Olen ostanut kaikki joululahjat Kierrätyskeskuksesta ja Tori.fi'stä
Ihmiset lahjoittavat kierrätykseen sekä myyvät täysin uusia tavaroita.
Aloitin lahjojen etsiskelyn jo syyskuussa, koska haluan antaa vain tarpeellisia ja saajaansa miellyttäviä lahjoja.
Nyt on kauniissa ja useaan kertaan käytettävissä olevissa kankaisissa lahjapusseissa pakattuna kaikki löydöt ja säästin huomattavan summan.
Kun tarvitset seuraavan kerran jotain tavaraa, katso ensin löydätkö kierrätettynä!
Kommentit (49)
Kirppisesimerkkejä joita olen bongannut:
Kylpytakki, uusi paketissaan, laput kiinni 5e
Joulukorttinippu 10kpl yht 0,50e
Luhdan isot kylpypyyhkeet 4e / kpl
Mariskooli paketissaan 5e
Marimekko siirtolapuutarha lautanen 15e
Vanha arabian kahvikuppi 1e
Kaunis kynttilä 2e
Antiikkikynttilät paketissaan (yht 6kpl joista 5 uusia hyviä) 2e
Tuoksukynttilä uusi 1e
Lasten kirjat siistit 4kpl yht 4e
Pehmolelu 1,90e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi todella halpa ja likainen olo, jos saisin käytettyjä lahjoja. Miettisin, että noinko paljon lahjanantaja minua arvostaa, että antaa minulle toisen roskia
Vikaa luetun ymmärtämisessä?
Ei ole, kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä tekee löytöjä kun on nopea
Ei aina tarttee olla edes nopea, no -joskus pitää. Ja pitää osaa katsoo "sillä silmällä".
Mä teen niin, että kerään kärryyn tai koriin mielenkiintoisimmat ja kirppiskierroksen lopussa tsekkaan ostanko kaikki vai vain osan. Jos en osta jotain, niin sitten vaan palautan paikoilleen. Näin jää aikaa enemmän miettiä ostamiseen ja on kuitenkin "varattuna" kärryssä". Ainakin Kontissa, Fidassa tämä toimii ku on helppo viedä takaisin. Joskus loosikirppareillakin teen näin, mutta on isompi työ palauttaessa oikeisiin looseihin. Olen harjaantunut kirppisostaja, joten katson jo tosi kriiittisesti mitä laitan edes kärryyn.
Kirppiksille pitää mennä avoimin mielin. Koskaan ei tiedä löytöjä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Tulisi todella halpa ja likainen olo, jos saisin käytettyjä lahjoja. Miettisin, että noinko paljon lahjanantaja minua arvostaa, että antaa minulle toisen roskia
Miten voi olla näin sairas mieleltään? Onneksi uudet sukupolvet kasvatetaan pääosin järkeviksi, kierrätystä ymmärtäviksi yksilöiksi.
Olen ostanut kaikki Legot ja Duplot lapsilleni käytettynä. Kokonaisia sarjoja. Ei mitään vikaa, monissa ohjeet mukana. Toki ovat sitten saaneet muilta uusiakin paketteja mutta mitään vikaa ei olisi käytetyssä paketissa. Ovat saaneet muita leluja kierrätettyinä. Ei tullut halpa olo eikä lahjat olleet likaisia.
Ihan ok tapa hommata lahjoja ap, noin tein minäkin monta vuotta kunnes kyllästyin rojujen ostamiseen ja roudaamiseen. Itsellekin kerääntynyt vuosien varrella liikaa tarpeettomia lahjoja kaappeihin, niin en viitsinyt jatkaa perinettä enää. Nykyisin lahjani ovat sellaista käyttötavaraa joka ei jää kaappiin lojumaan.
Meitä on jostain syystä lajhottu suurella varastolla lakanoita, pyyhkeitä ja patalappuja ja jonkun verran kaiken maailman kynttilöillä ja lyhdyillä joilla en tee mitään. Eikun kiertoon vaan.
Uusi aivan ihana prinsessatyylinen röyhelömekko, löytyi kummitytölle. Hinta 4e, hintalaputkin paikoillaan. Menee lahjaksi. Ostan ton mukaan kaupasta prinsessakruunun, tms prinsessasetin ja jonkun hennon vaaleanpunaisen huulipunan tai kynsilakkaa.
Hyi helvetti! En haluaisi lahjaksi haisevia roskia! Ja ootko ap miettinyt että nuo sinun lahjat on turhaa rojua toisille, misä tulee vaan vaivaa tai ne menee roskiin.
Itse en osta joululahjoja ollenkaan, enkä halua lahjoja minkä läheiseni tietävät, joten en niitä saakaan. Turha aikuisille antaa lahjoja, kun jokainen voi ostaa tarvitsemansa. Minulle joulussa on tärkeintä seura ja ruoka, ei krääsän ostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti! En haluaisi lahjaksi haisevia roskia! Ja ootko ap miettinyt että nuo sinun lahjat on turhaa rojua toisille, misä tulee vaan vaivaa tai ne menee roskiin.
Itse en osta joululahjoja ollenkaan, enkä halua lahjoja minkä läheiseni tietävät, joten en niitä saakaan. Turha aikuisille antaa lahjoja, kun jokainen voi ostaa tarvitsemansa. Minulle joulussa on tärkeintä seura ja ruoka, ei krääsän ostaminen.
Mistä sä voit tietää miten ilahtunut tai tuohtunut tuosta "krääsästä ja rojusta" se ap:n lahjan saaja on?! Tai esim mun lahjan saaja? Voisin vannoa että jokainen ostos mitä itse olen tehnyt on ollut erittäin harkittu ja mietitty lahjansaajalleen, vaikkakin kirpparilta ostettu. Kirppareilla ei ole pelkästään krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään pakata ruskeaan paperiin ja koristella itse
Kuulostaa ihanalta. Miten sä koristelet paketit?
Käykää tekemässä ostosksia myös huuto.netissä. Toisin kuin tori.fi:ssä,siellä on vieläpä palautejärjestelmä, johon voi laittaa myyjästä negatiivista palautetta jos kaupankäynti ei suju.Ja jos myyjällä on jo ennestään (aiheellisia) negoja, niin tietää välttää sellaista myyjää ja suosia niitä, joilla on vaan plussaa.
Nettikirpparit on myös käteviä, joissakin ainakin on palautusoikeus (tosin maksaa).
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskuksen ilmaishyllystä kirjoja pakettiin. Helppo laittaa koko suvulle lahjat. Lahjapaperia saa Prisma aulasta. Siellä käyn paketoimassa. Ihania klassikkoteoksia.
Paperin käyttö on kyllä varastamista ilman ostamista. Ihan ei ole moraali kunnossa sinullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla näin sairas mieleltään? Onneksi uudet sukupolvet kasvatetaan pääosin järkeviksi, kierrätystä ymmärtäviksi yksilöiksi.
Olen ostanut kaikki Legot ja Duplot lapsilleni käytettynä. Kokonaisia sarjoja. Ei mitään vikaa, monissa ohjeet mukana. Toki ovat sitten saaneet muilta uusiakin paketteja mutta mitään vikaa ei olisi käytetyssä paketissa. Ovat saaneet muita leluja kierrätettyinä. Ei tullut halpa olo eikä lahjat olleet likaisia.
”Monissa ohjeet mukana” eli ei kaikissa. Kyllä nyt voi jouluna ostaa uusia legoja, joissa on ne ohjeetkin mukana. Muulloin voi sitten ostaa käytettynä
Vierailija kirjoitti:
Käykää tekemässä ostosksia myös huuto.netissä. Toisin kuin tori.fi:ssä,siellä on vieläpä palautejärjestelmä, johon voi laittaa myyjästä negatiivista palautetta jos kaupankäynti ei suju.Ja jos myyjällä on jo ennestään (aiheellisia) negoja, niin tietää välttää sellaista myyjää ja suosia niitä, joilla on vaan plussaa.
Kiitos hyvästä vinkistä. Löysin jo muutaman superkivan lahjan.
En ole koskaan käyttänyt huutonet.iä. Eli ensin pitää kirjautua, entä sitten? Pitääköhän tuossa olla jotenkin yheydessä myyjään ennen maksamista?
Lahjoja en ole sieltä ostanut, mutta esim. kirjoja ei välttämättä uutena edes saa. Sen sijaan lähes kaikki kodinkoneet ja suurin osa huonekaluista on torista ja romuryhmistä ostettu tai ilmaiseksi haettu.