Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa naiselle olevani kristitty?

Vierailija
12.12.2021 |

Tapasin siis kaupassa naisen jonka kanssa juteltiin ja hän pyysi minua treffeille tiistaina. Olen uskovainen kristitty jolle Raamattu on elämän perusta mutta suostuin naisen treffipyyntöön koska hän vaikuttaa erittäin mukavakta ja ihanalta. Haluan siis kertoa uskonnollisuudestani hänelle mutta en tiedä miten kertoisin sen hänelle niin ettei hän ota sitä tuputtamisena. Uskonnon tuputtaminen on siis viimeisimpiä asioita joita hänelle haluan tehdä. Kertokaa siis naiset, miten toivoisitte miehen tuovan uskonsa ilmi ettei se olisi teille ahdistavaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat että hän kysyy.

Vierailija
2/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka krusifiksi seinälle, kalatarra auton perään ja risti kaulaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risti kaulaan. Jos se ei ole sellainen asia, jota aiot hänelle tuputtaa myöhemminkään — eli jos on ok jos hän ei ole kristitty, niin ei siitä tarvitse alkaa heti tehdä numeroa. Ei tarvitse johta harhaan, mutta kun tunnette paremmin, on hänen helpompaa ymmärtää millainen suhtautuminen sulla on uskontoon. Aika moni nainen uskoo johonkin korkeampaan, mutta se ei ole sellainen jota aletaan yleensä keskustelemaan ensitapaamisella.

Vierailija
4/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano, että "olen uskovainen kristitty, jolle raamattu on elämän perusta."

eipä siinä muuta.

Vierailija
5/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat, että asia tulee jotenkin keskustelussa luontevasti esiin. En ottaisi asiaa itse puheeksi, mutta olisin rehellinen sitten kun keskustelette elämänkatsomukseen liittyvistä asioista.

Vierailija
6/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota hänelle, että ensitreffit olisivatkin vasta ensi vuoden halloweenina. Voit pukeutua Jeesukseksi ja asia tulee luonnostaan puheeksi.

Tai sitten risti kaulaan voisi olla ehkä ihan vähän parempi vaihtoehto. Ei tarvitse olla iso, koolla ei kuulemma ole väliä.

Vierailija
7/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ensimmäisillä (2.) treffeillä on hyvä kertoa kaikki itselle tärkeät asiat, jotka vaikuttavat arkeen. Toinen voi sitten itse tehdä päätelmät, että kannattaako tapailua jatkaa.

Kerro siis ihan avoimesti, että olet kristitty sekä siitä, mitä se sinulle tarkoittaa, kuinka se arjessasi ilmenee ja mitä odotat sen suhteen toiselta henkilöltä.

En itse ole uskovainen, mutta puolisoni on tapakristitty. Hänelle on tärkeää olla kummityttärensä elämässä ja minulle on tärkeää, että hän on onnellinen. Emme ole naimisissa, eikä se ole tällä hetkellä suunnitelmissamme, kuten ei myöskään perhe. Näin ollen päätöksemme ei vaikuta tai ole aiheuttanut enempää keskustelua meidän arjessamme.

Itselleni tärkeää on liikunta, opiskelu sekä iäkkäät vanhempani sekä se, etten halua lapsia, joten ilmaisin nämä hänelle pian suhteemme alussa, koska kolmekymppisenä tavattuamme erityisesti lapsitoiveet on ihan hyvä sanoa ääneen tapailuvaiheessa.

Vierailija
8/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi kiirettä silleen että "moi olen mikko ja uskovainen", mutta fakta on se, etten minkään "pilkkaajan" kanssa myös voi ryhtyä seurustelemaan. Uskovaisuus on toki iso plussa minulle muttei välttämättömyys, olen seurustellut eikkarin kanssa eikä tämä eriuskoisuus millään lailla haitannut suhdettamme eikä ollut syy sen loppumiseen.

Helpoimmalla pääsee jos kertoo vain arkisesti että menee ensi sunnuntaina kirkkoon. Tai muuta vastaavaa. Jos nainen pelästyy silmittömästi tai vastaavaa, ei ole oikea sinulle.

Vierailija
9/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät Raamatun tuntevana varmaan, mitä siellä sanotaan suhteesta ei-uskovan kanssa. Alkuvaiheessa kannattaa kertoa. Jos nainen ei ole kristitty, pettymys ei ehdi kasvaa suureksi, jos asia tulee pian ilmi. Kalatarra autossa, risti kaulassa voi avata keskustelun.

Vierailija
10/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauru uskovaisille kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Heh heh! Juuri näin! :-)

Vierailija
11/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei ole kristitty, uskon että helpompaa on löytää uskova kumppani rukoillen jostain kuin rukoilla, että nainen tulisi uskoon.

Vierailija
12/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isomma numeron teen asiasta niin sitä isompi turn-off jos hän ei koe samoin. Pieni risti kaulaan ja annat olla siinä, kysyy jos kysyy ja jos ei kysy niin siitä voi päätellä. Jos mitään ei kuulu, kannattaa odotella, että suhde vakiintuu. Jos asia on ehdottoman tärkeä niin sitten omalla riskillä nostamaan kissaa pöydälle.

Vierailija
13/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sekaisin ihmisen mielen pitää olla, että rupeaa uskomaan satuolentoihin...?!?

Vierailija
14/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ja halveksin uskovaisia...

Vierailija
15/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat maailman syöpä kirjoitti:

Miten sekaisin ihmisen mielen pitää olla, että rupeaa uskomaan satuolentoihin...?!?

Aivan! Todella luuserien hommaa! Hahahaha :-)

Vierailija
16/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän ei ole kristitty, uskon että helpompaa on löytää uskova kumppani rukoillen jostain kuin rukoilla, että nainen tulisi uskoon.

Erohan siinä tuli ,vaikka olin kirstitty ja yhteinen poikamme kastettu kirstityksi. Mutta mies höyrähti Heluntalasuskoon Ruotsissa. Kun kieltäydyin heidän kaste. Mies jätti minut ja poikansa!Itse erosin myöhemin kirkosta. ihmisten silmissä olen pakana. Minun kirkkoni on taivas ja maa ,Ilma jota hengitän. En tarvitse kirkkoa,tempeliä,tai seurakunta salia omassaa uskossani.

Vierailija
17/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holvikaaren alla on hyvä paikka

Vierailija
18/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan uskovan kristityn ei saisi mennä naimisiin ei-uskovan kanssa. Olisiko se itsensä kiusaamista alkaa kehitellä suhdetta, jos toinen ei ole kristitty tai kristityksi haluava?

Vierailija
19/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erohan siinä tuli ,vaikka olin kirstitty ja yhteinen poikamme kastettu kirstityksi. Mutta mies höyrähti Heluntalasuskoon Ruotsissa. Kun kieltäydyin heidän kaste. Mies jätti minut ja poikansa!Itse erosin myöhemin kirkosta. ihmisten silmissä olen pakana. Minun kirkkoni on taivas ja maa ,Ilma jota hengitän. En tarvitse kirkkoa,tempeliä,tai seurakunta salia omassaa uskossani.

Surullista. Tiedätkö laulua, jossa sanotaan: "Älä minkään synnin tähden lähde ristin luota pois."

Vierailija
20/21 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista. Tiedätkö laulua, jossa sanotaan: "Älä minkään synnin tähden lähde ristin luota pois."

Tarkoitan, että edes miehesi tekemän synnin, kun hän otti avioeron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi