Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko laihaläski treenata itsensä hyvään kuntoon ennen kesää?

Vierailija
12.12.2021 |

Haluaisin timmin kehon ja näkyvät sopusuhtaiset lihakset. Onko mahdollista saavuttaa ennen kesää jos nyt aloittaa?

t. löysä laihaläski jolla ei ole lainkaan lihaksia

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Jos lähtötason on ns. nolla, mutta läskiä ei ole myöskään juurikaan niin kyllä 6 kuukaudessa voi saada paljon aikaan. Säännöllistä treeniä, runsaasti terveellistä ruokaa sekä lepoa. 

Tsemppiä.

Vierailija
2/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aika vaikeaa rakentaa lihasta ja sulattaa rasvaa samaan aikaan. Sun pitää joko ensin laihduttaa ja sitten alkaa lisätä lihasta, tai toisinpäin. Ensi kesäksi et ehdi molempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin suksia jalkaan. Hiihtokausi on vasta aluillaan. Ensimmäiset 200 km otat todella rauhallisesti. Sen jälkeen voi jo hiukan nostaa tempoa. Kun tuollaiset tuhat km vedät, niin lupaan että kroppa on timmissä kunnossa.

Vierailija
4/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile, aloittelijalla rasvan poltto ja lihasmassan kasvatus voi jopa onnistua samanaikaisesti.

Vierailija
5/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastan sut kokeilemaan!

Aloita suunnitelmien teolla tänään ja huomenna toimiin

Vierailija
6/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile, aloittelijalla rasvan poltto ja lihasmassan kasvatus voi jopa onnistua samanaikaisesti.

Ei voi. Varsinkaan aloittelijalla ei voi.

Vierailija
7/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timmin kropan saaminen ei ole loppujen lopuksi kovin vaikeaa. Ihmisen kehon kuin kuuluu olla juuri sellainen. Etenkin alle 50v miehelle treenatun kropan saamiseen riittää noin 4-5 tuntia intensiivistä liikuntaa viikossa noin 4-6 kuukauden ajan (oletus, että ihminen on korkeintaan hieman yli- tai alipainoinen).

Vierailija
8/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aika vaikeaa rakentaa lihasta ja sulattaa rasvaa samaan aikaan. Sun pitää joko ensin laihduttaa ja sitten alkaa lisätä lihasta, tai toisinpäin. Ensi kesäksi et ehdi molempia.

Voi tehdä molempia, ns. body recomposition. Jos olet aloittelija treenaamisessa niin voit kalorivajeellakin kasvattaa lihasta. Paljon raskasta lihaskuntotreeniä, kunnon treeniohjelma (voi toteuttaa kotonakin oman kehon painolla, youtubesta löytyy videoita) ja pitäisi saada proteiinia ruokavaliosta noin 2g per painokilo. Vähän aerobista liikuntaa mukaan, mutta ei tarvitse tuntikausia juosta tai mitään. Muista juoda riittävästi vettä, että keho toimii kunnolla. Se kunnon lihaskuntotreeni on tärkeintä, ja tietysti kaloreiden laskeminen että on oikeasti kalorivajeella. Rankempia treenejä sitä mukaa kun lihasvoima kehittyy.

Itse olen tämän tehnyt ja puolessa vuodessa oli hyvin näkyvä ero, vaikka söinkin usein vähemmän kuin mitä olisi ehkä pitänyt. 

Vierailija
9/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Varsinkaan aloittelijalla ei voi.

Nimenomaan aloittelijalla voi, tämä on ihan fitness-piireissä tunnettu fakta.

Vierailija
10/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastan sut kokeilemaan!

Mä oon sellainen joka tekee aina suunnitelmat mutta en koskaan toteuta:D Monesti olen tehty tarkat treeniohjelmat ja ruokalistat, mutta sitten ne aina vaan jää....

Vierailija
11/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee klassinen uudenvuoden lupaus. Yllätä kaikki ja lunasta se lupaus.

Vierailija
12/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Haluatko olla mahdollisimman pantavan näköinen? Kaluako tekee mieli?

Vierailija
13/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä kyselet? Treeniä kehiin, suunnitelma valmiiksi ja tekemään. 6kk on pitkä aika ja lähtötilanne hyvä jos läskin karkottaminen ei ole projekti. Se laihaläskin pieni plösö tasoittuu mukavasti lihaksien päälle ja osa lähtee, kun treeni ja ruokavalio ovat hyvät.

Vierailija
14/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos treenaisit hyvää oloa varten.

Vierailija
15/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan. Kuka ei?

ap

Vierailija
16/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan. Kuka ei?

ap

No siinä tapauksessa mä voin kyllä tulla panemaan sua ihan sellaisena kuin oot. Laitapas yhteystietojas, niin hoidetaan homma ja voit unohtaa treenit. Ajattele, miten helppoa!

Vierailija
17/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se normalisoitu ja ihannoitu lähes rasvaton fitnesskroppa vaatii sitten naiselta sen että pikkuisen näännyttää itseään ja/tai elää kaikinpuolin kuin huippu-urheilija.

Laihaläski eli joku 3kg "ylimääräistä" rasvaa/nesteitä, jepjep... 🤦‍♀️Liikkua toki kannattaa ja lihaskunnosta on tärkeää pitää huolta.

Vierailija
18/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan. Kuka ei?

ap

No siinä tapauksessa mä voin kyllä tulla panemaan sua ihan sellaisena kuin oot. Laitapas yhteystietojas, niin hoidetaan homma ja voit unohtaa treenit. Ajattele, miten helppoa!

Mulle eka varaus jälkiliukkaille!

Vierailija
19/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastan sut kokeilemaan!

Mä oon sellainen joka tekee aina suunnitelmat mutta en koskaan toteuta:D Monesti olen tehty tarkat treeniohjelmat ja ruokalistat, mutta sitten ne aina vaan jää....

Olin itse aikoinaan samanlainen. Ongelma tuossa on se, että suunnittelet treenit yms. ilman ajatusta siitä, että oikeasti nauttisit siitä. Jos heti alkaa suorittamaan mieletöntä treeniohjelmaa ja hampurilaiset vaihtuu yhdessä yössä avokadopirtelöihin niin on erittäin todennäköistä, että tästä elämäntapamuutoksesta ei tule pysyvää.

Elämäntapamuutos kannattaa tehdä pienin askelin. Käytkö lenkillä ollenkaan? Jos et niin aloita sillä. Ala käymään vähän useammin. Vähän ajan päästä siirry kävelystä hölkkään tai kevyeen juoksuun. Kun olin juossut pari kuukautta niin aloin oikeasti myös haluamaan lihastreeniä ja aloitin painojen nostelun aluksi kevyesti pelkällä yhdellä kahvakuulalla ja vähitellen tein lihastreenistäni monipuolisempaa. Koko homman juju oli se, että oikeasti halusin tehdä näitä treenejä ja juoksuja enkä ainoastaan pakottanut itseäni treenaamaan tai liikkumaan. 

Vierailija
20/24 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se normalisoitu ja ihannoitu lähes rasvaton fitnesskroppa vaatii sitten naiselta sen että pikkuisen näännyttää itseään ja/tai elää kaikinpuolin kuin huippu-urheilija.

Laihaläski eli joku 3kg "ylimääräistä" rasvaa/nesteitä, jepjep... 🤦‍♀️Liikkua toki kannattaa ja lihaskunnosta on tärkeää pitää huolta.

Riippuu osittain geeneistäkin, jos on luonnostaan laiha niin ei tarvitse siitä rasvattomuudesta huolehtia juurikaan. Itse olen niitä, jotka laihtuvat mutta myös lihovat helposti ja voin vahvistaa että ei sen täydellisen kropan saaminen tai ylläpitäminen ole helppoa. Yritän parhaani kuitenkin, eihän tässä mitään hävittävääkään ole. En usko, että aloittaja kuitenkaan ajatteli ihan niin perfektionistiksi ryhtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi