Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kateus ruotsalaisia kohtaan, huhhuh!

Vierailija
12.12.2021 |

Olen asunut nyt jonkin aikaa Ruotsissa ruotsalaisen miehen kanssa. Nyt vasta silmäni ovat todella auenneet tälle suomalaisten kateudelle. Yritämme kilpailla aivan kaikesta. Ja ruotsalaisten mollaaminen, ymmärrättekö kuinka typerältä se kuulostaa.

Korona-aika on ollut itselleni se viimeinen niitti. Näin jossain turhanpäiväisessä lehdessä pääkirjoituksen otsikon joka meni jotenkin näin: "Ruotsissa tällä hetkellä vähiten tartuntoja. Eihän tässä näin pitänyt käydä".

Siis anteeksi mitä?? Olemme nyt siis kateellisia kun Ruotsissa ei kuole porukkaa tuhansittain??

Mutta voin kertoa teille, että olemme ruotsalaisille aika hajuttomia ja mauttomia. Ei heitä kiinnosta laittaa meihin energiaa kilpailemalla tai vi***ilemalla! He pitävät suomalaisia mukavina naapureina.

Että suomalaiset tässä tekevät itsestään täysin pellejä. Miesystäväni on ollut vaikea uskoa kun olen kertonut, mistä kaikesta Suomen lehdissä kirjoitetaan ja mistä kaikesta kilpailemme.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se kateus tulee siitä kun onhan ruottalaiset paljon paremman näköisiä kuin suomalaiset ja siksi heitä pidetään itsekkäinä pa***aisina.

Vierailija
22/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään syytä olla nykyruotsalaisille mistään kateellinen.

Ei minullakaan. Ankea maa ja ankeat ihmiset. Tosin koronahysteria on siellä ollut lievempää kuin täällä, se on myönnettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eiköhän tämä koronan aika ole todistanut sen että KATEUS on suomaisten perisynti. Ihan joka asiassa. Oli kyse Ruotsista, naapurin Korhosista, työkavereista, sukulaisista, ystävistä, julkkiksista JNE.

Ei mulla muuta.

Vierailija
24/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut ruotsalaisen itseriittoisuuden? Ainoa oikea tapa toimia on heidän tapansa? Todellisuus on sitten jotain muuta.

Tai oletko huomannut suomalaisten alemmuuden tunteen ja huonon itsetunnon?

Ap

Miten se suomalainen huono itsetunto sitten ilmenee? Tuntuu siltä, että vaatimattomuus ja ylpeys omista saavutuksista onkin sitä huonoa itsetuntoa.

Siten että toivotaan toiselle huonoa menestystä ja epäonnistumisia, jotta voisi kokea itse olevansa parempi. Hyvä esimerkki on just nuo ap.n mainitsemat täysin käsittämätön koronauutisointi ja ilkkuminen hävittäjäkaupasta.

Se on tämä meidän täysin sairas valtamedia, joka tuollaisia öyhöttää. Ei tavallisia suomalaisia kiinnosta pätkääkään.

Media meillä on todellakin viallinen, punavihr oksennusta täynnä. 🤢

Vierailija
25/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eiköhän tämä koronan aika ole todistanut sen että KATEUS on suomaisten perisynti. Ihan joka asiassa. Oli kyse Ruotsista, naapurin Korhosista, työkavereista, sukulaisista, ystävistä, julkkiksista JNE.

Ei mulla muuta.

Kieltämättä koronan aikana on selvinnyt kaikenlaista. Hyväetuiset suorittavan tason työt meni ja selvisi ettei ns. paremmissa töissä olevat asiantuntijakaverit voineet olla näyttämättä avointa vahingoniloaan tämän johdosta.

Vierailija
26/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut ruotsalaisen itseriittoisuuden? Ainoa oikea tapa toimia on heidän tapansa? Todellisuus on sitten jotain muuta.

Ap

Miten se suomalainen huono itsetunto sitten ilmenee? Tuntuu siltä, että vaatimattomuus ja ylpeys omista saavutuksista onkin sitä huonoa itsetuntoa.

Siten että toivotaan toiselle huonoa menestystä ja epäonnistumisia, jotta voisi kokea itse olevansa parempi. Hyvä esimerkki on just nuo ap.n mainitsemat täysin käsittämätön koronauutisointi ja ilkkuminen hävittäjäkaupasta.

Mitäs tämä sitten on, asiallista uutisointia vai  https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/31b01cfd-9440-430b-92fd-531855f6d659

Ruotsin suurimmassa aamulehdessä tylytetään rajusti Sanna Marinia: ”Julkkisten perseennuolentaa”

Vierailija
27/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aloituksessasi huomaan sen sinussa, mutta sitä ei onneksi kannata yleistää koskemaan koko kansaa.

