Meikkivoide tekee ihosta "repaleisen"???
Ärsyttää. Oon nyt kokeillut vaikka mitä meikkivoiteita ja pohjustusvoiteita, ei auta mikään. Pahimmannäköiset alueet on tossa nenän sivuilla silmien alla. Tänään kokeilin CC-voidetta, sama juttu.
Mistä tämä johtuu? Laitan aina kosteusvoidetta ennen pohjustusvoidetta, tänään laitoin vielä kolme kerrosta Aqualan L:ää ettei varmasti olisi kuiva iho. Onko kenelläkään sama juttu? Vinkkejä?
Kommentit (71)
Ehdottaisin että varaat ajan kosmetologille kasvohoitoon. Kosmetologi osaa analysoida ihosi ja osaa neuvoa puhdistus- ja kosteutusrutiineissa. Hyvän ihonpuhdistuksen jälkeen ihoa on helpompi hoitaa ja varsinkin näin keväällä iho kaipaa kirkastusta.
Riippuen hoitolasta voi saada pitkänkin pennin menemään hoitoihin ja tuotteisiin, mutta esim. Ekopharma on laadukas ja hyvin siedetty mutta silti edullinen tuotesarja.
Entä meikkivoiteesi levitys? Entä jos jättäisit ne voiteet pois meikin alta ja laittaisit suoraan puhtaalle iholle? Samaten minkä merkkisiä meikkejä käytät?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:08"]
Itse en ole kuorinut ihoani enää vuosiin ja iho on nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ei punoita eikä hilseile, kun huolehtii kosteuttamisesta. Melaanisen kuorinta-aineen jokaviikkoinen käyttö on aika raju käsittely jo muutenkin punoittavalle, herkistyneelle iholle. Käytän joskus turvenaamiota, joka kirkastaa ihoa.
[/quote]
Ehdottomasti tälle komppi!
Kuorintaa suositellaan vain kerran viikossa, jokailtainen kuorinta vain kiihdyttää ihon kesimistä ja ihosolukon uusiutumisvauhtia.
Ap, onko varmaa, että tuo ihosi on normaali, eikä kyse ole mistään atopiasta tai vaikkapa lievästä psoriasiksesta? Oletko käytnyt ihotautilääkärillä koskaan näyttämässä sitä? Kysyn tätä siksi, että JOS kyse on jostain ihosairaudesta, silloin siihen tarvitaan kunnon lääkerasvat, eivätkä kotikonstit auta.
Minä kosteuttaisin ihoa kuivan ihon rasvalla niistä hilseilevistä kohdista ja otsasta, leuasta ja nenältä (jotka kaiketi sinusta ovat rasvaisia?) sitten ohuemmalla rasvalla. Oikein hilseileviin kohtiin voisi kokeilla jotain hoitoöljyä, mutta älä sitä pane ainakaan silmänalusille, turhan voimakasta ohuelle alusiholle.
BB-voiteet ovat minusta huonoja, ne eivät sovi kuin hyvälle normaali-iholle.
Ne ovat melkein järjestään liian kuivia, ja imeytyvät nopeasti ja pyrkivät luomaan matan lopputuloksen - ja juuri se voiteen mattamaisuus tekee ihosta kirjavan.
Mitäpä jos kokeilisit siten jotain muuta meikkivoidetta. Et kerro ikääsi, itse tykkään huokeammista voiteista kovasti Lumenen Touch of Radiancen meikkivoiteesta. Tasoittuu todella kauniisti, eikä ole niin kuiva kuin useimmat BB-voiteet.
http://www.lumene.com/fi/kasvot/touch-radiance-kasvomeikit/seerumi-meikkivoide
Näin etänä on vaikea kunnolla neuvoa, kaikkein parhain keino olisi, että varaisit ajan kosmetologille ihonhoitoon ja meikkineuvontaan.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:13"]
Entä meikkivoiteesi levitys? Entä jos jättäisit ne voiteet pois meikin alta ja laittaisit suoraan puhtaalle iholle? Samaten minkä merkkisiä meikkejä käytät?
[/quote]
Näihin olenkin jo vastannut, olen kokeillut laittaa meikkivoiteen suoraan iholle, sama tulos (tai oikeastaan pahempi). Maybellinen Fit Me on ollut nyt pitkään käytössä, ja tämän keskustelun kun aloitin niin laitoin sitä CC-voidetta (siis Lumenen CC-pohjustus ja -meikkivoide) ja turhauduin kun ei mitään eroa.
ap
65, kiitos vastauksesta. Pitänee huomenna käydä ostamassa ei-kuoriva ihonpuhdistusaine. Mikähän tälle iholle sopisi parhaiten?
En ole varma mistään, en ole käynyt, paitsi teininä lääkärissä kun iho oli tosi huono (pientä hormoninäppyä täynnä) ja halusin niihin e-pillerit. Auttoivat. Nyt vanhetessa tämä kuivuus on tullut eli muistaakseni ihoni ei ollut "näin sekaiho" nuorempana, vaikka sekaiho on ollut aina. Nyt vaan enemmän pintakuiva. Ja nyt kun lopetin pillerit niin se rasva tuli tonne pinnan alle. En kyllä koe että iho olisi muuten mitenkään erikoinen, että viitsisin vaivata ihotautilääkäriä. Varmaan käskisivät vaan olla meikkaamatta :D
Kaikkein kuivimmat kohdat on nuo kohdat poskien ja nenän välistä. Ja kulmakarvojen välistä. Samalla ovat myös se rasvaisin kohta. Huoh.
Kiitos meikkivoidevinkistä, voisin käydä testaamassa miltä tuntuu iholla. Meikkineuvonta olisi kyllä mahtava juttu, olen vain jotenkin niin huono laittamaan rahaa tuollaisiin, kosmetologeihin ja kampaamoihin ynnä muihin tuollaisiin, etten tiedä raaskinko niihin haaskata..
Niin ja olen reilu parikymppinen!
ap
Ne sun voiteet ei sovi yhteen.. Sulla on joku vesipohjanen voide ja sitten meikkivoiteessa on jotain öljyä tms. mikä tekee ton.
Kysele vaikka apteekista apua.
Mullakin on ollu sama ongelma, mut nyt oon löytäny tämmösen superhyvän meikkivoiteen ku Sensai fluid finish ja siihen alle ei mitään voiteita vaan Sensai smoothing water Make up base. Ei oo mitään riekaleita naamassa enää! Naaman pesen Acnicyl pesuaineella ja sama voide. Toimii hienosti
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:50"]
Jos iho on niin kuiva että hilseilee ym näkyy riekaleita, kun laittaa meikkivoiteen, niin itse käytän netistä opittua suihketekniikkaa. Eli sumutan suihkepullosta vettä ja työnnän kasvot alle. Sumun pitää olla hienojakoista ettei se pilaa meikkiä.
[/quote]
Siis mitä?? Työnnät kasvot mihin? :D nyt kuulostaa mielenkiintoiselta.
ap
[/quote]
Siis suihkutan ilmaan vettä, joka on siis hyvin hienojakoista "vesisumua" ja sitten kasvot alle. Hankalaa selittää:) Josko tämä linkki selventäs asiaa paremmin http://karkkipaiva.indiedays.com/2011/10/18/valihuomio-pika-apu-pintakuivuuteen/
Mulla on sama ongelma mutta mun uho ei kyllä oo rasvainen. Mulla auttaa Abo base ja joskus, ehkä kerran viikossa, laitan vauvaöljyä naamaan suihkun jälkeen :D Enään ei oo repaleisia suiroja naamalla, mutta mulla onkin tosi kuiva iho varsinkin tähän vuodenaikaan.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:30"]
Ne sun voiteet ei sovi yhteen.. Sulla on joku vesipohjanen voide ja sitten meikkivoiteessa on jotain öljyä tms. mikä tekee ton. [/quote]
Kuulostaa kyllä loogiselta, koska iho on kosteuttamisen jälkeen sileä kuin vauvan peppu, mutta repaloituu vasta meikkivoiteen laiton jälkeen!
ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:50"] Jos iho on niin kuiva että hilseilee ym näkyy riekaleita, kun laittaa meikkivoiteen, niin itse käytän netistä opittua suihketekniikkaa. Eli sumutan suihkepullosta vettä ja työnnän kasvot alle. Sumun pitää olla hienojakoista ettei se pilaa meikkiä. [/quote] Siis mitä?? Työnnät kasvot mihin? :D nyt kuulostaa mielenkiintoiselta. ap [/quote] Siis suihkutan ilmaan vettä, joka on siis hyvin hienojakoista "vesisumua" ja sitten kasvot alle. Hankalaa selittää:) Josko tämä linkki selventäs asiaa paremmin http://karkkipaiva.indiedays.com/2011/10/18/valihuomio-pika-apu-pintakuivuuteen/
[/quote]
Hei kiitos vinkistä!! Koklaan tätä heti huomenna! :)
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:36"]
Mulla on nykyään sama ongelma ja iho näyttää tosi kuivalta ja hilseilevältä heti kun on laittanut tota fit me:tä. :/ että kannattaa vaihtaa ainakin meikkivoide.
[/quote]
Samassa kommentissa luki, että vaihdoin tuohon CC-meikkivoiteeseen, ei auttanut sekään. Olen aiemmin käyttänyt muitakin meikkivoiteita, mutta oikeastaan aina ollut tämä ongelma
ap