Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Vauvojen ruokintaohjeet muuttuvat

Vierailija
19.03.2015 |

Uuden tietämyksen mukaan 6kk täysimetys ei suojaisikaan allergioilta vaan päinvastoin, ja 4-6 kk ikäsille kannattaisi mahdollisesti antaa jo kaikkea muuta paitsi lehmänmaitopohjaisia tuotteita, siis myös lihaa, kalaa kananmunia sekä viljoja.

Mitä ajatuksia herättää? Aiotteko mennä nykysuositusten mukaan vai jo näiden (todennäköisesti) uusien? Itselläni on reilu 4kk ikäinen vauva joten aihe on kovin ajankohtainen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itselläni on 4- ja 6-vuotiaat lapset, joita olen imettänyt nykysuositusten mukaan (tai itseasiassa kiinteiden ohella molempia on imetetty 13 kk ikään saakka). Kumpikin on täysin terveitä, eikä mitään yliherkkyyksiä. Ei ole koskaan ollut myöskään vatsaongelmia.

Joten, jos tekisin vielä lapsen, menisin kyllä saman kaavan mukaan.

Vierailija
2/4 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän noi mitään nykysuosituksia ole. Esikoinen syntyi 2008, ja jo silloin astma-ja allergialiiton sivuilla oli tieto siitä, että kiinteiden aloittaminen nelikuiselle saattaa vähentää allergioita. Kestää vaan niin pitkään, että viralliset suositukset muuttuvat, koska ne eivät perustu pelkkään tieteelliseen tutkimustietoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis antaneet heti alusta lähtien mm. viljoja ja lihaa? Sehän tässä käsittääkseni olisi uusi juttu aiempiin ohjeistuksiin verrattuna.

Vierailija
4/4 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut molemmille lapsille 4kk lähtien lihaa ja viljoja. Esikoinen syntyi 2010. Ja olen ihan neuvolan ohjeiden mukaan mennyt. Molemmat söivät heti hyvällä ruokahalulla.