Miten pääsette yli siitä tunteesta, kun olette mokannut jotain?
Mä en meinaa päästä millään. Sätin itseäni samasta asiasta jopa monta päivää. En osaa kertoa huonosta olosta kellekään, edes puolisolle. Odottelen vain että aika parantaa haavat.
Kommentit (33)
Moka kiertää ajatuksissa huomaamatta, mutta kun sitä on jauhanut mielessä joitain kertoja, yritän huomata tämän ja tietoisesti lausua mielessä päätössanat tapaukselle. Tyyliin menipä huonosti, mutta ei tullut tämän pahempia seurauksia, nyt jatketaan eteen päin. Yleensä kohti seuraavaa mokaa. Olen yrittänyt opettaa itselleni, että enemmän on tullut hyvää kuin huonoa jälkeä. Ja että mokista oppii, niiltä ei voi välttyä jos aikoo saada valmista. Vaikea kyllä päästä yli.
Olen opetellut ja opettelen koko ajan ymmärtämään, että olen ihminen.
Ihminen mokailee ja ihminen onnistuu.
Käyn läpi, tunnustellen miltä ahdistava tunne minussa tuntuu.
Hengittelen. En pakene tunnetta.
Annnan se olla.
Hyväksyn, että saan olla tällainen. Olen just hyvä tällaisena omana itsenäni. Saan olla.
Olen omanlaiseni kaikkinensa. Saan kehittyä saan olla.
Tämä on elämää ja tämä on nyt.
Silleen minä työstän.
Aapeelle: ole utelias itsesi ja elämän suhteen.
Tämä on nyt.
Olet arvokas ja omana itsenäsi juuri hyvä. Sinä.
Vierailija kirjoitti:
Annnan se olla.Hyväksyn, että saan olla tällainen. Olen just hyvä tällaisena omana itsenäni. Saan olla.
Tämä on elämää ja tämä on nyt.Silleen minä työstän.
Tämä on nyt.
Lohdullisia sanoja ja ajatuksia, kiitos!
Ap
En ole päässyt, nolot muistot pulpahtelee mieleen aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Annnan se olla.Hyväksyn, että saan olla tällainen. Olen just hyvä tällaisena omana itsenäni. Saan olla.
Tämä on elämää ja tämä on nyt.Silleen minä työstän.
Tämä on nyt.
Hyvin sanottu tuo: "saan kehittyä". Kehittyminen ihmisenä nimenomaan häiriintyy, jos jää vain omiin mokiinsa vellomaan.
Katsopa sellainen elokuva kuin ’Yhdet vielä’ tanskalainen vuodelta 2020. Siinä virheitä pelkäävä poika sanoo jotain elämään liittyvää viisasta. Siinä on ajatuksia koko elokuvan läpi.
Mads Mikkelsen ja kumppanit vauhdissa.
Hieno elokuva.
En mitenkään. Eräs tapahtuma vuodelta 1981 vaivaa edelleenkin.
Seuraavan mokailun jälkeen unohtuu ja mietti, että mitä minä edes tuota mietin.
Riippuu asiasta mitä on mokannut ja missä sekä miten asiaa käsitellään. Opiskelijana tein mokan ja se syyllisyys seurasi kauan. Minut leimattiin mokaajaksi ja sillä hyvä. Asiallisesti käsitellyistä pääsee nopeammin yli.
Vierailija kirjoitti:
Katsopa sellainen elokuva kuin ’Yhdet vielä’ tanskalainen vuodelta 2020. Siinä virheitä pelkäävä poika sanoo jotain elämään liittyvää viisasta. Siinä on ajatuksia koko elokuvan läpi.
Mads Mikkelsen ja kumppanit vauhdissa.Hieno elokuva.
Ja hyvä musiikki. Sen soittolista löytyy sporifystä suoraan. Ja tämä on siitä myös: https://www.google.co.uk/search?q=what+a+life&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=fi-g…
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Eräs tapahtuma vuodelta 1981 vaivaa edelleenkin.
?
Murhasitko jonku vai mistä vakavasta voi olla kyse noin pitkän ajan jälkeen
Juuri tämän vuoksi ihmisen pitäisi aina huomata olla armollinen niin itselleen kuin kaikille muillekin ihmisille. Silloin voisi helpommin antaa itselleen ja toisille anteeksi.
Voisi vapautua ja huomata, että ei minun tarvitse olla täydellinen ja kaikille meille tulee virheitä.
Minulle tulee vieläkin todella vanhoja mokia mieleen. Olen alkanut päästä niistä vasta antamalla itselleni anteek.si. Kun joku moka tulee mieleeni, lohdutan itseäni ja sanon mielessäni: "Minä annan sen anteeksi." Ensin ajattelin, ettei se mitään auta, mutta nyt olen huomannut, etteivät ne mokat, jotka olen tietoisesti antanut itselleni anteeksi, enää tulekaan mieleen. Mutta vielähän niitä riittää.