Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ainut työpaikalla, joka ei saanut läksiäislahjaa

Vierailija
11.12.2021 |

Lähes kymmenen vuotta olen ollut samassa työporukassa ja joka lahjaporukkaan olen osallistunut. Olen osallistunut sellaistenkin lahjaporukkaan, jotka ei niin sydäntä lähellä ole välttämättä ollut. Jopa sellaisillekin on joku lahja hankittu, joka on muutaman kuukauden ainoastaan ollut töissä, ja sellaiselle jopa läksiäiset järkätty, joka on saanut rehdit potkut lorvimisesta.

Nyt vuorostani minä jäin äitiyslomalle, enkä saanut mitään lahjaa. Viime vuonna toinen työntekijä jäi äitiyslomalle, ja hänelle käytiin oikein kotiin asti viemässä lahja. Meidän työporukan kutoja neuloi puvun vauvalle ja lisäksi siihen ostettiin jotain muuta pientä.

Itse sain onnitteluja kyllä usealtakin, mutta olen työhistoriani ainut, jota ei muutoin muistettu lahjalla. Pääsen tästä kyllä yli, mutta olen kieltämättä vähän surullinen, jos rupean asiaa ajattelemaan, ja vähän ihmeissäni, että tosiaan olin niin ulkopuolinen työpaikassa, jossa olen ollut monta vuotta. Joku toinen taas muutamassa kuukaudessa on päässyt sisälle työporukkaan tavalla, jolla itse näköjään en koskaan voi päästä. En ollut ehkä se paikan säihkyvin tähti, mutta olin luotettava ja osaava työntekijä. Näköjään sillä ei tässä pelissä ole merkitystä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai äitiyslomalaiselle mitään läksiäislahjaa hankita, sinähän olet vain tilapäisesti pois. Ehkä he hankkivat jotain vauvalle sitten kun se on syntynyt ja tuovat lahjan kotiin, kuten toisellekin äitiyslomalaiselle.

Vierailija
2/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa et sitten osallistu muiden lahjakeräyksiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, mulle kävi samoin. Samankaltainen taustatarina kuin sulla, kymmenen vuoden työsuhde jne... tuntui tosi pahalta, tuntuu edelleen. Enkä mä ois edes kaivannut mitään isoa lahjaa, jos edes kortin olisivat vaivautuneet kirjoittamaan, niin oisin ollut onnellinen siitäkin. Mut ei mitään. Ja mulle siis kävi niin, että sairastuin vakavasti jonka johdosta mut sitten irtisanottiin (työnantajan mukaan ei löytynyt mulle sopivaa työtä enää).

Vierailija
4/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai äitiyslomalaiselle mitään läksiäislahjaa hankita, sinähän olet vain tilapäisesti pois. Ehkä he hankkivat jotain vauvalle sitten kun se on syntynyt ja tuovat lahjan kotiin, kuten toisellekin äitiyslomalaiselle.

Ajattelin niin ensin, mutta olen ollut jo monta kuukautta äitiyslomalla. AP

Vierailija
5/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauva on jo syntynyt? Oletko ollut yhteydessä työpaikkaasi, esim. käynyt "näyttämässä vauvaa"?

Vierailija
6/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin just tehdä aloituksen kunnes huomasin tämän.

Minä täytin pyöreitä, omat sisarukseni tai vanhempani ei muistaneet mitenkään. Itse olen ollut mukana järkkäämässä yllätysjuhlia ja lahjaa muille sisaruksille, nyt kun oli oma vuoroni täyttää vuosia, kukaan ei muistanut. Mitenkään. En keksi yhtään hyvää tai huonoa syytä miksi näin kävi. Tiedänpähän jatkossa olla osallistumatta yhtään mihinkään heitä koskevaan :)

Vierailija
7/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vauva on jo syntynyt? Oletko ollut yhteydessä työpaikkaasi, esim. käynyt "näyttämässä vauvaa"?

