Haluaisitko saada kaksoset?
Vai riittääkö ihan yksönen? Kun joku ne kuitenkin saa. Jos ajatellut tehdä kaksi lasta vaikka niin miksei sitten kerralla? Oisko kätevä siis.
Vai onko v a u vatkin nyt kielletty aihe?
Kommentit (31)
Olisin kolmannen lapsen kohdalla toivonut kaksosia, koska raskausaika on ollut mulle aina todella vaikea, niin olisi saanut kaksi kerralla. Nyt mietinnässä on neljäs lapsi, mutta suurin syy sen lykkäämiselle on juuri tuo raskaus.
Kyllä olisin voinut ottaa kaksoset. Joskus olen ihmetellyt, kun monella lääkärillä tuntuu olevan kaksoset, että kirjoittaako ne itselleen jotain lääkkeitä, jolla kaksoisraskauden riski kasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa sen, mitä ansaitsee ja näköjään minulle annettiin ns. helpot lapset.
Tälle aivopierulle vois antaa perustelut.
Tämän aivopierun voisi myös kääntää "jokainen saa vain sen, minkä pystyy kantamaan." Kirjoittaja sai helpot lapset, koska raskaamman ristin kantamiseen hänestä ei olisi ;)
Sitä varten naisilla on kaksi rintaa.
Mulla on kaksoset, vauvavaihe oli aika työläs. Sanonta siinä menee kaksi kuin yksikin ei pidä paikkaansa. Kahdessa on tuplatyö. Myöhemmin oli helpompaa. Joidenkin ihmisten ajatuksen juoksua en kyllä ymmärtänyt, yksi tuttu oli sitä mieltä että en ymmärtänyt häntä koska hänellä sentään oli kaksi lasta ja minulla vain kaksoset! Ja päiväkodissa molempien piti mennä koulukypsyysarviointiin kun onhan ne sentään kaksoset. Aivan kuin kaksosuus olisi joku sairaus tai ainakin oire jostain vakavasta.
Halusin ja sain. Kävi uskomaton onni.
Mutta todella raskas oli vauvavuosi, en viitsi valehdella muuta. Unta 3-4 tuntia yössä.
Ekan lapsen kanssa olisi ollut järkytys, tokan kanssa melkein toivoinkin, vaikka olisi ollut katastrofi sekin, kun kotona on jo yksi alle 2v lapsi :D Kolmas jos hankitaan, niin toivon, ettei kahta tule, koska tarvisisi jo tila-auton sellaisen lapsikatraan kanssa. Enkä ehkä enää siinä iässä tyyliin 6 vuoden päästä lähemmäs nelikymppisenä muutenkaan jaksaisi hoitaa kahta vauvaa yhtä aikaa, jos/kun kotona on jo pari lasta ja lapsen tasolle heittäytyvä mies.
En olisi halunnut missään vaiheessa, enkä sellaisia saanut. Olen ollut aina onnellinen kolmesta lapsestani. Tottakai olisin hakusanat oikein hyvin ja meillä olisi ollut mainiosti tilaa, mutta näin oli meillä tarkoitettu ja tämä on hyvä.
Meillä on kaksoset, nyt ovat leikki-ikäisiä. En ollut ennen varmaan edes vauvaa pitänyt sylissä, eikä minulla ollut hajuakaan lapsiperhearjesta. Ehkä siksi en ole kokenut vauva- tai taaperoaikoja raskaina. Päinvastoin, nautin äitinä olosta ja lapset ovat aivan ihania :) Mies hoiti yösyötöt ja katsoi samalla NHL pelejä. Itse nukuin.
Kyllä se tuntemilleni kaksosten äideille on kovaa. En olisi halunnut, enkä saanut.
Tälle aivopierulle vois antaa perustelut.