Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmennuskurssit: hyvä apu hakijalle vai epäreilu etu varakkaille

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:34"] [quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 20:17"]

Mun valmennuskurssi maksoi 300 e. Pääsin sisään ekalla yrittämällä. En usko että toi muutama huntti on kenellekään mahdoton säästää.

[/quote]

Minkä alan kurssi oli noin halpa?
[/quote]

Pykälän etäkurssi oikikseen.

Btw nykyään Varjovalmennus järjestää täysin ilmaisia kursseja. Laadusta olen kuullut hyvää, omakohtaista kokemusta ei ole tosin.

Vierailija
42/43 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti parasta olisi, jos kaikki hakijat olisivat samalla viivalla, mutta mielestäni noiden valmennuskurssien hintoja vähän liioitellaan. Tuossakin artikkelissa mainitaan kalleimpien kurssien olevan yli 6000 euroa, vaikka todellisuudessa en tiedä ketään, joka olisi käynyt näin hintavan kurssin. Yleensä kurssit ovat n. 1000-2500 euroa.

Ite oon pyrkinyt lukiosta päästyäni oikikseen ja lääkikseen ja molemmille kävin valmennuskurssin, molemmat maksoivat n 1200 euroa. Oikiksen kurssi oli Pykälän ja lääkiskurssi Valmennuskeskuksen kotikurssi. Maksoin kurssit ihan itse tekemällä keikkatyötä kassamyyjänä Prismassa ja Alepassa, ja kohtuullisen helposti noihin sai rahat säästettyä, vaikka oli vuokra ja ruokakin kustannettava :) Tietenkään en sitten voinut shoppailla tai käydä baarissa yhtä usein kuin kaverit, mutta jopa minulla oli varaa maksaa nuo kurssit! Kuten sanoin, niin tietenkin olisi kaikkein tasa-arvoisinta ettei tuntisi tarvetta käydä kurssia ollenkaan, mutta itse koen, että voisi sitä rahansa tyhmemminkin käyttää. Eivätkä ne kurssit ole mikään tae sisäänpääsystä - itse jäin kolmen pisteen päähän lääkiksestä, kun kurssia käymätön kaverini pääsi sisään! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 16:19"]

Pääsykokeet pitäisi unohtaa. Yliopistoon pitäisi päästä lukion todistuksen ja/tai ylioppilastodistuksen perusteella. Jonkinlainen haastattelu tai soveltuvuuskoe tietysti voisi olla.

[/quote]

Eli haluat siirtää valmennuskurssit jo lukioon?

Käytännössähän nimittäin juuri näin tulisi käymään, todennäköisesti jo alkaen 9. luokalta. 

Pääsykoesysteemi on ylivoimaisesti paras, koska valmennuskurssien kilpailu ja pääsykoekirjojen "suppeus" pitävät valmennuskurssien hinnan siedettävänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän