Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella migreeni?

Vierailija
18.03.2015 |

Mietin kun lapsi tuli kotiin sairaan näköisenä reilu tunti sitten kaverilta. Tyttö sanoi, että kun pyöräili kaverilta kotiin aurinko silmään, ja sen jälkeen rupesi näkemään sahalaitoja, ja näkökenttä sumeni hetkellisesti. Kotona meni omaan huoneeseen, siellä makasi pimeässä, ja sanoi, että valot sattuu silmiin. Ei pystynyt kuuntelemaan ääntäni, kuulemani sekin sattui. Tuli vähäksi aikaa tosi kylmä, ja sen jälkeen kädet puutui. Sen jälkeen alkoi vielä kuulema järkyttävä pääkipu, joka oli sykkivää. Normaalisti on aina puhelimella, nyt vaan makaa sängyllä, tuskaisen näköisenä. Voiko tuo olla migreeniä, onko syytä mennä lääkäriin?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:23"]

Miten vahvaa lääkettä annoit? Joku Burana 200 t 400 ei riitä mihinkään. En kullä mihinkään päivystykseen lähtisi mutta lääkäriin kyllä kannattaa mennä. Mieluummin yksir´tyiselle neurologille. Saatte sieltä ohjeita esim päänsärkypäivänkirjanpitoa varten jne. Jos tyttösi saa oksennettua niin se yleensä helpottaa ja kohtaus menee helpommin /nopeammin ohi. Jos ei ole oksentavaa tyyppiä niin kohtaus onesti pitkittyy. Ns auralliselta migreeniltä toi kuulosta. Itsellä ja tyttärellä on tavallinen migreeni ja pojallani aurallinen. Pojalla noita harvoin , joku muutama krt vuodessa. Itsellä ja tyttärellä jopa viikottain. 

Järkevää olisi seurata kuinka usein tulee, kauanko kohtaus kestää, oksentaako ja sitten oireet muuten. Näitä se neurologi teiltä kumminkin kysyy.

[/quote]  Nimernomaan näin ja yksityiselle neurolle. Ei se niin hirveän kallista ole ja saa paremmin varmuuden ja nopeammin ajan. Myös osaavat paremmin määrätä lääkkeet oireiden perusteella. 

[/quote]

Ei ole kallista? Nyt et kyllä tiedä mitä selität? Tajuatko miten kauan tuollainen tutkimus kestää? Jopa vuosia. Joudut köymään Neurologilla kymmeniä kertoja. Joudut käymään erillaisissa kuvauksissa jotka maksavat aivan helvetisti sekä kokeilemaan lukuisia eri lääkkeitä joista suurin osa ei tee mitään mutta maksaa todella paljon.

Minä tiedän koska olen sitä helvettiä käynyt läpi. Niin yksityisellä kuin julkisella puolella. Halvalla ja nopealla... anna mun kaikki kestää

[/quote]   Jos on selkeät migreeni oireet kuten AP tytön tapauksessa ja tavallisissa testeissä ei näy mitään erikoista (eli sormet yhteen silmät kiinni, kävely, tunto, katsominen sivulle, alas, ylös , käsien puristaminen jne) niin ei se sen kymmenpaa vaadi. Eli ei tarvi kuvauksia ym. Tottakai se sitten on kallista jos niitä tarvitaan, mutta tässä vastattiinkin juuri AP:n tytön tapaukseen. Eli joku 70e omaosuus ja saa nopeasti kuunon lääkkeet. Kaippa tämän tiedn kun itselkä ollut migreeni yli 40v ja molemmilla lapsilla myös jo pitkään. 

Vierailija
42/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote] Siis neurologiko????

[/quote]

Niin.  Ei ne rupea tutkimaan kuin pahimmat tapaukset julkisella puolella. Yksityisellä ne tietenkin tutkii mutta se maksaa ja paljon. 
[/quote]Näin on, satunnaisia ei laiteta neurologin pakeille. Välillä kohtauksia oli viikottain, nyt mennyt monta kuukautta ilman mut sen sijaan näköharhoja. Pienenä muös näki asioiden oienenwvän/suurenevan. Mustuainen myös värissyt pienestä asti. Hullun näköistä. Ei siis nystagmista vaan todella nopeaa värinää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:59"]

Yksityiset neurologit ovat yleensä niitä samoja jotka siellä sairaalassa julkisella ottavat vastaan. Toki nopeammin pääsee ja jos lapsella on vakuutus, niin näin kannattaakin toimia. Mitenkään parempia lääkäreitä siellä yksityisellä ei kyllä ole kuin keskussairaalassa. Sen, jonka lääkäri tyytyy vain seurailemaan lapsen migreeniä, kannattaa kyllä etsiä itse lastenneurologi, jos ei saa lähetettä eteenpäin. Lapsella tulee poissulkea muut neurologiset häiriöt, pahimmillaan aivokasvain, joka voi aiheuttaa myös pahoja päänsärkyjä. 

[/quote]   Yksityisiltä asemilta löytyy asiaan erikoistuneita PÄÄNSÄRKYKESKUKSIA joissa on valmiuksia keskittyä asiaan paremmin ja oikein ajankanssa jota taas yleiseltä ei välttämättä löydy vaikka lääkäri olisi samakin. (Puuttuu rahaa ja aikaa)

[/quote]

No joo, voi sellaiseen PÄÄNSÄRKYKESKUKSEEN rahansa kantaa jos haluaa, mutta usein migreenin hoidossa ei sellaista tarvita. Eikä PÄÄNSÄRKYKESKUKSIA löydy jokaisesta kylästä. Yritän nyt tässä painottaa ap:lle, että ei ole välttämätöntä viedä lasta nimenomaan yksityiselle neurologille, kun korkeaa (yleensä Suomessa parasta) osaamista löytyy erikoissairaanhoidosta. Siitähän niitä verojakin on maksettu. Halutessaan niin voi toki tehdä, varsinkin jos tuntuu ettei pysty odottamaan. 

[/quote]

Sinne erikoissairaanhoitoon ei pääse. Sinne EI voi vaan mennä vaan he itse päättävät ketä he hoitavat ja he ottavat vain pahimmat tapaukset hoidettavakseen. Tiedän sen koska sinne joudun itse suorastaan hakemaan monta kertaa potilaaksi ennen kuin pääsin. Kun lääkäri laittaa sinne lähetteen niin se ei tarkoita että sinne pääsee. Eikä julkisen lääkäri sinne kovin helposti edes laita lähetettä.

[/quote]   Juuri näin! Poikanikin olisi joutunut odottamaan yli puoli vuotta kun taas yksityiselle pääsi seuraavana päivänä. Puolessa vuodessa (jos ois ollutkin joku paha juttu) olisi ehtiyt jo kuolla.

Vierailija
44/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:59"]

Yksityiset neurologit ovat yleensä niitä samoja jotka siellä sairaalassa julkisella ottavat vastaan. Toki nopeammin pääsee ja jos lapsella on vakuutus, niin näin kannattaakin toimia. Mitenkään parempia lääkäreitä siellä yksityisellä ei kyllä ole kuin keskussairaalassa. Sen, jonka lääkäri tyytyy vain seurailemaan lapsen migreeniä, kannattaa kyllä etsiä itse lastenneurologi, jos ei saa lähetettä eteenpäin. Lapsella tulee poissulkea muut neurologiset häiriöt, pahimmillaan aivokasvain, joka voi aiheuttaa myös pahoja päänsärkyjä. 

[/quote]   Yksityisiltä asemilta löytyy asiaan erikoistuneita PÄÄNSÄRKYKESKUKSIA joissa on valmiuksia keskittyä asiaan paremmin ja oikein ajankanssa jota taas yleiseltä ei välttämättä löydy vaikka lääkäri olisi samakin. (Puuttuu rahaa ja aikaa)

[/quote]

No joo, voi sellaiseen PÄÄNSÄRKYKESKUKSEEN rahansa kantaa jos haluaa, mutta usein migreenin hoidossa ei sellaista tarvita. Eikä PÄÄNSÄRKYKESKUKSIA löydy jokaisesta kylästä. Yritän nyt tässä painottaa ap:lle, että ei ole välttämätöntä viedä lasta nimenomaan yksityiselle neurologille, kun korkeaa (yleensä Suomessa parasta) osaamista löytyy erikoissairaanhoidosta. Siitähän niitä verojakin on maksettu. Halutessaan niin voi toki tehdä, varsinkin jos tuntuu ettei pysty odottamaan. 

[/quote]

Sinne erikoissairaanhoitoon ei pääse. Sinne EI voi vaan mennä vaan he itse päättävät ketä he hoitavat ja he ottavat vain pahimmat tapaukset hoidettavakseen. Tiedän sen koska sinne joudun itse suorastaan hakemaan monta kertaa potilaaksi ennen kuin pääsin. Kun lääkäri laittaa sinne lähetteen niin se ei tarkoita että sinne pääsee. Eikä julkisen lääkäri sinne kovin helposti edes laita lähetettä.

[/quote]

Niin, sinä olet aikuinen. Nyt puhutaan lapsesta. Migreeniä voidaan hoitaa myös terveyskeskuksessa ja hoidetaankin, ellei tarvita lisätutkimuksia. 

[/quote]   Ei sinne pääse niin vain lapsetkaan. Voi että täällä on ihmiset sitten tietämättömiä asioista!

Vierailija
45/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote] Siis neurologiko????

[/quote]

Niin.  Ei ne rupea tutkimaan kuin pahimmat tapaukset julkisella puolella. Yksityisellä ne tietenkin tutkii mutta se maksaa ja paljon. 

[/quote]

Siis olet kuitenkin ollut lastenneurologilla lapsen kanssa. Tarkoittaako, ettei tutkita, sitä, ettei ole tehty esim aivokuvauksia? Migreenidiagnoosi ei vaadi sellaisia. 

[/quote]

Minä olen ollut se lapsi. Eikä mitään kuvauksia tehty. 

Mutta tällä tutkimisella tarkoitin kyllä ihan muuta. Ne ei tutki ollenkaan. Se niin sanottu diagnoosi tulee vartissa ilman pienintäkään asiaan perehtymistä. Se on se pahin mitä voi tapahtua. Koska sitten joku yleislääkäri rupeaa määräämään sinulle jotain estolääkkeitä vaikka hänellä ei ole asiasta mitään osaamista. 

Joutuu tekemään työtä että saa kunnon hoitoa. 

Minulle esimerkiksi annettiin migreeni diagnoosi jo pienenä. Sitä tutkitiin kaikissa mahdollisissa paikoissa Suomessa, yksityisillä sekä kaikissa yliopistollisissa sairaaloissa. Ei mitään apua. Aikuisena tutkimuksia jatkettiin ja jatkettiin, ei mitään. 

No sitten oireet vaan paheni ja paheni ja tuli lisää kaikenlaisia särkyjä. Pääsin Neurologian erikoislääkärille joka on erikoistunut päänsärkyihin. Ensimmäisen tunnin jälkeen hän sanoi että minut on diagnosoitu väärin. Vuosia kausia minua on hoitanut epäpätevät lääkärit. 

Joten miten on mahdollista että joku lääkäri voi ilman kuvauksia tai kuukausien tutkimuksia tehdä jonkun diagnoosin tuollaisesta asiasta? Varsinkin jos ei ole asiaan erikoistunut?

[/quote]

Yleensä, kun se päänsärky vaikuttaa kokeneesta lääkäristä migreeniltä, se myös on sitä. On ikävää, että sinulla on nyt ollutkin jotain muuta. Sinun tarinasi ei nyt kuitenkaan auta mitenkään tätä ap:ta. Vai ajatteletko että sinun neurologisi on Suomen ainoa kunnon neurologi?

[/quote]

Neurologin pitää olla päänsärkyihin erikoistunut. Neurologeissakin on eri asioihin erikoistuneita. 

Diagnooseja tehdään aivan liian helposti. Ne pitäisi tehdä vasta kun kaikki mahdollinen on tutkittu asiaan liittyen. 

Yleislääkärillä EI tee mitään. Se kannattaa unohtaa ihan heti. 

Sitten oikeasti vaatia myös niitä kuvauksia ja muita tutkimuksia koska niistä olisi näkynyt että jotain muutakin on vialla. 

Nyt en tarkoita testeillä pelkästään jotain magneettia, perusverikoetta ja vastaavia. 

Vierailija
46/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:25"]

[/quote]

[/quote]

Siis olet kuitenkin ollut lastenneurologilla lapsen kanssa. Tarkoittaako, ettei tutkita, sitä, ettei ole tehty esim aivokuvauksia? Migreenidiagnoosi ei vaadi sellaisia. 

[/quote]  Joops, näin ohiksena että mihreeni on monesti erittäin helppo tunnistaa migreeniksi ilman mitään kummempia testejä mutta jos joku on jätetty noin että seurailkaa eikä ole määrätty kunnon lääkkeitä niin jo on ihme touhua!

[/quote]

Helppo? Kun edes neurologi ei kykene sanomaan onko särky migreeni vai ei niin on se hyvä jos sinä pystyt, 

[/quote]   Lueppa uudelleen...kirjoitin että se on MONESTI todella helppo, en että aina. Olen itse perehtynyt migreeniin yli 40v ajan (en tosin ole lääkäri vaan muutoin asiaan perehtynyt) ja kyllä monesti merkit on niin selkeät ettei kummempia tutkimuksia tarvita. Aina löytyy kuitenkin joukosta myös hankalia tapauksia joista ei ehkä missään vaiheessa elmänaikana saada kunnon vastausta siitä, mikä oikeasti on vikana.

Vierailija
47/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:49"]

Miten vahvaa lääkettä annoit? Joku Burana 200 t 400 ei riitä mihinkään. En kullä mihinkään päivystykseen lähtisi mutta lääkäriin kyllä kannattaa mennä. Mieluummin yksir´tyiselle neurologille. Saatte sieltä ohjeita esim päänsärkypäivänkirjanpitoa varten jne. Jos tyttösi saa oksennettua niin se yleensä helpottaa ja kohtaus menee helpommin /nopeammin ohi. Jos ei ole oksentavaa tyyppiä niin kohtaus onesti pitkittyy. Ns auralliselta migreeniltä toi kuulosta. Itsellä ja tyttärellä on tavallinen migreeni ja pojallani aurallinen. Pojalla noita harvoin , joku muutama krt vuodessa. Itsellä ja tyttärellä jopa viikottain. 

Järkevää olisi seurata kuinka usein tulee, kauanko kohtaus kestää, oksentaako ja sitten oireet muuten. Näitä se neurologi teiltä kumminkin kysyy.

[/quote]  Nimernomaan näin ja yksityiselle neurolle. Ei se niin hirveän kallista ole ja saa paremmin varmuuden ja nopeammin ajan. Myös osaavat paremmin määrätä lääkkeet oireiden perusteella. 

[/quote]

Ei ole kallista? Nyt et kyllä tiedä mitä selität? Tajuatko miten kauan tuollainen tutkimus kestää? Jopa vuosia. Joudut köymään Neurologilla kymmeniä kertoja. Joudut käymään erillaisissa kuvauksissa jotka maksavat aivan helvetisti sekä kokeilemaan lukuisia eri lääkkeitä joista suurin osa ei tee mitään mutta maksaa todella paljon.

Minä tiedän koska olen sitä helvettiä käynyt läpi. Niin yksityisellä kuin julkisella puolella. Halvalla ja nopealla... anna mun kaikki kestää

[/quote]   Jos on selkeät migreeni oireet kuten AP tytön tapauksessa ja tavallisissa testeissä ei näy mitään erikoista (eli sormet yhteen silmät kiinni, kävely, tunto, katsominen sivulle, alas, ylös , käsien puristaminen jne) niin ei se sen kymmenpaa vaadi. Eli ei tarvi kuvauksia ym. Tottakai se sitten on kallista jos niitä tarvitaan, mutta tässä vastattiinkin juuri AP:n tytön tapaukseen. Eli joku 70e omaosuus ja saa nopeasti kuunon lääkkeet. Kaippa tämän tiedn kun itselkä ollut migreeni yli 40v ja molemmilla lapsilla myös jo pitkään. 

[/quote]

Tuohan ei tarkoita että syy ei ole jossain muussa? Millä tossa varmistetaan että aivoissa ei ole joku vika? Se kun ei välttämättä näy koko aikaa? Ei terveydenhuolto voi lähteä tuolla asenteella että se mitä ei näy niin ei ole. 

Sitten saa lukea näistä tapauksista jotka lähetetään kotiin ja seuraavana päivänä ne on kuolleet. "Ei niissä mitään vikaa ollut. Vähän pää kipeä vain!"

Vierailija
48/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä kerron kokemukseni pk-seudulta; pojalla tyypilliset migreenin oireet, nopeasti päästiin neurologille terkkarista lähetteellä. En tiedä missä kylissä on tuollaista ettei pääse hoitoon; täällä pääsee. Ei tarvi turhaan maksella vakuutusmaksuja tai yksityisten lääkäriasemien palkkioita. Riittää ihan kun maksaa nuo veronsa. Voitte toki maksaa, ja maksaa varmuuden vuoksi magneetit ja kaikki muut mitä ikinä keksitte vaatia, mielellään ne tehdään yksityisellä, kun te (tai vakuutusyhtiö) maksatte. Mutta turha tutkiminen on silti turhaa tutkimista. On ihan hyvä että menette yksityiselle, niin ette pidennä lapsinenne jonoja julkisella. 

Vierailija
49/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]  Joops, näin ohiksena että mihreeni on monesti erittäin helppo tunnistaa migreeniksi ilman mitään kummempia testejä mutta jos joku on jätetty noin että seurailkaa eikä ole määrätty kunnon lääkkeitä niin jo on ihme touhua!

[/quote]

Helppo? Kun edes neurologi ei kykene sanomaan onko särky migreeni vai ei niin on se hyvä jos sinä pystyt, 

[/quote]   Lueppa uudelleen...kirjoitin että se on MONESTI todella helppo, en että aina. Olen itse perehtynyt migreeniin yli 40v ajan (en tosin ole lääkäri vaan muutoin asiaan perehtynyt) ja kyllä monesti merkit on niin selkeät ettei kummempia tutkimuksia tarvita. Aina löytyy kuitenkin joukosta myös hankalia tapauksia joista ei ehkä missään vaiheessa elmänaikana saada kunnon vastausta siitä, mikä oikeasti on vikana.

[/quote]

Se että oireet on samat kuin migreenissä ei tarkoita että se on migreeni. 

Vierailija
50/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se että oireet on samat kuin migreenissä ei tarkoita että se on migreeni. 

[/quote]   KOSKAAN ei mikään ole TÄYSIN varmaa, mutta eihän kenenkään varat riitä siihen että käy esim kuukauden välein kaikissa mahdollisissa kuvauksissa että kaikki mahdolliset sairaudet takuulla löytyy. Sitäpaitsi kuvaukset eivät suinkaan kaikki ole vaarattomia myös se pitää huomioida. Ei yhteiskunnalla ole mitään mahdollisuuksia siihen että esim jokaine jolla vähän on päänsärkyä pistetään kaikkiin kokeisiin ja kuvauksiin, katsos ei se maailma sillätavalla pyöri!

Vierailija
51/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tuohan ei tarkoita että syy ei ole jossain muussa? Millä tossa varmistetaan että aivoissa ei ole joku vika? Se kun ei välttämättä näy koko aikaa? Ei terveydenhuolto voi lähteä tuolla asenteella että se mitä ei näy niin ei ole. 

Sitten saa lukea näistä tapauksista jotka lähetetään kotiin ja seuraavana päivänä ne on kuolleet. "Ei niissä mitään vikaa ollut. Vähän pää kipeä vain!"

[/quote]  Eli sinun mielestä KAIKKI joilla on pääkipua pitää laittaa kuvauksiin, kaikkiin mahdollisiin verikokeisiin jne jne. Mistä rahat???

Vierailija
52/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 22:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]  Eli sinun mielestä KAIKKI joilla on pääkipua pitää laittaa kuvauksiin, kaikkiin mahdollisiin verikokeisiin jne jne. Mistä rahat???

[/quote]

Kaikesta turhasta: kulttuurintukemista: "opperatalosta, teattereista, sirkuksista, näyttelyistä jne", julkisista urheiluhalleista,  Yleisradiosta, ulkomaantuista, juoppojen ja nistien hoidoista, lapsettomuushoidoista jne.

Kyllä näitä riittää. Terveydenhoito on yhteiskunnan merkittävimpiä asioita. Koulutuksen, poliisin, pelastuslaitoksen ja armeijan rinnalla se on niitä jotka oikeasti pitää olla hyvässä kunnossa. Muulla ei ole niin väliä. 

Vierailija
53/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeniltä kuulostaa.

Vierailija
54/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa migreeniltä, mulla on samanlaista. En tiiä, että kannattaisko mennä lääkäriin vasta sitten jos on toistuvaa. Mun sisaruksilla on migreeni tyyliin kerran vuodessa, niin niiltä sitä ei ole tutkittu ollenkaan, mutta mulla ja äidillä se on ihan virallisesti. Omani on tosiaan todettu jo joskus ala-asteella. 

Vierailija
55/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soittaisin päivystykseen.

Vierailija
56/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan migreeniltä kuulostaa, anna särkylääke jos pysyy sisällä, monesti oksentavat.

Vierailija
57/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siis 12-v ja kipukynnys on korkea, ainakin omasta mielestäni. Annoin juuri äsken särkylääkkeen, jonka tyttö heti oksensi :(. Mietin, että soittaisinko päivystykseen?