Miksi syöt kananmunasta vain valkuaiset?
Munassa on kaikkia ravintoaineita paitsi c-vitamiineja.
Munanvalkuaisen proteiinia ei elimistö voi hyödyntää ilman keltuaista.
Munan keltuaisessa on hyvää rasvaa.
Munassa oleva kolesteroli ei mene verisuoniasi tukkimaan.
Jätät ravintopommin parhaan osan syömättä.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:30"]
kunnon kaloripommi
[/quote]
Keskimääräinen muna painaa 60g ja kaloreja siinä on vajaa 90. Ei todellakaan mikään pommi.
[/quote]
Hajupommi
Mulla menee about 10 munaa päivässä. Oon elämäni kunnossa. Naurattaa kaikki hysteerikot, joilla on jotain 70-luvun "tietoa".
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:30"]
kunnon kaloripommi
[/quote]
Kerrotko mistä ruuasta saisit vastaavat ravintoaineet pienemmillä kaloreilla?
Kyllä ruuassa pitää kaloreita olla.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:09"]Kyllä ruuassa pitää kaloreita olla.
[/quote] Niinpä. Siksi sitä ruokaa kaiketi syödään. Huvittaa äitini joka on ikuinen laihduttaja. Ei voi syödä mitään kun on niitä kaloreita. Itse en viitsi koko ajan jauhaa leuoillani vaan valitsen ruokaa jossa on suuri energiatiheys. Tulen kylläiseksi eikä ikinä tarvitse laihduttaa.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 01:09"]Kyllä ruuassa pitää kaloreita olla. [/quote] Niinpä. Siksi sitä ruokaa kaiketi syödään. Huvittaa äitini joka on ikuinen laihduttaja. Ei voi syödä mitään kun on niitä kaloreita. Itse en viitsi koko ajan jauhaa leuoillani vaan valitsen ruokaa jossa on suuri energiatiheys. Tulen kylläiseksi eikä ikinä tarvitse laihduttaa.
[/quote]
Sama juttu mulla, syön kunnon ruokaa muutaman kerran päivässä. Ei tarvitse napostella alvariinsa. Eikä tarvii laihduttaa :)
Mä syön vain keltaisen, valkoinen on pahaa.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:46"]
Siksi, että inhoan keltuaisten makua ja rakennetta. Sekoitettuna ja paistettuna menee. Sen sijaan himoitsen keitettyjä valkuaisia.
[/quote]
Keitetty valkuainen maistuu ja tuntuu äklöltä. Paistettuna menettelee jos keltuainen hyvin levitelty sekaan.
En lapsena syönyt keitetyn kananmunan keltuaista koska en tykännyt mausta. Nykyisin syön kun en viitsi poiskaan heittää (muissa muodoissa keltuainen on jees, en vaan keitettynä tykkää).
Kyllä elimistö saa proteiinit hyödynnettyä ilman keltuaista. Keltuaisessa on kovaa eikä hyvää rasvaa. Ja kyllä se menee tukkimaan suonia.
Syön keltuaisetkin, mutta jos söisin munia enemmän kuin 1-2/vko, en söisi kaikista keltuaisia.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:25"]
Kyllä elimistö saa proteiinit hyödynnettyä ilman keltuaista. Keltuaisessa on kovaa eikä hyvää rasvaa. Ja kyllä se menee tukkimaan suonia. Syön keltuaisetkin, mutta jos söisin munia enemmän kuin 1-2/vko, en söisi kaikista keltuaisia.
[/quote]
:D:D:D:D
Miksi elimistö ei saa hyödynnettyä sitä valkuaisen proteiinia?
Siksi, että inhoan keltuaisten makua ja rakennetta. Sekoitettuna ja paistettuna menee. Sen sijaan himoitsen keitettyjä valkuaisia.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:25"]
Kyllä elimistö saa proteiinit hyödynnettyä ilman keltuaista. Keltuaisessa on kovaa eikä hyvää rasvaa. Ja kyllä se menee tukkimaan suonia. Syön keltuaisetkin, mutta jos söisin munia enemmän kuin 1-2/vko, en söisi kaikista keltuaisia.
[/quote]
Keltuaisen rasvahapoista 68% on yksittäis- ja monityydyttymättömiä eli ns. hyvää rasvaa.
Mä taas syön pelkät keltuaiset :D
En tykkää keitetyn keltuaisin rakenteesta, se on inhottavan jauhoinen suussa. Jos sen paistaessa sekoittaa hyvin valkuaiseen, syön kaiken.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:30"]
kunnon kaloripommi
[/quote]
Keskimääräinen muna painaa 60g ja kaloreja siinä on vajaa 90. Ei todellakaan mikään pommi.