Meikkivoide tekee ihosta "repaleisen"???
Ärsyttää. Oon nyt kokeillut vaikka mitä meikkivoiteita ja pohjustusvoiteita, ei auta mikään. Pahimmannäköiset alueet on tossa nenän sivuilla silmien alla. Tänään kokeilin CC-voidetta, sama juttu.
Mistä tämä johtuu? Laitan aina kosteusvoidetta ennen pohjustusvoidetta, tänään laitoin vielä kolme kerrosta Aqualan L:ää ettei varmasti olisi kuiva iho. Onko kenelläkään sama juttu? Vinkkejä?
Kommentit (71)
Mulla auttaa lumenen sos-kasvovoide koko yöksi jätettynä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:13"]
Päivittäin tapahtuva kuorinta kuulostaa hurjalta toimenpiteeltä.
[/quote]
Sekaiho on hankala, pakko käyttää tujuja aineita ettei finnit pääse valloittamaan naamaa. Pillerien lopetuksen jälkeen iho on ollut niin rasvainen että tuo aine on ollut omistamistani ainoa joka on vienyt rasvaisuuden tunteen iholta.
ap
[/quote] Kannattaa tilaa salisyylihappokasvovesi. Esim paulas choise. Mulla Rasvoittuva mutta pintakuiva aiheutti paljon mustapäitä yms. Jatkuva kuorinta ei kuitenkaan auta, vaan siinäkin pitää kohtuus olla, koska kuorinta sekä auttaa että aiheuttaa ongelmaa.
Moi ap,
kuulostaa siltä, että sulla on aika samantyyppinen iho kuin mulla. Itse olen vuosien varrella huomannut, etteivät voidemaiset meikkivoiteet tai BB-voiteet vain sovi tuosta syystä. Kuorin tai en. Ja omakin ihoni on herkkä ja punoittava rasvaisuuden + pintakuivuuden lisäksi...
Itse olen löytänyt mineraalimeikin, tilaan merkkiä LilyLolo. Meikki on jauhemaista, hienoa ja levitetään kabukisiveltimellä (hyvä sivellin on oleellinen, itse olen tilannut siveltimetkin samasta paikasta). Meikki näyttää luonnolliselta, siloittaa virheitä ja pysyy todella hyvin - suosittelen! Sopii myös mainiosti herkälle iholle. Googlaa Lily Lolo ja käy katsomassa.
Muitakin mineraalimeikkimerkkejä löytyy, mutta kannattaa käyttää "oikeita" mineraalimeikkejä, joillain L'orealeilla yms. löytyy halpoja "mineraalipuuterina" markkinoituja tuotteita, jotka eivät kuitenkaan ole niin hyviä. Ainakin Bare Minerals on hyvä ja aito mineraalimeikkimerkki myös, sitä saa esim. Sokokselta, mutta se on puolet kalliimpaa, jonka vuoksi olen itse päätynyt tilaamaan LilyLoloa Briteistä.
Tämä muuten EI ole maksettu mainos, kunhan olen vuosikaudet saanut tuskastella saman ongelman kanssa ja huojentunut, kun itselleni sopiva tuote on löytynyt :)
Tuskailin vuosia ihoni kanssa. Jätin rasvaiset ruoat ruokavaliosta ja alkoholin kokonaan. Viini ja olut teki kasvoista punakan, pöhöttyneen ja hilseilevän. Nyt, kolme vuotta ilman alkoholia ja iho on kunnossa. Ei tarvitse kuoria, eikä laittaa yöksi mitään voiteita. Illalla laitan joskus tuorekurkkunaamion. Lenkille lähtiessä Vishy, suojakerroin 30 aurinkovoidetta. Kun meikkaan, käytän Loreal True Match värivoidetta. Alle olen laittanut Nivea Soft. Alusvoide kannattaa laittaa puolituntia ennen meikkivoidetta. Ikää minulla on 50+.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 11:47"]
Kokeile kuoria iho illalla ja sen jälkeen päälle kosteusvoiteet ym. kuten normaalisti. Kun ne pintakuivat alueet ovat päässeet syntymään, niin niitä ei saa pois muuten kuin kuorinnalla tai odottamalla ihon omaa uusiutumista, sen jälkeen sitten voi yrittää huolehtia kosteutuksesta niin, ettei alueita enää pääsisi syntymään.
[/quote]
Käytän joka ilta suihkussa kuorivaa puhdistusainetta, tätä
jonka jälkeen laitan kosteusvoidetta.
ap
[/quote] Minusta tuntuu että tuon teho ei riitä. Minä kuorin aina rasvalla ja vanulapulla/kankaalla/sormin. Eli suihkun jälkeen voidetta kasvoille, vähän aikaa vaikuttaa "nahkeaksi" ja sitten vaan hinkkaamaan. Tietysti ei kannata hinkata liikaa. Kuollut iho oikein rullaantuu pois. Myös pelkkä veteen kasteltu ja vanulappu kuorii hyvin. Ja sitten kuorinnan jälkeen lisää voidetta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"]
Minusta tuntuu että tuon teho ei riitä. Minä kuorin aina rasvalla ja vanulapulla/kankaalla/sormin. Eli suihkun jälkeen voidetta kasvoille, vähän aikaa vaikuttaa "nahkeaksi" ja sitten vaan hinkkaamaan. Tietysti ei kannata hinkata liikaa. Kuollut iho oikein rullaantuu pois. Myös pelkkä veteen kasteltu ja vanulappu kuorii hyvin. Ja sitten kuorinnan jälkeen lisää voidetta.
[/quote]
Ettei olis se voide joka rullaantuu pois tuolla tavalla...?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 13:12"]
Minusta tuntuu että tuon teho ei riitä. Minä kuorin aina rasvalla ja vanulapulla/kankaalla/sormin. Eli suihkun jälkeen voidetta kasvoille, vähän aikaa vaikuttaa "nahkeaksi" ja sitten vaan hinkkaamaan. Tietysti ei kannata hinkata liikaa. Kuollut iho oikein rullaantuu pois. Myös pelkkä veteen kasteltu ja vanulappu kuorii hyvin. Ja sitten kuorinnan jälkeen lisää voidetta.
[/quote]
Ettei olis se voide joka rullaantuu pois tuolla tavalla...?
[/quote] tottakai, mukanaan mm. kuollutta ihosolukkoa. Sehän oli sen idea tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:44"]
Moi ap,
kuulostaa siltä, että sulla on aika samantyyppinen iho kuin mulla. Itse olen vuosien varrella huomannut, etteivät voidemaiset meikkivoiteet tai BB-voiteet vain sovi tuosta syystä. Kuorin tai en. Ja omakin ihoni on herkkä ja punoittava rasvaisuuden + pintakuivuuden lisäksi...
Itse olen löytänyt mineraalimeikin, tilaan merkkiä LilyLolo. Meikki on jauhemaista, hienoa ja levitetään kabukisiveltimellä (hyvä sivellin on oleellinen, itse olen tilannut siveltimetkin samasta paikasta). Meikki näyttää luonnolliselta, siloittaa virheitä ja pysyy todella hyvin - suosittelen! Sopii myös mainiosti herkälle iholle. Googlaa Lily Lolo ja käy katsomassa.
Muitakin mineraalimeikkimerkkejä löytyy, mutta kannattaa käyttää "oikeita" mineraalimeikkejä, joillain L'orealeilla yms. löytyy halpoja "mineraalipuuterina" markkinoituja tuotteita, jotka eivät kuitenkaan ole niin hyviä. Ainakin Bare Minerals on hyvä ja aito mineraalimeikkimerkki myös, sitä saa esim. Sokokselta, mutta se on puolet kalliimpaa, jonka vuoksi olen itse päätynyt tilaamaan LilyLoloa Briteistä.
Tämä muuten EI ole maksettu mainos, kunhan olen vuosikaudet saanut tuskastella saman ongelman kanssa ja huojentunut, kun itselleni sopiva tuote on löytynyt :)
[/quote]
Hei kiitti vinkistä, oon joskus noita Lily Loloja miettinyt mutta unohtanut kokonaan. Joku taisi mulle niitä joskus suositella kun valittelin tätä ongelmaa (vuosia sitten). Pakko testata!! :)
ap
Ap, sulla saattaa olla todellisuudessa niin kuiva iho, että on tukossa ja puhdistuminen tapahtuu öljyyntymisellä. Vaihda puhdistustuotteet hetkeksi kuivalle/herkälle tai normaalille iholle tarkoitettuihin tuotteisiin, sekaiho aineet saattavat olla liian tehokkaista sun iholle.
Noista Lily Loloista. Kannattaako mun ottaa sävy Porcelain vai Candy Cane, kun ihoni on tosi kalpea mutta pohjasävy on punertava? Onkohan tuo Candy Cane kamalan tummaa?
ap
Mullakin on sekaiho, joka on yhtä aikaa rasvainen ja todella pintakuiva. Rasvaisuus on vähentynyt kun olen siirtynyt kuivan ihon tuotteisiin. Olin vuosia mineraalimeikkien käyttäjä, mutta enää en voi käyttää mitään puuterimaista, koska ne eivät lupauksista huolimatta sovi ainakaan omalle iholleni vaan kuivattavat.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:53"]
Ap, sulla saattaa olla todellisuudessa niin kuiva iho, että on tukossa ja puhdistuminen tapahtuu öljyyntymisellä. Vaihda puhdistustuotteet hetkeksi kuivalle/herkälle tai normaalille iholle tarkoitettuihin tuotteisiin, sekaiho aineet saattavat olla liian tehokkaista sun iholle.
[/quote]
Voisin kyllä kokeilla.
Olen nyt (tän keskustelun aloittamisen jälkeen) tehnyt niin, että illalla pesen naaman normaalisti, laitan yöksi Hydrania (joo mulla on kunnon varasto Aqualan-voiteita..) ja aamulla pesen pelkällä vedellä (aiemmin pesin tuolla kuorivalla) ja pistän pari kerrosta Aqualan L:ää. On se vähän auttanut, mutta edelleen kasvojen iho on epätasainen. Pitäisiköhän kokeilla laittaa öisin suoraan Ceridalia?
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:57"]
Mullakin on sekaiho, joka on yhtä aikaa rasvainen ja todella pintakuiva. Rasvaisuus on vähentynyt kun olen siirtynyt kuivan ihon tuotteisiin. Olin vuosia mineraalimeikkien käyttäjä, mutta enää en voi käyttää mitään puuterimaista, koska ne eivät lupauksista huolimatta sovi ainakaan omalle iholleni vaan kuivattavat.
[/quote]
Kiva kuulla, täytyy kyllä kokeilla.
Mä käytin joskus jotain halpis-mineraalimeikkivoidetta. Se taisi olla joku Lorealin ja just sellainen jauhomainen. Peittävää se oli, mutta tukki samalla kaikki ihohuokoset, hyi että kun naama oli epäpuhdas sen käytön jälkeen!
ap
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:55"]
Noista Lily Loloista. Kannattaako mun ottaa sävy Porcelain vai Candy Cane, kun ihoni on tosi kalpea mutta pohjasävy on punertava? Onkohan tuo Candy Cane kamalan tummaa?
ap
[/quote]
Siellä voi valita sen näytekoon, itse ostin ekana näytekoot kolmesta eri sävystä, ettei olis tullut turhaan ostettua väärää sävyä
Mulla tuota aiheuttaa silikonit ja vahat, joita on joko pohjustusvoiteissa tai kosteusvoiteissa. Ongelma loppui, kun aloin olla käyttämättä aamulla yhtään mitään meikkivoiteen alla.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:13"]
[/quote]
Sekaiho on hankala, pakko käyttää tujuja aineita ettei finnit pääse valloittamaan naamaa. Pillerien lopetuksen jälkeen iho on ollut niin rasvainen että tuo aine on ollut omistamistani ainoa joka on vienyt rasvaisuuden tunteen iholta.
ap
[/quote]
Mäkin luulin, että mulla on rasvainen iho. Ei ollutkaan. Kävin ihotautilääkärillä aknen takia, ja ihoni onkin kuulemma erittäin kuiva. Rasvoittui, koska käytin vääriä kosteusvoiteita. Juurikin Aqualania.
Kokeile Ceridalin Lipogeeliä. Oikeasti säilöntäaineeton ym., mulla pysyy iho kunnossa vaan kun en kuori/rasita sitä millään tujuilla aineilla. Mitä herkempi iho, sitä varovaisempi sen hoitamisessa pitää olla.
Lipogeeli on todella rasvainen, mutta kun antaa imeytyä kunnolla niin auttaa ihan oikeasti! Kannattaa kokeilla myös kookosöljyä. Clarinsin kasvoöljy toimi mulla myös, mutta sisälsi keinotekoisia aineita jotka saivat ihoni punottamaan, niin siirryin Ceridaliin.
Lopeta nyt ainakin se kuoriminen. Ei ihoa tarvitse niin kauheasti raastaa kaiken aikaa. Ota tujumpi rasva yöksi ainakin.
Tuo Lily Lolo, jota on suositeltu, on minusta ihan turha aine. Vanhentaa, kun näyttää iholla kuivalta ja jauhemaiselta, ei peitä oikein mitään.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 16:20"]Tuo Lily Lolo, jota on suositeltu, on minusta ihan turha aine. Vanhentaa, kun näyttää iholla kuivalta ja jauhemaiselta, ei peitä oikein mitään.
[/quote]
Jos iho on kunnolla kosteutettu niin ei näytä eikä tunnu kuivalta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:13"]
[/quote]
ap