Elätkö elämääsi täysillä?
Olisi kiva kuulla ajatuksia tästä. Tuntuuko, että elät elämääsi täysillä? Otat elämästä kaiken irti? Miksi tai miksi et? Mitä edes on elää elämää täysillä? Pelottaako ajtus, että on vain tämä yksi elämä, jossa ei saada uusintakierroksia eli kaikki on tässä ja nyt?
Kommentit (6)
Uutta mahdollisuuttahen ei tule. Emme voi hypätä ajassa taaksepäin. Yritän elää täysillä mutta en kuitenkaan anna elämän mennä yhdeksi viihteeksi. Yritän elää tässä ja nyt. Tässä hetkessä. Yritän olla murehtimatta menneitä ja tulevasta. (ainahan se ei onnistu, mutta täytyy yrittää)
Jos haluan jotain muutosta elämään teen töitä sen eteen että se haave toteutuu. Ei heti,mutta jossain vaiheessa.
Mitähän nuo tarkoittaa nuo elämiset täysillä ja kaiken irti ottaminen? Ulkoisella tasolla, jos ajatellaan että ne on sitä että kauheasti tekee ja suorittaa ja kokee elämässään, niin ei, en elä täysillä enkä edes halua.
Mutta täysillä elämisen voi käsittää ihan toisinkin, niin että se tarkoittaa joka hetkessä täysillä henkisesti läsnäoloa. Sitä, että vaikka vain istuisi yksin kotisohvalla, aistii siinä jokaisen kehon tuntemuksen, jokaisen äänen, jokaisen värin. Tai kun maistaa ruokaa, keskittyy siihen täysin ja kokee sen täysin. Tässä mielessä elän erittäin täysillä.
Jokainenhan varmasti käsittää tämän eri tavalla ja jokaiselle täysillä eläminen merkitsee eri asioita. Siksikin tämä aihe mielenkiintoinen. Itse ajattelen, että living life to the fullest tarkoittaa sitä, että kykenee myös elämään tässä hetkessä ja kykenee elämään sellaista elämää kuin todella haluaa, eilä esim tee asioita siksi, koska niin olisi muka yhteiskunnassamme pakko.
En elä ihan täysillä. Työ vie paljon energiaani ja aikaani, enkä muutenkaan aina käytä hyväkseni tilaisuuksia uusiin ihmisiin tutustumiseen.
Tärkeimmät ihmissuhteeni ovat tosin antoisia, toisaalta pidän työstäni ja olen paljon tyytyväisempi ja tasapainoisempi kuin aikaisemmin elämässäni.
Minä elän täysin säästöliekillä. Odotan, että joku ihme tapahtuisi ja vuoden kuluttua olisin uudessa tilanteessa onnellisena.
En elä täysillä. Kevyellä pintakaasulla pikemminkin. "Täysillä eläminen" kuulostaa lähinnä manialta.