Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella migreeni?

Vierailija
18.03.2015 |

Mietin kun lapsi tuli kotiin sairaan näköisenä reilu tunti sitten kaverilta. Tyttö sanoi, että kun pyöräili kaverilta kotiin aurinko silmään, ja sen jälkeen rupesi näkemään sahalaitoja, ja näkökenttä sumeni hetkellisesti. Kotona meni omaan huoneeseen, siellä makasi pimeässä, ja sanoi, että valot sattuu silmiin. Ei pystynyt kuuntelemaan ääntäni, kuulemani sekin sattui. Tuli vähäksi aikaa tosi kylmä, ja sen jälkeen kädet puutui. Sen jälkeen alkoi vielä kuulema järkyttävä pääkipu, joka oli sykkivää. Normaalisti on aina puhelimella, nyt vaan makaa sängyllä, tuskaisen näköisenä. Voiko tuo olla migreeniä, onko syytä mennä lääkäriin?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:40"]

Joo mut jos onkin jotain muuta. Mä en täältä kysyis mitään terveyteen liittyvää. NIIN ihan siksi kysyisin sairaanhoitajalta päivystyksen puhelimesta. Osaa ohjata eteenpäin.

[/quote]

Juuri tuon takia kaikki terveydenhoito pitäisi laittaa maksulliseksi. Järjetöntä kuormittaa terveydenhuoltoa tuollaisella asialla. Niillä sairaanhoitajilla on oikeitakin töitä.

Vierailija
22/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenikoille tulee usein nimenomaan keväällä kohtauksia, koska aurinko on niin kirkas ja "yllättävä" talven jälkeen. Hanki lapselle hyvät, riittävän peittävät aurinkolasit ja kehota pitämään AINA vähänkin aurinkoisella säällä, jotta kohtauksia ei tulisi. Ei siis vain kesällä, vaan näin alkukeväästä jne. Ja koulussa myös välitunneilla jne. Välitunneilla kannattaa myöskin käydä ulkona, jotta saa reitistä ilmaa.

migreenistä kärsivälle on todella tärkeää viettää säännöllistä elämää, ruokailuvälineet ei saa venähtää liian pitkiksi, koulupäivän jälkeen aina ravitseva välipala. Säännöllinen vuorokausirytmi, ei pitkään valvomista jne. 

Lääkkeeksi kuittaisin panadol purettua, koska sen pitäisi imeytyä nopeasti. Ottaisin sen kulauksittain, kohtuullisen pieneen vesimäärän sekoitettuna, jottei liika neste ärsytä ja aiheuta oksentamista. Kun on migreeni paras olla hämärässä tai pimeässä huoneessa, hyvä tuuletus, happi tärkeää. Helposti äänet voimistuvat ja hajut ärsyttävät, joten ne kannattaa kotona huomioida. Suihkussa käynti voi rentouttaa ja auttaa kipuun. Otsalle myös jotain kylmää, jos se tuntuu auttavan.

Tässä vinkkini pääpiirteittäin. Itselläni ollut migreeniä eri muodoissa noin 6-7 vuotiaasta lähtien ja aikoinaan useita kertoja viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote] Siis neurologiko????

[/quote]

Niin.  Ei ne rupea tutkimaan kuin pahimmat tapaukset julkisella puolella. Yksityisellä ne tietenkin tutkii mutta se maksaa ja paljon. 

Vierailija
24/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:19"]

Migreenikoille tulee usein nimenomaan keväällä kohtauksia, koska aurinko on niin kirkas ja "yllättävä" talven jälkeen. Hanki lapselle hyvät, riittävän peittävät aurinkolasit ja kehota pitämään AINA vähänkin aurinkoisella säällä, jotta kohtauksia ei tulisi. Ei siis vain kesällä, vaan näin alkukeväästä jne. Ja koulussa myös välitunneilla jne. Välitunneilla kannattaa myöskin käydä ulkona, jotta saa reitistä ilmaa.

migreenistä kärsivälle on todella tärkeää viettää säännöllistä elämää, ruokailuvälineet ei saa venähtää liian pitkiksi, koulupäivän jälkeen aina ravitseva välipala. Säännöllinen vuorokausirytmi, ei pitkään valvomista jne. 

