Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nautin työttömänä olostani, onks muita samankaltaisiani?

Vierailija
19.03.2015 |

Mieheni on kokopäivätöissä ja minä olen työtön, ja suoraan sanoen nautin näistä joutilaista päivistäni.  Saan tehdä ja liikkua vapaasti ihan minne haluan. Työmarkkinatuki on tietysti pikkuinen summa kuukaudessa, mutta mulle se on tässä tilanteessani ihan riittävä.  Olen ollut aivan tarpeeksi työelämässä, ja ammattiani vastaavissa hommissa, ja olihan sekin aika välillä ihan mukavaakin, jos nyt oli niitä hieman huonojakin päiviä, ja kaikkihan ei riipu aina itsestään,  jos on niitä huonoja päiviä töissäkin. Nyt on vaan niin vallan ihanaa, kun ei tarvitse kirmata aamuisin varhain työpaikalle, ja esittää siellä sitten työrooli päällä kaikkea muuta kuin mitä ajatuksissaan ajatteli, vaikka työnteko välillä olikin antoisaa, ainakin palkkapäivinä sen huomasi, että jotain näköjään jopa oli tullut sitten suoritettuakin työssään.

En tiedä, mutta miksi niin harvat työttömät uskaltavat tunnustaa nauttivansa lorvailustaan ilman työtä? Miksi ihminen ei saisi olla poissa rattaista, jos kerta viihtyy ilman työntekoakin loppailen ja ennen kaikkea pärjää taloudellisestikin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mua ei saa työelämään enää edes aseella uhkaamalla. Tosin taloustilanteeni on toinen kuin useimmilla täällä, mulla on pääomatuloja vuosittain enemmän kuin useimmat saavat palkkaa ja lisäksi mieheni on todella suurituloinen eli voin nauttia siitä, ettei tarvitse tehdä työtä.

*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*

Vierailija
2/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa "asioita joita ei saa sanoa ääneen"

Joo, kyllä mäkin nautin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pari vuotta sitten työtön n. 3kk ajan ja nautin siitä todella! Mutta sitten iski kuitenkin se rahan niukkuus ja oli pakko mennä töihin. Onneksi löysin työn, jossa viihdyn.

Vierailija
4/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttisin, ja jäisin heti kotiin, jos talous antaisi myöten. Töitä on kuitenkin tehtävä, koska laina on iso ja miehen palkka perustasoa.

Ymmärrän teitä. Nauttisin jos talous olisi kunnossa.

Vierailija
5/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:01"]

Nauttisin, ja jäisin heti kotiin, jos talous antaisi myöten. Töitä on kuitenkin tehtävä, koska laina on iso ja miehen palkka perustasoa.

[/quote]Miksi te otatte tuloihinne nähden liian isoja lainoja? Se on sama kuin itse vetäisi itsensä hirteen

Vierailija
6/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko sanoa ääneen, että vaikka voisin jäädä kotiin miehen elätettäväksi, en jää.

Vierailija
7/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:01"]

[/quote]Miksi te otatte tuloihinne nähden liian isoja lainoja? Se on sama kuin itse vetäisi itsensä hirteen

[/quote]

Ei iso tuloihin nähden mutta niin iso etten voi jäädä kotiin.

Vierailija
8/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttisin, jos minulla olisi nainen. Työtön mies ei voi saada naista, joten siinä mielessä elo on aikamoisen paskaa. Tässä on paha epäsuhta, että naisen työttömyys ei haittaa pariutumista ollenkaan, mutta estää miehen pariutumisen täysin.

Vierailija
9/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei saa sanoa äänen. Mutta en minäkään enää töihin menisi. Pärjään pienillä tuloillani ja elämäni on riittävän hyvä näin.

Vierailija
10/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein nauti, koska vaikka pidän vapaa-ajasta ja rauhaisasta elosta, koko jutun pilaa jatkuva piina siitä että joudun olemaan selvittämässä työkkäriin tekemisiäni ja jatkuva painostus jotta sitä omaa rauhaa ei saisi olla ja jatkuva uhka milloin tuet katkeaa. Miten voisin elää rauhassa tälläisen painostavan ilmapiirin alla. Sehän se varmaan onkin yhteiskunnan tarkoitus, viedä kaikki elämänilo niiltä jotka ovat työttömiä, vaikka oikeasti ei ole edes mitään työpaikkojakaan mitä tarjota.

11/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi ottaa kuin asuntolainaa, niin se on jo iso laina. Jotakin haluaa jälkiläisile jättää. En kyllä puhu lainoista. Niin se vaan on, että ensin opiskellaan ja sitten tehdään töitä. Eläkkeellä voi sitten taas nauttia siitä vapaasta ajasta. Olen itse tällä hetkellä työttömänä ja haluan päästää takaisin työelämään. Syynä ei ole ainoastaan se, ettei taloudellisesti pärjää vaan halu kehittää itseä ja olla ihmisten kanssa tekemisissä. Kaikki ei osaa istua perseellään. Ja kaikilla ei ole varaa jäädää töistä pois taikka tehdä mitä huvittaa :)

Vierailija
12/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään myös.

