Oda on pettymys ;-(
30% kalliimpi kuin liiti.
Eilain edellyttämiä yksikköhintoja.
Ravintosisältötiedot puuttuvat.
Saavat pitää tunkkinsa.
Kommentit (102)
Tilasin Odalta Oatlyn kaurajuomaa, jossa oli päässyt joku bakteeri itämään. Seurauksena koko perhe mahataudissa. Oda hoiti palautteenantoprosessin todella huonosti. Siihen loppui Odalta tilailut.
Maija98 kirjoitti:
Tilasin Odalta Oatlyn kaurajuomaa, jossa oli päässyt joku bakteeri itämään. Seurauksena koko perhe mahataudissa. Oda hoiti palautteenantoprosessin todella huonosti. Siihen loppui Odalta tilailut.
Joisit sinäkin ituhippi normaalia maitoa. Ei itäisi bakteerit siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä! Joko Oda toimii Suomessa?
Laitoin sinne kaksi viikkoa sitten sähköpostiosoitteeni ja Oda ilmoitti lähettvänsä viestin kun "pääsen" asiakkaaksi. Mitään ei ole kuulunut. Asun Helsingin keskustassa.
Sama! Jos ei kohta kuulu mtn niin en aio edes kokeilla!
Niillä on alkuun kokeilujakso ihan vaan tietyillä alueilla. Omalla alueella nuo näyttää pörräävän, asun Etelä-Espoossa.
Ei mee hyvin bisnekset. Kuskejakin on jo irtisanottu. Asiakkaat ei riitä.
No harmi. Kartellit pitäisi murtaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti maksaa 12 euroa kuljetuksesta? Odan hinnat samalla tasolla Prisman kanssa. Kokonaisvertailussa halvin.
Törkeät on hinnat kuljetusta lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
En käytä mitään sovellusta!
Jos ei selainversiota ole, en osta. Niin yksinkertaista. Kannattaisi näidenkin yritysten ottaa huomioon mm. iäkkäät, joista moni haluaisi 'edullisen' kotiintoimituksen ja kohtuuhintaita ruokaa. Ei näytä toteutuvan, joten esim. äitini hoitaa asioinnin naapurin avulla... Minä taas väkisin ryömin kauppaan ihan perskohtaisesti hakemaan pienet ostokseni.
EI näin!
PS. Norjahan "valloittaa Suomen"; katsokaapa vain norjalaisten omistamia kiinteistöjä mm. Hgissä.
Norjalaiset omistavat nykyään myös paljon supisuomalaisia brändejä. Esim. Black Horsen.
Eihän tuollainen systeemi toimi, lopettanee parin vuoden sisällä
Vierailija kirjoitti:
Oda on oikein hyvä ja toimii. Täytyy muistaa, että yritys on vasta alkutaipaleella Suomessa, joten aivan kuten Lidlilläkin, myös Odalla tulee alkuun haasteita. Hinnaltaan en odota tällaisen palvelun olevan halvin, mutta hyvin se ainakin toimi, kun kokeilin.
Telkkarissa ainakin on mainostettu. Päivä kaunein sammuva on…..kukka kuolee korvaamaton. Jne.
Mun mielestä se mainos oli törkeä. Ikään kuin halveerattiin suomalaisuutta esiintymällä kuitenkin suomen kielellä. Eikähän toi ruuan keräys tai kotiinkuljetus nyt oo mikään uus tai mullistava juttu Suomessa.
Olen käyttänyt Odaa helmikuusta lähtien, enkä palaa enää S-kaupan asiakkaaksi.
-Valikoima riittää minulle, ostan brändituotteita, kaupan bulkkituotteet eivät ole minua varten
-Kuljetusmaksu alk. 0€, tyypillisesti maksan 0,90€ kuljetuksesta. S-kaupassa 10,90€
-Erittäin laadukkaat vihannekset ja hedelmät. Tulevat pienemmistä tukuista ja toimittajilta
-Odasta ostettavissa -30% päiväystuotteita. Päiväystä yleensä näissä 2-5 päivää jäljellä.
-Tilatessa näkee jos tuote on loppu ja voin valita itse korvaavan tuotteen.
-Helppo ja toimiva mobiilisovellus. Ässän sovellus on uskomattoman kömpelö
-Kuljetuksen saa jopa samalle päivälle.
-Kuljetuksille saatavissa useita aikaikkunoita
-Toimitukset ja tuotteet olleet laadukkaita.
-Itse tehnyt yhden reklamaation, joka hoidettiin todella nopeasti ja asiakaslähtöisesti
-Muutamat tuotetoiveet jotka olen esittänyt on täytetty.
Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen Odaan, joka pystyy tarjoamaan brändituotteet aivan siihen samaan hintapisteeseen kuin markkinajohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka idiootti maksaa 12 euroa kuljetuksesta? Odan hinnat samalla tasolla Prisman kanssa. Kokonaisvertailussa halvin.