Lääkkeeksi kuittaisin panadol purettua, koska sen pitäisi imeytyä nopeasti. Ottaisin sen kulauksittain, kohtuullisen pieneen vesimäärän sekoitettuna, jottei liika neste ärsytä ja aiheuta oksentamista. Kun on migreeni paras olla hämärässä tai pimeässä huoneessa, hyvä tuuletus, happi tärkeää. Helposti äänet voimistuvat ja hajut ärsyttävät, joten ne kannattaa kotona huomioida. Suihkussa käynti voi rentouttaa ja auttaa kipuun. Otsalle myös jotain kylmää, jos se tuntuu auttavan.

Tässä vinkkini pääpiirteittäin. Itselläni ollut migreeniä eri muodoissa noin 6-7 vuotiaasta lähtien ja aikoinaan useita kertoja viikossa.

[/quote]

korjaus, "lääkkeeksi koittaisin panadol poretta" 

Vierailija
25/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:52"]Mun 12 vuotiaalla ollu jo useampi kohtaus mut lääkäri caan käskee seurailla. No ei auta kuin kärsiä. Kipu tosi kovaa. [/quote] Siis neurologiko????

[/quote]

Niin.  Ei ne rupea tutkimaan kuin pahimmat tapaukset julkisella puolella. Yksityisellä ne tietenkin tutkii mutta se maksaa ja paljon. 

[/quote]

Siis olet kuitenkin ollut lastenneurologilla lapsen kanssa. Tarkoittaako, ettei tutkita, sitä, ettei ole tehty esim aivokuvauksia? Migreenidiagnoosi ei vaadi sellaisia. 

Vierailija
26/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei tyttö ole kaatunut ja lyönyt päänsä, niin kyseessä tod näk migreeni. Pimeään, viileään ja täysin hiljaiseen huoneeseen nukkumaan. Otrivin-tyyppistä nenäsumutetta syvälle sieraimiin (ja jos pystyy, niin kallistaa päätä vähän taaksepäin). Buranaa maksimiannos jos pystyy olemaan oksentamatta.

Vierailija
27/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:23"]

Miten vahvaa lääkettä annoit? Joku Burana 200 t 400 ei riitä mihinkään. En kullä mihinkään päivystykseen lähtisi mutta lääkäriin kyllä kannattaa mennä. Mieluummin yksir´tyiselle neurologille. Saatte sieltä ohjeita esim päänsärkypäivänkirjanpitoa varten jne. Jos tyttösi saa oksennettua niin se yleensä helpottaa ja kohtaus menee helpommin /nopeammin ohi. Jos ei ole oksentavaa tyyppiä niin kohtaus onesti pitkittyy. Ns auralliselta migreeniltä toi kuulosta. Itsellä ja tyttärellä on tavallinen migreeni ja pojallani aurallinen. Pojalla noita harvoin , joku muutama krt vuodessa. Itsellä ja tyttärellä jopa viikottain. 

Järkevää olisi seurata kuinka usein tulee, kauanko kohtaus kestää, oksentaako ja sitten oireet muuten. Näitä se neurologi teiltä kumminkin kysyy.

[/quote]  Nimernomaan näin ja yksityiselle neurolle. Ei se niin hirveän kallista ole ja saa paremmin varmuuden ja nopeammin ajan. Myös osaavat paremmin määrätä lääkkeet oireiden perusteella. 

[/quote]

Ei ole kallista? Nyt et kyllä tiedä mitä selität? Tajuatko miten kauan tuollainen tutkimus kestää? Jopa vuosia. Joudut köymään Neurologilla kymmeniä kertoja. Joudut käymään erillaisissa kuvauksissa jotka maksavat aivan helvetisti sekä kokeilemaan lukuisia eri lääkkeitä joista suurin osa ei tee mitään mutta maksaa todella paljon.

Minä tiedän koska olen sitä helvettiä käynyt läpi. Niin yksityisellä kuin julkisella puolella. Halvalla ja nopealla... anna mun kaikki kestää

Vierailija
28/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:22"]

[/quote]

[/quote]

Siis olet kuitenkin ollut lastenneurologilla lapsen kanssa. Tarkoittaako, ettei tutkita, sitä, ettei ole tehty esim aivokuvauksia? Migreenidiagnoosi ei vaadi sellaisia. 

[/quote]  Joops, näin ohiksena että mihreeni on monesti erittäin helppo tunnistaa migreeniksi ilman mitään kummempia testejä mutta jos joku on jätetty noin että seurailkaa eikä ole määrätty kunnon lääkkeitä niin jo on ihme touhua!

Vierailija
29/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kova pääkipu on syy käydä päivystyksessä. Vähintäänkin pitäis soittaa sairaanhoitajalle.

Vierailija
30/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:24"]

ellei tyttö ole kaatunut ja lyönyt päänsä, niin kyseessä tod näk migreeni. Pimeään, viileään ja täysin hiljaiseen huoneeseen nukkumaan. Otrivin-tyyppistä nenäsumutetta syvälle sieraimiin (ja jos pystyy, niin kallistaa päätä vähän taaksepäin). Buranaa maksimiannos jos pystyy olemaan oksentamatta.

[/quote]

piti lisätä, että mieluummin sitten Burana Capsia.

Vierailija
31/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:59"]

Yksityiset neurologit ovat yleensä niitä samoja jotka siellä sairaalassa julkisella ottavat vastaan. Toki nopeammin pääsee ja jos lapsella on vakuutus, niin näin kannattaakin toimia. Mitenkään parempia lääkäreitä siellä yksityisellä ei kyllä ole kuin keskussairaalassa. Sen, jonka lääkäri tyytyy vain seurailemaan lapsen migreeniä, kannattaa kyllä etsiä itse lastenneurologi, jos ei saa lähetettä eteenpäin. Lapsella tulee poissulkea muut neurologiset häiriöt, pahimmillaan aivokasvain, joka voi aiheuttaa myös pahoja päänsärkyjä. 

[/quote]   Yksityisiltä asemilta löytyy asiaan erikoistuneita PÄÄNSÄRKYKESKUKSIA joissa on valmiuksia keskittyä asiaan paremmin ja oikein ajankanssa jota taas yleiseltä ei välttämättä löydy vaikka lääkäri olisi samakin. (Puuttuu rahaa ja aikaa)

[/quote]

No joo, voi sellaiseen PÄÄNSÄRKYKESKUKSEEN rahansa kantaa jos haluaa, mutta usein migreenin hoidossa ei sellaista tarvita. Eikä PÄÄNSÄRKYKESKUKSIA löydy jokaisesta kylästä. Yritän nyt tässä painottaa ap:lle, että ei ole välttämätöntä viedä lasta nimenomaan yksityiselle neurologille, kun korkeaa (yleensä Suomessa parasta) osaamista löytyy erikoissairaanhoidosta. Siitähän niitä verojakin on maksettu. Halutessaan niin voi toki tehdä, varsinkin jos tuntuu ettei pysty odottamaan. 

[/quote]

Sinne erikoissairaanhoitoon ei pääse. Sinne EI voi vaan mennä vaan he itse päättävät ketä he hoitavat ja he ottavat vain pahimmat tapaukset hoidettavakseen. Tiedän sen koska sinne joudun itse suorastaan hakemaan monta kertaa potilaaksi ennen kuin pääsin. Kun lääkäri laittaa sinne lähetteen niin se ei tarkoita että sinne pääsee. Eikä julkisen lääkäri sinne kovin helposti edes laita lähetettä.

Vierailija
32/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:15"]

Kyllä kannattaa mennä lääkäriin. Ei päivystykseen, koska nuo on tosi klassiset migreenin oireet. Lapsilla usein nukkumalla menee ohi, mutta särkylääkettä kannattaa kyllä antaa. Anna lapsen nukkua pimeässä. Tilaa aika terveyskeskuslääkärille, joka laittaa teidän lastenneurologille, joka tekee diagnoosin ja määrää tarvittaessa sumatriptaania tai muuta kohtauslääkettä ja pahoinvointilääkettä. Lastenneurologi tekee neurologiset testit poissulkeakseen vakavat sairaudet, jotka voivat aiheuttaa samoja oireita kuin migreeni. 

[/quote] Oon 12-vuotta enkä itse edes haluaisi lähteä migreenin takia päivystykseen. Olis liian tuskallista.

Mulla on ollu muutaman kerran migreeni ja ei oo koskaan menty päivystykseen. Kyllä se paranee.

Vierailija
33/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt välttämättä mikään kauhea tutkimusrumba ole. Meillä pojalla tapahtui niin, että pari kk terkkarikäynnistä pääsimme lastenneurologille, siellä kävimme pari kertaa, ensimmäisellä kerralla saimme oirepäiväkirjan ja lääkkeet ja tehtiin perus-neurologiset tutkimukset ja keskusteltiin. Kohtauksia tuli melko usein alkuun ja mietittiin estolääkettä, siitä toinen käynti, estolääkitystä ei kuitenkaan aloitettu. Eikä sitä tarvita, kohtausten tiheys on harventunut ja kohtaukset ovat lyhentyneet. Joskus lääkärin määräämä lääkesatsi auttaa hyvin, joskus ei niin hyvin. Vaivan kanssa pystyy elämään eikä se rajoita enää elämää. Saimme milloin tahansa kuitenkin soittaa ja varata aikaa suoraan lastenneurologille sairaalaan jos olisi tarvinnut. Nyt hoito on taas terveyskeskuksessa, mutta saamme sieltä lähetteen takaisin sairaalaan, jos tarvitaan. 

Vierailija
34/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:28"]

Yksityiset neurologit ovat yleensä niitä samoja jotka siellä sairaalassa julkisella ottavat vastaan. Toki nopeammin pääsee ja jos lapsella on vakuutus, niin näin kannattaakin toimia. Mitenkään parempia lääkäreitä siellä yksityisellä ei kyllä ole kuin keskussairaalassa. Sen, jonka lääkäri tyytyy vain seurailemaan lapsen migreeniä, kannattaa kyllä etsiä itse lastenneurologi, jos ei saa lähetettä eteenpäin. Lapsella tulee poissulkea muut neurologiset häiriöt, pahimmillaan aivokasvain, joka voi aiheuttaa myös pahoja päänsärkyjä. 

[/quote]   Yksityisiltä asemilta löytyy asiaan erikoistuneita PÄÄNSÄRKYKESKUKSIA joissa on valmiuksia keskittyä asiaan paremmin ja oikein ajankanssa jota taas yleiseltä ei välttämättä löydy vaikka lääkäri olisi samakin. (Puuttuu rahaa ja aikaa)

[/quote]

No joo, voi sellaiseen PÄÄNSÄRKYKESKUKSEEN rahansa kantaa jos haluaa, mutta usein migreenin hoidossa ei sellaista tarvita. Eikä PÄÄNSÄRKYKESKUKSIA löydy jokaisesta kylästä. Yritän nyt tässä painottaa ap:lle, että ei ole välttämätöntä viedä lasta nimenomaan yksityiselle neurologille, kun korkeaa (yleensä Suomessa parasta) osaamista löytyy erikoissairaanhoidosta. Siitähän niitä verojakin on maksettu. Halutessaan niin voi toki tehdä, varsinkin jos tuntuu ettei pysty odottamaan. 

[/quote]

Sinne erikoissairaanhoitoon ei pääse. Sinne EI voi vaan mennä vaan he itse päättävät ketä he hoitavat ja he ottavat vain pahimmat tapaukset hoidettavakseen. Tiedän sen koska sinne joudun itse suorastaan hakemaan monta kertaa potilaaksi ennen kuin pääsin. Kun lääkäri laittaa sinne lähetteen niin se ei tarkoita että sinne pääsee. Eikä julkisen lääkäri sinne kovin helposti edes laita lähetettä.

[/quote]

Niin, sinä olet aikuinen. Nyt puhutaan lapsesta. Migreeniä voidaan hoitaa myös terveyskeskuksessa ja hoidetaankin, ellei tarvita lisätutkimuksia. 

Vierailija
35/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen?? Ei minnekkään päivystykseen tollasen takia mennä.

Ootko vähän ylisuojeleva..? No anna särkylääkettä niin kyllä se siitä.

Vierailija
36/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä olen ollut se lapsi. Eikä mitään kuvauksia tehty. 

Mutta tällä tutkimisella tarkoitin kyllä ihan muuta. Ne ei tutki ollenkaan. Se niin sanottu diagnoosi tulee vartissa ilman pienintäkään asiaan perehtymistä. Se on se pahin mitä voi tapahtua. Koska sitten joku yleislääkäri rupeaa määräämään sinulle jotain estolääkkeitä vaikka hänellä ei ole asiasta mitään osaamista. 

Joutuu tekemään työtä että saa kunnon hoitoa. 

Minulle esimerkiksi annettiin migreeni diagnoosi jo pienenä. Sitä tutkitiin kaikissa mahdollisissa paikoissa Suomessa, yksityisillä sekä kaikissa yliopistollisissa sairaaloissa. Ei mitään apua. Aikuisena tutkimuksia jatkettiin ja jatkettiin, ei mitään. 

No sitten oireet vaan paheni ja paheni ja tuli lisää kaikenlaisia särkyjä. Pääsin Neurologian erikoislääkärille joka on erikoistunut päänsärkyihin. Ensimmäisen tunnin jälkeen hän sanoi että minut on diagnosoitu väärin. Vuosia kausia minua on hoitanut epäpätevät lääkärit. 

Joten miten on mahdollista että joku lääkäri voi ilman kuvauksia tai kuukausien tutkimuksia tehdä jonkun diagnoosin tuollaisesta asiasta? Varsinkin jos ei ole asiaan erikoistunut?

Vierailija
37/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]  Joops, näin ohiksena että mihreeni on monesti erittäin helppo tunnistaa migreeniksi ilman mitään kummempia testejä mutta jos joku on jätetty noin että seurailkaa eikä ole määrätty kunnon lääkkeitä niin jo on ihme touhua!

[/quote]

Helppo? Kun edes neurologi ei kykene sanomaan onko särky migreeni vai ei niin on se hyvä jos sinä pystyt, 

Vierailija
38/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä olen ollut se lapsi. Eikä mitään kuvauksia tehty. 

Mutta tällä tutkimisella tarkoitin kyllä ihan muuta. Ne ei tutki ollenkaan. Se niin sanottu diagnoosi tulee vartissa ilman pienintäkään asiaan perehtymistä. Se on se pahin mitä voi tapahtua. Koska sitten joku yleislääkäri rupeaa määräämään sinulle jotain estolääkkeitä vaikka hänellä ei ole asiasta mitään osaamista. 

Joutuu tekemään työtä että saa kunnon hoitoa. 

Minulle esimerkiksi annettiin migreeni diagnoosi jo pienenä. Sitä tutkitiin kaikissa mahdollisissa paikoissa Suomessa, yksityisillä sekä kaikissa yliopistollisissa sairaaloissa. Ei mitään apua. Aikuisena tutkimuksia jatkettiin ja jatkettiin, ei mitään. 

No sitten oireet vaan paheni ja paheni ja tuli lisää kaikenlaisia särkyjä. Pääsin Neurologian erikoislääkärille joka on erikoistunut päänsärkyihin. Ensimmäisen tunnin jälkeen hän sanoi että minut on diagnosoitu väärin. Vuosia kausia minua on hoitanut epäpätevät lääkärit. 

Joten miten on mahdollista että joku lääkäri voi ilman kuvauksia tai kuukausien tutkimuksia tehdä jonkun diagnoosin tuollaisesta asiasta? Varsinkin jos ei ole asiaan erikoistunut?

[/quote]

Yleensä, kun se päänsärky vaikuttaa kokeneesta lääkäristä migreeniltä, se myös on sitä. On ikävää, että sinulla on nyt ollutkin jotain muuta. Sinun tarinasi ei nyt kuitenkaan auta mitenkään tätä ap:ta. Vai ajatteletko että sinun neurologisi on Suomen ainoa kunnon neurologi?

Vierailija
39/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:59"]Yksityiset neurologit ovat yleensä niitä samoja jotka siellä sairaalassa julkisella ottavat vastaan. Toki nopeammin pääsee ja jos lapsella on vakuutus, niin näin kannattaakin toimia. Mitenkään parempia lääkäreitä siellä yksityisellä ei kyllä ole kuin keskussairaalassa. Sen, jonka lääkäri tyytyy vain seurailemaan lapsen migreeniä, kannattaa kyllä etsiä itse lastenneurologi, jos ei saa lähetettä eteenpäin. Lapsella tulee poissulkea muut neurologiset häiriöt, pahimmillaan aivokasvain, joka voi aiheuttaa myös pahoja päänsärkyjä. 
[/quote]lapsellani jolla migreenikohtauksia, näkee välillä ihan outoja juttuja, esim. Hevosia pellolla vaikkei ole. Mistä se voi kertoa?

Vierailija
40/57 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, sinä olet aikuinen. Nyt puhutaan lapsesta. Migreeniä voidaan hoitaa myös terveyskeskuksessa ja hoidetaankin, ellei tarvita lisätutkimuksia. 

[/quote]

Terveyskeskusten hoidon taso on niin surkeata että en hoidattaisi siellä edes sormeani. 

Eikai kukaan ota yleismies jantustakaan rakentamaan koko taloa ja anna sen tehdä sähköjä ja putkistojakin? 

Kyllä sairauksia pitää hoitaa ammattilaiset eikä mitkään tee se itsemiehet. Yleislääkärit ovat juuri niitä. Heillä EI ole osaamista hoitaa neurologisia sairauksia jotka ovat erittäin monimutkaisia. Heidän hoitonsa on sitä että ne lukevat valmiita ohjeita minkä mukaan he etenevät. Minä en ainakaan halua olla potilaana ihmiselle joka joutuu katselemaan ohjeita.