Vierailija
28/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ruotsalainen salibandypelaaja laukoi juuri törkeitä kommentteja Suomesta, joten osataan se sielläkin.

Vierailija
29/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalainen on ihmisen ja ry55ån risteytys, pitää turhautuminen purkaa muita mollaamalla.

Vierailija
31/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta.

Harmi, että olet niin kovin kateellinen henkilö. Yritä kuitenkin olla yleistämättä omia luonnevikojasi muihin.

Vierailija
32/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun myös ulkomailla (en Ruotsissa) ja tehnyt havainnon suomalaisista: he ovat hiljaista ja vaatimatonta kansaa. Mutta pinnan alla kytee sellaista aggressiivisuutta ja negatiivisuutta (sitä kateutta kenties?).

Oletteko muut huomanneet?

Vierailija
33/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun myös ulkomailla (en Ruotsissa) ja tehnyt havainnon suomalaisista: he ovat hiljaista ja vaatimatonta kansaa. Mutta pinnan alla kytee sellaista aggressiivisuutta ja negatiivisuutta (sitä kateutta kenties?).

Asut ulkomailla mutta luulet silti tietäväsi millaisia "kaikki" suomalaiset ovat? Olethan sinä itsekin samaa maata, ei se expat-elämä muuta tätä faktaa mihinkään. 

Vierailija
34/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattu on. Ja ihan Suomessa asun.

Vierailija
35/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tuo ja siinä kaunista käytöstä ruotsalaisilta. Mistähän moinen viha juontaa juurensa ja jos suomalaisest ei osaa ap:n mukaan käyttäytyä niin ei ne näköjään osaa ruotsalaisetkaan sen paremmin! Aika tavalla tuntuvat olevan itseään täynnä olevia kus'päitä.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/a087b0ef-a6aa-4e3a-a0f5-c10dc5b354…

Vierailija
36/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin keskustelun läpi ja yllätyin mustavalkoisista vastauksista. Asun Suomessa mutta myönnän ja tunnistan täällä kirjoitetut negatiiviset asiat suomalaisista.

Miksi Suomea ja Suomalaisia pitäisi vain kehua? Olemme maailman onnellisin kansa ja Suomessa on paljon hyvää ja monet asiat hyvin.

Mutta kuten ap kirjoitti, ulkomailla asuessa varmasti saa uutta perspektiiviä asioihin.

Ei Suomi ole kaikille paras maa asua. Ei kaikilla ole täällä hyvä olla. Onko siinä jotain pahaa? Ei ole.

Älkää olko niin mustavalkoisia. Nähkää asioita eri näkökulmista ja avartakaa ajatteluanne rakkaat suomalaiset!

Vierailija
37/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset vaikuttavat iloisilta tai iloisemmilta kuin suomalaiset ja rennommilta mutta toisaalta ovat jotenkin ylemmyydentuntoisia ja omaan napaan tuijottelijoilta. 

Vierailija
38/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset aliarvioi ja katsoo ylhäältä päin alemmaksi suomalaisia. Kuitenkin luulen että esim. sodan hetkellä Suomen puolustusvoimat ovat Ruotsalaisille enemmän kuin tärkeitä... Joten eipä kannata kovin tuntea ylemmyyttä Ruotsissa jos päästetään tuosta Venäjä ohitse suoraan Ruotsiin.

Vierailija
39/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaiset aliarvioi ja katsoo ylhäältä päin alemmaksi suomalaisia. Kuitenkin luulen että esim. sodan hetkellä Suomen puolustusvoimat ovat Ruotsalaisille enemmän kuin tärkeitä... Joten eipä kannata kovin tuntea ylemmyyttä Ruotsissa jos päästetään tuosta Venäjä ohitse suoraan Ruotsiin.

Eikä katso. Eikö ap juuri kirjoittanut etteivät he noteeraa Suomalaisia siinä määrin kuin me heitä. Me suomalaiset voisimme keskittyä itseemme ja antaa ruotsalaisten elää omaa elämäänsä. Ihan niinkö hekin tekevät.

Mitä sotaan tulee, Ruotsista tuli aika paljon vapaaehtoisia sotilaita auttamaan Suomea.

Vierailija
40/42 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä katso. Eikö ap juuri kirjoittanut etteivät he noteeraa Suomalaisia siinä määrin kuin me heitä. Me suomalaiset voisimme keskittyä itseemme ja antaa ruotsalaisten elää omaa elämäänsä. Ihan niinkö hekin tekevät.

Mitä sotaan tulee, Ruotsista tuli aika paljon vapaaehtoisia sotilaita auttamaan Suomea.

Kuvitteletko sotiaan että ruotsalaiset elää omaa elämäänsä eikä vertaile itseään mihinkään esim usaan