilanteita, joissa henkilö on sairaslomalla töissä, ja joku vahinko tapahtuu.

Ei kata, eli omaan piikkiin menee tapaturmasaikut ja hoitokustannukset.

Vierailija
14/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona ja käyn hakemassa vielä lisää saikkua.

Vierailija
15/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ihmeellistä urbaanilegendaa. Työntekijän vakuutukset on aina voimassa, ei niissä ole mitään on/off-nappulaa. Ja nykyään nimenomaan pyritään keksimään jotakin korvaavaa työtä (esim. jalka paketissa voi silti tehdä toimistohommia), ellei lääkäri ole erikseen laittanut saikkutodistukseen että ”ei sovellu korvaaviin töihin sairauden laadun vuoksi”.

Esim. tässä Ylen artikkeli aiheesta:

https://yle.fi/uutiset/3-5766693

Vierailija
16/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattaa, työntekijä on aina vakuutettu ollessaan työsuhteessa, eikä sillä ole väliä että onko sairaslomalla kotona vai töissä.

Vierailija
17/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsken lääkäriä työntämään sairaslomat hanuriinsa. Tosimies tekee töitä.

Vierailija
18/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ihmeellistä urbaanilegendaa. Työntekijän vakuutukset on aina voimassa, ei niissä ole mitään on/off-nappulaa. Ja nykyään nimenomaan pyritään keksimään jotakin korvaavaa työtä (esim. jalka paketissa voi silti tehdä toimistohommia), ellei lääkäri ole erikseen laittanut saikkutodistukseen että ”ei sovellu korvaaviin töihin sairauden laadun vuoksi”.

Olen ollut suuren työnantajan järjestämässä palkkakoulutuksessa, tarkoitettu sekä esimiehille että palkanlaskijoille. Siellä tuli selväksi, että sairausloma on täytynyt lopettaa, eli Kelaan on mennyt tieto, että työntekijä on palannut töihin. Jos työntekijä menee huvikseen kesken sairausloman töihin, työtapaturma ei mene millään vakuutusyhtiöllä läpi työtapaturmana, vaan on tavallinen tapaturma. Sen kaikki kulut jäävät tapaturman uhrille itselleen, ei työnantajalle.

Vierailija
19/19 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut suuren työnantajan järjestämässä palkkakoulutuksessa, tarkoitettu sekä esimiehille että palkanlaskijoille. Siellä tuli selväksi, että sairausloma on täytynyt lopettaa, eli Kelaan on mennyt tieto, että työntekijä on palannut töihin. Jos työntekijä menee huvikseen kesken sairausloman töihin, työtapaturma ei mene millään vakuutusyhtiöllä läpi työtapaturmana, vaan on tavallinen tapaturma. Sen kaikki kulut jäävät tapaturman uhrille itselleen, ei työnantajalle.

Olen itse ison konsernin palkanlaskennassa töissä, ja meillä on ollut tapauksia, joissa työntekijä on jäänyt sairauslomalle työtapaturman vuoksi, mutta palannut töihin ennen sairausloman loppua. Vakuutusyhtiön kanssa ei ole ollut ongelmia, eli olemme vain ilmoittaneet vakuutusyhtiöön aikaistuneen töihinpaluupäivän, ja he ovat maksaneet korvaukset siihen päivään asti. Työnantajalle ja työntekijälle ei ole siis koitunut tästä mitään ongelmia.