Sinällää en jouten ole koska kuopus (5v.) on kotihoidossa. Ei ole mitään järkeä laittaa päiväkotiinkaan kun kerran ole kotona. Tietysti  käy pari kertaa viikossa kerhossa että saa touhuta ikätoverien kanssa. On myös hienoa, että tokaluokkalaisen tarvitse olla aamuisin tai iltapäivisin yksin kotona.

Mutta siis, eipä tämä nyt periaatteessa kauheasti eroa hoitovapaasta. Paitsi että nyt saan parisataa enemmän rahaa ja lapsikin on sen verran isompi että esim. siivoamisesta tulee jotakin kun ei tarvitse olla silmiä selässä :D

Vierailija
13/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan nautin, mut kyllä mulla aika meinaa käydä pitkäks.

Valmistuin vuosi sitten ja onhan se ollut kivaa levätä ja ladata akkuja, mut liika on liikaa!

Laitoin eilen huvikseen parit työhakemukset kesää varten, ties vaikka tärppää. Eikä mua haittaa vaikka työmatka olisi 50km suuntaansa, bussilla pääsen menemään hyvin sinne. Onhan tuo epärealistista, kun todennäköisesti kyseisessä kaupungissa on omiakin nuoria aikuisia jotka haluaa töihin kesäksi..

Opiskelijoihin nähden mulla on valmiin koulutuksen (juu kai se on jo menettänyt arvonsa vuodessa) lisäksi se että olen oikeutettu palkkatukeen, mut tuskinpa se vaikuttaa merkittävästi valintaan:/

jos saan töitä niin 4kk:tta on järkevää tekemistä ja cv saa "täytettä"

Vierailija
14/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 14:03"]

saanko sanoa ääneen, että vaikka voisin jäädä kotiin miehen elätettäväksi, en jää.

[/quote] En käsitä näitä ihmisiä, joille on kaamea kauhistus jäädä miehensä elätettäväksi, ketä se haittaa, jos parisuhde toimii ja voi hyvin, vaikka vain toinen on töissä ja ansaitsee elannon perheeseen?   Siis tajuaako tommonen ehdoton ihminen sitä tosiasiaa edes, että aina sen ihmisen joku elättää, jos ei oma puoliso, sitten se on työnantaja, joka myös saa monesti valtion veronmaksajilta tukeaan bisneksensä pyörittämiseen puhumattakaan valtiosta ja kunnasta työnantajina. Työntekijän palkan maksaa aina joku muu kuin työntekijä itse! Raha kulkee käsistä käsiin, ja harvoin se jää lojumaan pitkiksi ajoiksi holveihin;HEHHEHEHEHHEH

Vierailija
15/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Yanochka" time="19.03.2015 klo 14:20"]

Ei tarvi ottaa kuin asuntolainaa, niin se on jo iso laina. Jotakin haluaa jälkiläisile jättää. En kyllä puhu lainoista. Niin se vaan on, että ensin opiskellaan ja sitten tehdään töitä. Eläkkeellä voi sitten taas nauttia siitä vapaasta ajasta. Olen itse tällä hetkellä työttömänä ja haluan päästää takaisin työelämään. Syynä ei ole ainoastaan se, ettei taloudellisesti pärjää vaan halu kehittää itseä ja olla ihmisten kanssa tekemisissä. Kaikki ei osaa istua perseellään. Ja kaikilla ei ole varaa jäädää töistä pois taikka tehdä mitä huvittaa :)

[/quote] Pisti silmään tuo kohta: "Kaikki ei osaa istua perseellään." Eihän työttömän vakanssi tarkoita toki perseellään istumista. Ilmaiseksikin voi tehdä vaikkapa mitä tai ainakin melkoisen huokein kustannuksin.

Vierailija
16/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistun vasta keväällä ammattiin, mutta jo kahden päivän sairasloma on jo liikaa kotona oloa.

Vierailija
17/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapas vaan kun sinut aktivoidaan johonkin palkattomaan työhön, sitten sinulla on kummankin maailman huonot puolet.

Vierailija
18/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 16:57"]

Odotapas vaan kun sinut aktivoidaan johonkin palkattomaan työhön, sitten sinulla on kummankin maailman huonot puolet.

[/quote]

Huomenna juhlin just tuollaisen paskan puoltaväliä. Kuukauden päästä loppuu. Kun ei ole töitä niin työttömiä kyykytetään turhilla kursseilla ja eri nimisillä orjatöillä. Töihin niistä ei pääse kukaan ja valtion taholta upotetaan kyykytyksiin rahaa. Työttömän ainoat ilot on riittävä vapaa-aika, mahdollisuus nukkua pitkään ja voi vetää kännin päälle vaikka keskellä viikkoa.

Vierailija
19/19 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:58"]Sama täällä. Mua ei saa työelämään enää edes aseella uhkaamalla. Tosin taloustilanteeni on toinen kuin useimmilla täällä, mulla on pääomatuloja vuosittain enemmän kuin useimmat saavat palkkaa ja lisäksi mieheni on todella suurituloinen eli voin nauttia siitä, ettei tarvitse tehdä työtä.

*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*
[/quote]Jahas, asshole is back!