Meikkivoide tekee ihosta "repaleisen"???
Ärsyttää. Oon nyt kokeillut vaikka mitä meikkivoiteita ja pohjustusvoiteita, ei auta mikään. Pahimmannäköiset alueet on tossa nenän sivuilla silmien alla. Tänään kokeilin CC-voidetta, sama juttu.
Mistä tämä johtuu? Laitan aina kosteusvoidetta ennen pohjustusvoidetta, tänään laitoin vielä kolme kerrosta Aqualan L:ää ettei varmasti olisi kuiva iho. Onko kenelläkään sama juttu? Vinkkejä?
Kommentit (71)
Pääsin ongelmasta, kun vaihdoin kaupan pesuaineet sellaiseen käsin tehtyyn palasaippuaan. Itse käytän sellaista, missä on joku "kuoriva" aInesosa mukana, esim merisuola tai hohkakivenmurut. Ei oo kuiva, eikä ole akne. Paluuta ei ole:)
Hei, kuori kunnolla ja sitten joku kevyt mattapinnan jättävä kosteusvoide siihen päälle. Itsellä lisäksi käytössä laura mercierin primeri ennen make up foreverin HD-meikkivoidetta. Ihosta tulee täydellisen näköinen vaikka onkin epätasainen väri tms. Noi on kalliita, mutta teen pari tuntia ylitöitä niin ei tarvitse koko ajan miettiä miltä naama näyttää.
Musta tuntuu että aqualan on syypää, itse kun käytin sitä oli samaa ongelmaa. Vaihdoin Nivea Cremeen...
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:18"]
Lopeta nyt ainakin se kuoriminen. Ei ihoa tarvitse niin kauheasti raastaa kaiken aikaa. Ota tujumpi rasva yöksi ainakin.
[/quote]
Tujumpi kuin Hydran? :D sitä olen nyt tosiaan käyttänyt. Ceridaliin siirtymistä mietinkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:37"]
Musta tuntuu että aqualan on syypää, itse kun käytin sitä oli samaa ongelmaa. Vaihdoin Nivea Cremeen...
[/quote]
Mulla on ollut tällainen iho aina. Siis pintakuiva ja repaleinen. Enkä ole aina käyttänyt Aqualan-voiteita.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:22"]
B-vitamiinikuuri. Siis sisäisesti. Peset ihoasi ja kasvojasi aivan liikaa. Kuorinta joka ilta on liikaa. Ainakin viikonloppuna yritä pärjätä pelkällä kosteusvoiteella. Juo vettä. Kaunis iho tulee siitä mitä syöt ja juot, ei ylettömästä rassaamisesta.
[/quote]
Miten tuo B-vitamiini auttaa? Ja tarkoitatko ettei esim. viikonloppuna pesisi kasvoja ollenkaan vai pesu kosteusvoiteella? Voisin kyllä kokeilla, kun tulee viikonloppu jolloin ei ole mitään ohjelmaa. Näkisi samalla kuinka pahaksi iho menee jos sitä ei pese noilla rasvaisen ihon aineilla!
Vettä juon, pelkästään töissä menee varmaan pari litraa päivässä kun puhuessa suuta kuivaa kokoajan.
ap
Niin ja tosiaan kuten otsikossa lukee, ongelma ilmaantuu vasta kun laittaa meikkivoiteen iholle. Jos voisin, olisin mieluusti ilman meikkivoidetta aina, ihon pinta on ilman sitä niin sileä ja hyvän tuntuinen! Harmi vaan kun on niin epätasainen ja punoittava iho...
ap
Jos iho on niin kuiva että hilseilee ym näkyy riekaleita, kun laittaa meikkivoiteen, niin itse käytän netistä opittua suihketekniikkaa. Eli sumutan suihkepullosta vettä ja työnnän kasvot alle. Sumun pitää olla hienojakoista ettei se pilaa meikkiä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:50"]
Jos iho on niin kuiva että hilseilee ym näkyy riekaleita, kun laittaa meikkivoiteen, niin itse käytän netistä opittua suihketekniikkaa. Eli sumutan suihkepullosta vettä ja työnnän kasvot alle. Sumun pitää olla hienojakoista ettei se pilaa meikkiä.
[/quote]
Siis mitä?? Työnnät kasvot mihin? :D nyt kuulostaa mielenkiintoiselta.
ap
Ethän laita ap pohjustusvoidetta liikaa? Minulla on prikulleen samanlainen iho ja myös Humektan ja Aqualan Duo käytössä, laitan puoli tuntia ennen pohjustusvoiteen laittoa.
Sama ongelma oli pitkään, pohjustusvoide alkoi rullautumaan, kun olin lisännyt mattapuuterin. Eli sitä oli vaan liikaa, vaikka hyvin vähän mielestäni laitoin. Talouspaperilla ne ylimääräiset saa pyyhittyä pois, mutta on ollut opettelemista, että todella pieni määrä riittää, loppu tosiaan muodostuu repaleiksi ihon pintaan..
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:09"]
Ethän laita ap pohjustusvoidetta liikaa? Minulla on prikulleen samanlainen iho ja myös Humektan ja Aqualan Duo käytössä, laitan puoli tuntia ennen pohjustusvoiteen laittoa.
Sama ongelma oli pitkään, pohjustusvoide alkoi rullautumaan, kun olin lisännyt mattapuuterin. Eli sitä oli vaan liikaa, vaikka hyvin vähän mielestäni laitoin. Talouspaperilla ne ylimääräiset saa pyyhittyä pois, mutta on ollut opettelemista, että todella pieni määrä riittää, loppu tosiaan muodostuu repaleiksi ihon pintaan..
[/quote]
Ihan pienen määrän laitan, pitkään olin kokonaan ilman pohjustusvoidetta, koska en kokenut saavani niistä mitään apua. Kuten en nytkään, Lumenen CC-pohjustusvoide oli tarjouksessa niin ajattelin että no yritän vielä yhtä (, sitten teen keskustelun av:lle).
ap
Ap, kokeile kosteutukseen/meikin alle apteekin Xyliderm-geeliä.
-kokeile pestä naama hilseshampoolla, Selukos apteekista
-kosteutukseen marketin Lemon juice & glyserin
-mineraalimeikki
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:21"]
Mitä meikkivoidetta käytät?
[/quote]
Maybellinen Fit Me ja nyt ostin Lumenen CC-meikkivoiteen, en kyllä huomaa noissa mitään eroa.
ap
Älkää nyt hemmetissä käyttäkö niitä Orionin voiteita kasvoille.. Löytyy niitä laadukkaampiakin nimenomaan kasvoille tarkoitettuja voiteita. Sekaiholle sopii myös öljyt, esim. arganöljy. Ei myöskään kannata käyttää alkoholia sisältävää kasvovettä, kuivattaa ihoa älyttömästi.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:27"]
Älkää nyt hemmetissä käyttäkö niitä Orionin voiteita kasvoille.. Löytyy niitä laadukkaampiakin nimenomaan kasvoille tarkoitettuja voiteita. Sekaiholle sopii myös öljyt, esim. arganöljy. Ei myöskään kannata käyttää alkoholia sisältävää kasvovettä, kuivattaa ihoa älyttömästi.
[/quote]
Miksei noita voiteita voi käyttää kasvoille? Mitä eroa on perusvoiteilla ja kasvovoiteilla?
Kasvovettä en käytä.
ap
Mulla on nykyään sama ongelma ja iho näyttää tosi kuivalta ja hilseilevältä heti kun on laittanut tota fit me:tä. :/ että kannattaa vaihtaa ainakin meikkivoide.
Mulla tekee tuon repaleisen ihon väärä kasvovoide. Liikaa glyserolia tai muuta mikä tekee kalvon ihon pinnalle. Esim garnierin ja nivean halpisrasvat tekivät tätä. Suosittelen ostamaan kunnon kasvovoiteen, ei mitään koko keholle -voidetta.
B-vitamiinikuuri. Siis sisäisesti. Peset ihoasi ja kasvojasi aivan liikaa. Kuorinta joka ilta on liikaa. Ainakin viikonloppuna yritä pärjätä pelkällä kosteusvoiteella. Juo vettä. Kaunis iho tulee siitä mitä syöt ja juot, ei ylettömästä rassaamisesta.