Poikalapsi sairastuttaa äidin!
http://www.iltalehti.fi/perhe/2015030419297134_pr.shtml
Pojat on niiiin rasittavia ja tuossahan se on sanottukin että pojat vaikuttaa perheeseen erilailla kuin tytöt, ja sen allekirjoitan niin täysin! Voi että tytöt on rauhallisia ja ihania ja pojat toistensa kurkussa kokoajan. Ei jaksa.
Kommentit (60)
Höpö höpö, 1 tyttö ja 2 poikaa on meidän perheessä. Tytöllä kovempi tempperamentti mutta hyväkäytöksisiä kyllä kaikki! :) Olen ainakin ollut hyvin onnellinen omista pojistani, ei mitään suurempia ongelmia ole ollut kyllä koskaan, eivätkä ole toistensa eikä kenenkään muun kurkussa. Aloitus sen sijaan taitaa kertoa sinusta enemmän kuin tarpeeksi? Käyppäs terapiassa jo sen miesvihasi kanssa, maailma tarvitsee kumpaakin sukupuolta!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:17"]
Tyttölapset parempia oman kokemuksen mukaan! Ainakin ikäluokassa 6-8. Tämä siis vajaan vuoden iltapäiväkerho kokemuksen perusteella. :P
[/quote]
Mitä tarkoittaa parempia?
6-8 vee on jo altistunut vanhempiensa ja yhteiskunnan odotuksille ja esimerkille ja mallille. Alkuperäinen temperamentti erottuu ehkä alle 6kk-1v.
6-8v on jo vanha eikä ole enää puhdas vaikutteista, tajuat varmasti miten paljon on jo nähnyt mitä häneltä odotetaan.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:56"]
No halleluja! Mä olen se, johon tuo uutisointi sopii enemmän kuin nenä päähän. Eilen taas meinasin vetää ranteet auki noiden poikien kanssa. Helvetti, ne ei koskaa ole rauhassa, ne ei koskaan istu ja askartele tai piirrä, ne ei koskaan kävele, ne ei koskaan letitä toistensa hiuksia eikä juttele. EI! Ne hittolainen hakkaa toisiaan, ne painii, ne miekkailee, ne heittää volttia, ne scoottaa päättöminä ympäriinsä, ne ovat ylipäätään taukoamatta vaarallisia itsellensä.
Mä rakastan noita poikia, mutta mä koko ajan pelkään niiden puolesta. Sanoin jo eilen että mun sydän kohta pysähtyy kun mä en enää jaksa huutaa enkä komentaa enkä pelätä. Eikö ne koskaan voisi olla turvallisessa paikassa turvallisesti? Ei. Ne ei voi. Mä vielä eilen illalla klo 22 paikkasin yhden pojan rintakehää kun verta vaan valui. "Pieni konflikti" iski.
Ja meillä on kuri, meillä on säännöt, meillä on vapauksia, me oikeasti yritämme kasvattaa oikein. Aina saavat kehuja fiksusta käytöksestä. Mutta keskenään ovat kuin saatanasta.
Mä sanon teille, tyttölasten tai yhden pojan äidit, poikalapset sairastuttaa äidin ja pahasti. Me poikalasten äidit varmasti rakastamme noita hulluja enemmän kuin kukaan muu lapsiaan, mutta ne ajaa meidät hulluuden partaalle. Joka ikinen päivä ja joka ikinen hetki saa pelätä kenen kallo on halki, kenen jalka poikki ja mistä sitä verta nyt tulee.
[/quote]
Kiitos, melkein itkin kun luin tätä! Yksi poika menee ja kaksikin pienen hetken, mutta auta armias kun niitä on kolme tai enemmän, silloin joku itkee vähän väliä. Heti kun selkänsä kääntää joku on saanut palikasta päähän tai kampattu tai tönäisty.
Tulkaa tekopyhät katsomaan jos ette usko. Ovat ne ihania joo, mutta ei jaksa. Ei koko päivää.
Tuskimpa sairastuttaa, kyllä vanha kansa tietää, ennenhän pelkkiä tyttöjä synnyttäneitä emakoita laitettiin suoraan leivän tekoon.
Ei enään otettu niihin hommiin, vääränlainen kohtu totesivat vain.
Ei arvostettu, tämän tiesi Marskikin aikoinaan.
Kyllä poika on aina ollut taivaanlahja äipille.
mulla on ainakin tyttö aiheuttanut henkisesti tuhat ja yksi päänsärkyä ja on vasta alakoulussa... Sen sijaan poikalapsi (vaikka fyysisesti villi) on ollut luonteeltaan valoisa helppo ja tyytyväinen. ELi pojan perässä väsyn fyysisesti, kun yritän vahtia, tytön kanssa taas henkisesti, pysyy sopiva tasapaino rasituksissa, heh!
