Kuinka usein pesette 7-vuotiaan hiukset
Siinäpä kysymys otsikossa..meillä tuntuu että hiukset ovat tytöllä alkaneet haista pahalle jos ei vähintään kerran viikossa (mieluummin useammin) pese hiuksia shampoolla. Tytöllä melko pitkät ja paksut hiukset, jos sillä nyt asiaan mitään vaikutusta on. Onko tämä jotain esiesiesipuberteettia?? Ja suihkussa meillä käydään päivittäin.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:32"]Ei pestä kun se osaa pestä itse!!
[/quote]vähänkö riippuu onko hiuksia 10 pään verran vai pojan siili tukka.
Tietysti peset tytön hiukset sitten useammin jos alkavat haisemaan. Meillä pestään tarvittaessa eikä joka päivä käydä suihkussa. Itse kehoitan alapesulle kyllä päivittäin. Parista kertaan useampaan suihkukäyntiin viikossa. Nyt maalaisjärki hoi...
No niin meilläkin osaa pestä itse, se nyt ei ollut se pointti tässä. Vaan se kuinka usein teillä pestään shampoolla hiukset? Ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:34"]Tietysti peset tytön hiukset sitten useammin jos alkavat haisemaan. Meillä pestään tarvittaessa eikä joka päivä käydä suihkussa. Itse kehoitan alapesulle kyllä päivittäin. Parista kertaan useampaan suihkukäyntiin viikossa. Nyt maalaisjärki hoi...
[/quote]Ja meilläkin pesee hiukset kyllä itse. Suihkussa käydessä ihan joka kerta.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:34"]Tietysti peset tytön hiukset sitten useammin jos alkavat haisemaan. Meillä pestään tarvittaessa eikä joka päivä käydä suihkussa. Itse kehoitan alapesulle kyllä päivittäin. Parista kertaan useampaan suihkukäyntiin viikossa. Nyt maalaisjärki hoi...
[/quote]Ja meilläkin pesee hiukset kyllä itse. Suihkussa käydessä ihan joka kerta.
[/quote]Eli kävi suihkussa 1-3krt keskimäärin viikossa ja kyllä siellä shampoolla hiukset pestään. Miksi kastella ne ellei pese aineella? Silloin ne alkaakin haisemaan.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:34"]Tietysti peset tytön hiukset sitten useammin jos alkavat haisemaan. Meillä pestään tarvittaessa eikä joka päivä käydä suihkussa. Itse kehoitan alapesulle kyllä päivittäin. Parista kertaan useampaan suihkukäyntiin viikossa. Nyt maalaisjärki hoi... [/quote]Ja meilläkin pesee hiukset kyllä itse. Suihkussa käydessä ihan joka kerta.
Käyttää siis shampoota? Eikö päänahka kuivu/talineritys lisäänny?
[/quote]
Eli muillakin on jotain muutosta tapahtunut sitten pikkulapsiajan. Silloinhan riitti pelkkä vedellä huuhtelu. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:38"]
kaksi kertaa viikossa
[/quote]
ja pestiin pienempänäkin.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:42"]
Eli muillakin on jotain muutosta tapahtunut sitten pikkulapsiajan. Silloinhan riitti pelkkä vedellä huuhtelu. Ap
[/quote]
Ei riittänyt. Lapsen hiukset on aina pesty shampoolla kaksi kertaa viikossa. Miksi ihmeessä vain kasteltaisiin?
Muutosta tulee vasta paljon myöhemmin ja silloin pestään useammin. Jopa päivittäin
N. 5 päivän välein. Etenkin näin pipokaudella pää hikoaa ja tukka likaantuu.
Meillä poika, hiuksia ei pestä shamppoolla lainkaan. Suihku joka päivä. Hiukset ei haise.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:56"]
Kyllä meillä edelleen käydään päivittäin suihkussa ja silloin myös kastellaan hiukset. Etenkin siitepölyaikaan hiukset pakko huuhdella päivittäin. Mutta en kyllä anna pestä shampoolla joka kerta. Ap
[/quote]
Ei kannata kastella hiuksia ellei pese tai laita ainakin hoitoainetta. Ei se siitepöly lähde huhtelemalla. Pahenee vaan
[/quote]Kyllähän nyt siitepöly lähtee runsaalla vedellä huuhtelemalla ihan siinä kuin muukin pöly.
Hiukset pestään tarpeen mukaan. Jos ne on likaset niin sitten ne pestään. Mutta kyllä paksut hiukset pestään vähintään 2 kertaa viikossa vaikka eivät olisikkaan rasvaiset. Mutta tarpeen mukaan.
Miksi hiukset pitää kastella joka päivä suihkussa, jos kerran ei shampootakaan käytetä ja kunnolla pestä? Mitä hyötyä? Ajattelisin, että ennemmin haittaa, kun pitkiä ja paksuja hiuksia joutuu turhaan kuivattelemaan tuntikausia.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:34"]
No niin meilläkin osaa pestä itse, se nyt ei ollut se pointti tässä. Vaan se kuinka usein teillä pestään shampoolla hiukset? Ap
[/quote]
2-3 x viikossa. Tosin meillä urheillaan 5x viikossa ja sen jälkeen käydään aina suihkussa, joten se tietty vaikuttaa asiaan.
Ap, 7-vuotiaat ovat jo koulussa ja pesevät itse hiuksensa. Mitä muuta teet lapsen puolesta?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 08:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 07:56"]
Kyllä meillä edelleen käydään päivittäin suihkussa ja silloin myös kastellaan hiukset. Etenkin siitepölyaikaan hiukset pakko huuhdella päivittäin. Mutta en kyllä anna pestä shampoolla joka kerta. Ap
[/quote]
Ei kannata kastella hiuksia ellei pese tai laita ainakin hoitoainetta. Ei se siitepöly lähde huhtelemalla. Pahenee vaan
[/quote]
Siitepöly?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 15:10"]Ap, 7-vuotiaat ovat jo koulussa ja pesevät itse hiuksensa. Mitä muuta teet lapsen puolesta?
[/quote]
Varmaan pyyhkii pyllyn ja syöttää.
Ei pestä kun se osaa pestä itse!!