Olen ostanut kaikki joululahjat Kierrätyskeskuksesta ja Tori.fi'stä
Ihmiset lahjoittavat kierrätykseen sekä myyvät täysin uusia tavaroita.
Aloitin lahjojen etsiskelyn jo syyskuussa, koska haluan antaa vain tarpeellisia ja saajaansa miellyttäviä lahjoja.
Nyt on kauniissa ja useaan kertaan käytettävissä olevissa kankaisissa lahjapusseissa pakattuna kaikki löydöt ja säästin huomattavan summan.
Kun tarvitset seuraavan kerran jotain tavaraa, katso ensin löydätkö kierrätettynä!
Kommentit (49)
Oikeasti löytyy ihan uusiakin Tori.sta ja kirppareilta. Myöskin uudenveroisia ja aivan ihania uusiakin käsintehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti löytyy ihan uusiakin Tori.sta ja kirppareilta. Myöskin uudenveroisia ja aivan ihania uusiakin käsintehtyjä.
Niin, kerropa nyt mitä ne löytösi ovat.
Ai niin, minä ostan "tilauksesta" eli sovitaan mitä kukakin toivoo ja ostetaan sitten sen mukaan - ei sen mukaan mistä joku haluaa päästä eroon.
Lahjat suoraan roskiin. Tosi järkevää ja ekologista. Kaikille paha mieli ja joulu pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kerropa nyt mitä ne löytösi ovat.
Ai niin, minä ostan "tilauksesta" eli sovitaan mitä kukakin toivoo ja ostetaan sitten sen mukaan - ei sen mukaan mistä joku haluaa päästä eroon.
Tuon kommentit kirjoittaja olin mä, en ap. Mutta niin, olen mäkin ostanut jotain joululahjoja kirppareilta (en kaikkia kuten ap): villasukat, kynttilöitä, avaamaton lelupaketti, uusi t-paita jossa laput tallella , siisti kirja. Pakkasin kynttilät uudelleen ja on muuten kauniita!
Kierrätyskeskuksen ilmaishyllystä kirjoja pakettiin. Helppo laittaa koko suvulle lahjat. Lahjapaperia saa Prisma aulasta. Siellä käyn paketoimassa. Ihania klassikkoteoksia.
Mä löysin anopille kirpparilta yhden astian, jota samaa sarjaa hän kerää. Minusta aivan huippulahja.
Minä se vasta säästänkin. Ei ole yhtään ketään kelle antaa lahjaa ja kukaan ei myöskään muista minua. Yleensä olen yhden joulukortin saanut iäkkäältä sukulaiselta. Hänelle laitan myös kortin. Siinä on minun jouluni. Onneksi osuu tänä vuonna viikonlopuksi, menee siinä samalla kuin muutkin loppuviikot.
Vuosien varrella oon tehnyt torista löytöjä, esim käyttämättömiä lasten kenkiä, itselle myös joitakin kenkiä (olleet kai virheostoja myyjälle).
Minäkin olen ostanut paljon käytettyä. Viimeksi ostin pienen taulun ja se maksoi yli 1000€. Ostin myös kipsiveistoksen ja maksoin 500€. Olen ostanut myös käytettyjä koruja ja pöytähopeita. Hyvin on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Siellä minä myyn ne käyttämättömät huti-lahjat, mille meillä ei ole mitään käyttöä. On mennyt aino- ja reinotohveleita, kalliita villashaaleja, tossuja, villasukkia yms.
Meille on tervetulleita täynnykset astiastoon, mitä ei enää kaupoista uutena saa.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskuksen ilmaishyllystä kirjoja pakettiin. Helppo laittaa koko suvulle lahjat. Lahjapaperia saa Prisma aulasta. Siellä käyn paketoimassa. Ihania klassikkoteoksia.
Kaupan aulassa saa pakata vain ko. kaupasta ostettuja lahjoja. Yleensä se ihan lukee siinä. Muuten se on paperin varastamista.
Tulisi todella halpa ja likainen olo, jos saisin käytettyjä lahjoja. Miettisin, että noinko paljon lahjanantaja minua arvostaa, että antaa minulle toisen roskia
Mulla on myös muutama kirppislahja. Esimerkiksi bambikirja joka on ihan uudenkankea, tuskin monesti edes avattu.
Noshin tunikan löysin edullisesti kummitytölle, toiveena oli vaatetta ja pienet tytöt vielä usein ilahtuvat näteistä vaatteista. Toki pesin sen itse ensin.
Omalle pojalle löysin torista cartingpolkuauton muutamalla kympillä ja on ollut kyllä käytössä nyt 3 vuotta.
Että kyllähän noita hyviäkin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Tulisi todella halpa ja likainen olo, jos saisin käytettyjä lahjoja. Miettisin, että noinko paljon lahjanantaja minua arvostaa, että antaa minulle toisen roskia
Vikaa luetun ymmärtämisessä?
Mä ostin joulupaketteihin erilaisia joulukoristeita, pikkupalloja ja nauhoja koristeeksi. Todella ihania!
Lahjapaperirulliakin olen nähnyt. Osa olleet ihan uusia, osa vähän vain avattuja, tyyliin 0,20e/rulla. En ostanut, koska ei ollut tarvetta, meillä kuitenkin varastossa on jo useampi rulla.
Minusta ei ollenkaan ole häpeällistä jos kirpparilta löytää ja ostaa kivoja, uudenveroisia ja siistejä lahjoja.
Esim tosi ihania käsintehtyjä lahjoja on usein myynnissä, ja myöskin joulukuusen koristeita ja paketoi ne vaan kauniisti.
Tiedän ihmistyypin. Menee aina suoraan roskiin.