No halleluja! Mä olen se, johon tuo uutisointi sopii enemmän kuin nenä päähän. Eilen taas meinasin vetää ranteet auki noiden poikien kanssa. Helvetti, ne ei koskaa ole rauhassa, ne ei koskaan istu ja askartele tai piirrä, ne ei koskaan kävele, ne ei koskaan letitä toistensa hiuksia eikä juttele. EI! Ne hittolainen hakkaa toisiaan, ne painii, ne miekkailee, ne heittää volttia, ne scoottaa päättöminä ympäriinsä, ne ovat ylipäätään taukoamatta vaarallisia itsellensä.
Mä rakastan noita poikia, mutta mä koko ajan pelkään niiden puolesta. Sanoin jo eilen että mun sydän kohta pysähtyy kun mä en enää jaksa huutaa enkä komentaa enkä pelätä. Eikö ne koskaan voisi olla turvallisessa paikassa turvallisesti? Ei. Ne ei voi. Mä vielä eilen illalla klo 22 paikkasin yhden pojan rintakehää kun verta vaan valui. "Pieni konflikti" iski.
Ja meillä on kuri, meillä on säännöt, meillä on vapauksia, me oikeasti yritämme kasvattaa oikein. Aina saavat kehuja fiksusta käytöksestä. Mutta keskenään ovat kuin saatanasta.
Mä sanon teille, tyttölasten tai yhden pojan äidit, poikalapset sairastuttaa äidin ja pahasti. Me poikalasten äidit varmasti rakastamme noita hulluja enemmän kuin kukaan muu lapsiaan, mutta ne ajaa meidät hulluuden partaalle. Joka ikinen päivä ja joka ikinen hetki saa pelätä kenen kallo on halki, kenen jalka poikki ja mistä sitä verta nyt tulee.
[/quote]
Sääliksi käy poikiasi.
Olet huono kasvattaja, ei ole lasten vika.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:06"]
[/quote]
Kiitos, melkein itkin kun luin tätä! Yksi poika menee ja kaksikin pienen hetken, mutta auta armias kun niitä on kolme tai enemmän, silloin joku itkee vähän väliä. Heti kun selkänsä kääntää joku on saanut palikasta päähän tai kampattu tai tönäisty.
Tulkaa tekopyhät katsomaan jos ette usko. Ovat ne ihania joo, mutta ei jaksa. Ei koko päivää.
[/quote]
minulla on kaksi poikaa, eikä meillä tuollaista ole. Nyt ovat 14 ja 12. Voi laskea kahden käden sormilla, että ovat lyöneet toisiaan tai käyneet toisiinsa kiinni - tai sitten minä en ole vain nähnyt. Pienenä ne leikki hiekkalaatikolla ja rakensi valleja, nyt isoina eivä paljoa edes keskustele keskeneään.
Mitä ihmettä te horisette, katsokaa peiliin. Minull on kaksi poikaa, jotka ovat aivan ihania: rauhallisia, suloisia, älykkäitä ja viisaita. Ja ne käytöstavat! Kyllä, osaaltaan varmaan johtuu geeneistä mutta kyllä me vanhemmat olemme mielestäni paljonkin osallisia, olemme panostaneet heihin ja heidän kasvatukseensa ihan pienestä saakka.
Poikien arvostelu on tässä maailmassa suuri synti, tyttöjä saa kyllä haukkua ja nimitellä.
Tämmöinen tutkimus nyt vaan on tehty.
"Vanhuuteen liittyvä matala-asteinen tulehdus on monitekijäinen ilmiö. Tässä tutkimuksessa osoitettiin ensimmäistä kertaa, että myös synnytettyjen poikalasten lukumäärä vaikuttaa tähän ilmiöön.
Aiemmissa tutkimuksissa on osoitettu, että vain synnytettyjen poikalasten määrä on yhteydessä äidin lyhentyneeseen elinikään, eikä tyttölapsilla ole tällaista vaikutusta.
On spekuloitu, että ilmiön taustalla olisi poikasikiön vaativampi raskausaika tai tyttö- ja poikalasten erilainen vaikutus perheeseen."
Poikalapset vaikuttavat erilailla perheeseen ja jokainen tietää miten ne vaikuttaa... Tuossakaan ei ole uskallettu sitä suoraan sanoa, kun heti kaamea vastalauseiden ryöppy tulee...
Kyllä se on hiton paljon stressaavampaa olla viiden pojan kanssa kuin viiden tytön.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:20"]
Mitä ihmettä te horisette, katsokaa peiliin. Minull on kaksi poikaa, jotka ovat aivan ihania: rauhallisia, suloisia, älykkäitä ja viisaita. Ja ne käytöstavat! Kyllä, osaaltaan varmaan johtuu geeneistä mutta kyllä me vanhemmat olemme mielestäni paljonkin osallisia, olemme panostaneet heihin ja heidän kasvatukseensa ihan pienestä saakka.
[/quote]
Ehkä te vanhemmat vain olette niin viisaita ja kultturelleja, että teidän lapset eivät riehu.
Tai sitten teidän lapset ovat lamaantuneita säkkilapsia, jotka eivät uskalla tai jaksa tehdä mitään. Surullista sekin.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:40"]
Pienet pojat on ihania! Tytöt kitiseviä inisiöitä.
[/quote]
Pojat tappelee ja riehuu ja pillittää, tytöt leikkii iloisina nukkekodilla.
[/quote]
Kasvata äläkä inise
[/quote]
Niin, kun parissa perheessä on rauhalliset nörttipojat, muunlaisia poikia ei voi olla olemassakaan.
Joku hyysäri taas aloituksia tekemässä, että saataisiin tyttölapsia enemmän raiskaaville mamuille saaliiksi.Kuule ap vinkki sulle, käytä e-pillereitä tästä lähtien.
Meillä pojat(6kpl) ei niin hirveästi painiskele tai riehu keskenään, mutta ääntä heistä lähtee sitäkin enemmän. Suut käy koko ajan, sellaista ihme ulinaa, huutoa ja turhaa hölöttämistä, rauhattomia perkeleitä!
Tyttömme (4kpl) ovat ihanan hiljaisia ja rauhallisia, saavat toki joskus ylilyöntikilareita, mutta leppyvät tosi nopsaan.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:23"]
[/quote]
Ehkä te vanhemmat vain olette niin viisaita ja kultturelleja, että teidän lapset eivät riehu.
Tai sitten teidän lapset ovat lamaantuneita säkkilapsia, jotka eivät uskalla tai jaksa tehdä mitään. Surullista sekin.
[/quote]
Ihan tavan duunareita ollaan, lapset iloisia ja rauhallisia. Taisi kolahtaa sulle kun teit nopean päätelmän lastemme olevan pelkääviä säkkilapsia? Meidän lapset eivät vaan tykkää riehua porukassa, ovat mieluummin sivustaseuraavia. Toki välillä inniostuvat, mutta eivät koskaan tappele tai remua kuten jotkut tekevät. Koskaan ei ole käytöstä tarvinnut hävetä, osaavat olla erilaisissa tilanteissa, koska olemme heitä niihin opastaneet pienestä pitäen. Ajattelevat jo nyt asiat omilla aivoillaan ja täytyy sanoa, että itsetunto on heillä hyvä, eivät välitä mitä muut (esim sinä) ajattelevat heistä eikä massan mukana meno kiinnosta heitä. Ihania lapsia, ei todellakaan mitään hermoja raastavia huligaaneja.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:28"]
Joku hyysäri taas aloituksia tekemässä, että saataisiin tyttölapsia enemmän raiskaaville mamuille saaliiksi.Kuule ap vinkki sulle, käytä e-pillereitä tästä lähtien.
[/quote]
Voi hyvä jumala. Mitenköhän tämä aloitus liittyy siihen kumpi sukupuoli sieltä syntyy? Ai kun mä kirjoitan että poikalapset on rasittavia, niin hupsista keikkaa kaikki pojat muuttuu kohduissa tytöiksi. (Muista sinä iltalääkkeesi...) Voin sanoa vielä senkin että kaikki pennut on rasittavia mutta erityisesti pojat.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:24"]
[/quote]
Niin, kun parissa perheessä on rauhalliset nörttipojat, muunlaisia poikia ei voi olla olemassakaan.
[/quote]
Ai hyväkäytöksinen poika on yhtä kuin nörtti? :D No ei meillä ainakaan, meillä pojat on fiksuja, ehkä enemmän sellaisia "taiteellisia" kuin moni muu.
Tuntuu varmaan ankealta monesta, mutta kyllä kasvatuksella on paljon osuutta ei-toivottuun käytökseen ja yleiseen levottomuuteen oli kyseessä sitten poika tai tyttö. Kuten sanoin, geeneillä osansa, mutta kyllä kasvatuksella ja läsnäololla vanhemmat voivat tehdä paljon.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 22:23"]
[/quote]
[/quote]
Ihan tavan duunareita ollaan, lapset iloisia ja rauhallisia. Taisi kolahtaa sulle kun teit nopean päätelmän lastemme olevan pelkääviä säkkilapsia? Meidän lapset eivät vaan tykkää riehua porukassa, ovat mieluummin sivustaseuraavia. Toki välillä inniostuvat, mutta eivät koskaan tappele tai remua kuten jotkut tekevät. Koskaan ei ole käytöstä tarvinnut hävetä, osaavat olla erilaisissa tilanteissa, koska olemme heitä niihin opastaneet pienestä pitäen. Ajattelevat jo nyt asiat omilla aivoillaan ja täytyy sanoa, että itsetunto on heillä hyvä, eivät välitä mitä muut (esim sinä) ajattelevat heistä eikä massan mukana meno kiinnosta heitä. Ihania lapsia, ei todellakaan mitään hermoja raastavia huligaaneja.
[/quote]
Älä välitä stereotypioita rakastavista omien poikein huonoa käytöstä ja lellivää kassvatusta suosineiden vanhempien haukuista.
Tämänkin aloituksenvarmaan teki joku joka halusi alkaa haukkua tyttöjä,sellainen täällä on, ja esittää olevansa tyttöjen äiti.
Höpö höpö! T. 3 poikaa ja 1 tyttö
KAIKKI poikien tavat kuten leveästi seisominen vastaan vänkytttäminen jne opitaain joissakin alakulttuureissa (perheen tavat) mallista.
Kaikki noin eivät toimi.