Mutta kun tuulipuvun pitää saada BOONUSTA!!!
Maija98 kirjoitti:
Oho!
Ai, se on kallis. Mutta karsi itsensä jo sillä, että vaatii käyttämään jotain sovellusta! Naurettavaa!
Hyvin on toiminut. Edulliset (jopa ilmaiset) toimitukset ja riittävä valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Ai, se on kallis. Mutta karsi itsensä jo sillä, että vaatii käyttämään jotain sovellusta! Naurettavaa!
Selaimella toimiva verkkokauppa on tulossa, on jo koekäytössä.
On Oda ihan hyvä. Ei se niin kallis ole, kallis on lähi-K:kin ja Prismassa en jaksa aina käydä (bussilla). Tilaan Odasta painavat tavarat ja täydennystä k:sta, Prismasta ja mistä milloinkin tarvittaessa. Lidliä ei ole lähellä, muuten kävisin siellä, tosin Lidlistä tulee paljon helpommin heräteostoksia kun taas Odasta valitsee ne perus. Loppujen lopuksi varmaan samanhintaiseksi menee.
Ei ole enää alennuksessa lihoja tai kaloja tai oikein mitään tuoretuotteita? Tietääkö kukaan syytä tähän?
Kokemuksia Odan toimituksista, 44 toimitusta puolen vuoden ajalta. Oleellista on ettei tavaraa ole kuljetettu keskusvarastolta ja hyllytetty kivijalkaliikkeeseen, seisotettu siellä ja tuon jälkeen kerätty asiakkaalle. Odan tavara tulee siististi pahvilaatikoissa suoraan keskusvarastolta tuoreempana ja ilman väliräpellyksiä. Tilatut myös toimitetaan, toisin kuin vähittäiskauppojen hyllyistä kerätyt joissa on puutteita ja asiakkaat tavaroita kähmineet. Ensimmäisestä kuormasta puuttui yksi jogurtti ja kaksi valmistajan tuotevirhettä sattunut kohdalle koko aikana, Oda on ne heti kyselemättä hyvittänyt.
Kaikki kuljettajat olleet täsmällisiä ja yllättäneet ystävällisellä käytöksellä, Woltista ja Foodorasta poiketen puhuvat myös selkeää suomen kieltä. Tarvittaessa kantavat laatikot keittiöön asti vieden vanhat laatikot mennessään. Pakasteet ja kylmät erillään muista tavaroista kotiin asti, lisälaatikosta ei asiakkaan tarvitse maksaa. Tähän mennessä en ole juurikaan kuljetuksista maksanut, olen ilmaisten tarjouskuukausien jälkeen ajoittanut toimitukset halvimpaan ajankohtaan. Toimitukset voi aamulla tilatessa saada jopa samalle päivälle. Jos ei halua käyttää aikaansa kaupoissa luuhaamiseen ja tietää mitä haluaa, ei omaa autoa kannata edes käynnistää näillä hinnoilla. Voi tehdä vähän kevyemmät ostokset kivijalkakaupassa tarvittaessa, perustarvikkeet tulevat kannettuna ovelle.
Tuotteet lähinnä tuttuja kotimaisia merkkituotteita, hinnat keskimäärin hieman S-markettia halvempia ja selkeästi K-markettia halvempia, kuljetus muita halvempi tai ilmainen. Valikoima täydentyy vauhdilla, jotain lempituotteita tai harvinaisempia tarpeita pitää hakea Lidlistä tai Cittarista.
Sovellus on selkeä ja aikaisemmin tilatut helppo täpätä uudelle tilaukselle. Löytyy tarjoustuotteita, sekä “pelasta hävikki” -50% tuotteita, joissa useampi päivä käyttöaikaa. Omia tuotetoiveitakin on täytetty näiden kuukausien aikana. Muutaman kerran tullut ilmaisia näytteitä mm. suklaata, Atrian valmisruoka, juomia. Moni ikäihminen tuntuu kaipaavan selainversiota, koekäyttöä tarjottiin meille ensiasiakkaille ja tulee varmaan aika pian.
Pitkä kirjoitus, mutta perheessämme on oltu Odaan erityisen tyytyväisiä, halusin korjata joitakin väitteitä sekä väärinkäsityksiä. Meidän on jo aika päästä kaupan monopolista eroon, esimerkiksi Kesko teki asiakkaiden rahoilla liikevoittoa 776 miljoonaa euroa viime vuonna pelkästään tuotteita välittämällä. Itse en ainakaan haluaisi tuollaista konsernia enää rahoittaa, varsinkin kun eivät järjettömistä voitoistaan huolimatta maksa tuottajille edes kohtuullisesti.
Olen tilannut Odasta nyt neljä kertaa. Ei sen kummempaa valittamista. Kallishan se on.