Ei täällä koronan takia olla vierailtu - ei btw viime vuonnakaan tämä toinen äitiyslomalle jäänyt vieraillut. Mutta olin yhteydessä, että vauva on syntynyt. AP

Vierailija
8/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä, mulle kävi samoin. Samankaltainen taustatarina kuin sulla, kymmenen vuoden työsuhde jne... tuntui tosi pahalta, tuntuu edelleen. Enkä mä ois edes kaivannut mitään isoa lahjaa, jos edes kortin olisivat vaivautuneet kirjoittamaan, niin oisin ollut onnellinen siitäkin. Mut ei mitään. Ja mulle siis kävi niin, että sairastuin vakavasti jonka johdosta mut sitten irtisanottiin (työnantajan mukaan ei löytynyt mulle sopivaa työtä enää).

Tosi kurjaa. Enhän minäkään kieli pitkällä lahjaa odottanut, vaan että tätä tuttua työporukkaa olisi kiinnostanut minunkin tapahtuma edes pienessä määrin. Tuntuu melkein kiusaamiselta. Tuntuu, että kaikki systemaattisesti ovat päättäneet jättää juuri minut huomiotta.

Monet teistä onkin kirjoittaneet, että kannattaa olla vastedes osallistumatta mihinkään lahjaporukoihin, ja vaikka se tuntuu jotenkin pikkumaiselta, niin taidatte olla oikeassa. Kaikesta päätellen, tuskin kukaan kaipaakaan minun osallistumistani. Tekee mieli ajatella, että pitäkää tunkkinne. AP

Vierailija
9/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä täytin pyöreitä, omat sisarukseni tai vanhempani ei muistaneet mitenkään. Itse olen ollut mukana järkkäämässä yllätysjuhlia ja lahjaa muille sisaruksille, nyt kun oli oma vuoroni täyttää vuosia, kukaan ei muistanut. Mitenkään. En keksi yhtään hyvää tai huonoa syytä miksi näin kävi. Tiedänpähän jatkossa olla osallistumatta yhtään mihinkään heitä koskevaan :)

:( voin samaistua. Siis muutenkin. Mulla on aina ollut vähän ulkopuolinen olo joka paikasta. Mutta näin aikuisiällä olen jo ajatellut, että tämä tunne on varmaan pääni sisällä ainakin osittain. Näköjään ei ole, vaan olen ihan oikeasti ulkopuolinen. AP

Vierailija
10/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne, ap. I feel you. Onnittelut uuden tulokkaan johdosta joka tapauksessa <3

Vierailija
11/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatilanteesta se johtuu, ei sinusta.

Kun ollaan etätöissä, niin ei noita juhlia ja niihin liittyviä keräyksiä vain järjestetä, kaikki ollaan etäällä toisistamme, kaikella tapaa.

Meidän yksikköön tuli viime vuoden aikana kolme vauvaa. Vasta nyt laitoimme kaikille pienen vauvalahjan, lähes vuoden ekan vauvan syntymän jälkeen. Jos jää jossain työpaikassa kokonaan väliin, niin uskon että tämä tilanne se pääasiallinen syy kuitenkin on.

Vierailija
12/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne, ap. I feel you. Onnittelut uuden tulokkaan johdosta joka tapauksessa <3

Kiitos

Vierailija
13/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronatilanteesta se johtuu, ei sinusta.

Kun ollaan etätöissä, niin ei noita juhlia ja niihin liittyviä keräyksiä vain järjestetä, kaikki ollaan etäällä toisistamme, kaikella tapaa.

Meidän yksikköön tuli viime vuoden aikana kolme vauvaa. Vasta nyt laitoimme kaikille pienen vauvalahjan, lähes vuoden ekan vauvan syntymän jälkeen. Jos jää jossain työpaikassa kokonaan väliin, niin uskon että tämä tilanne se pääasiallinen syy kuitenkin on.

Enpä tiedä, kun korona on jatkunut kohta kaksi vuotta ja näitä lahjaporukoita on siitä huolimatta tullut ja mennyt. Meidän töissä kun ei voi olla etätöissä edes. Että ollaan koko ajan oltu työpaikalla. Vaikea keksiä siis syytä koronastakaan. AP

Vierailija
14/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei tartte muista mitenkään. Käyn töissä rahan takia ja kun lähden, ei minulla ole mitään siteitä työpaikkaani. Eikä tartte muiden käyttäytyä ikään kuin olisi.

Ne muutamat kolikot (meillä on iso työpaikka , joten muutamasta kolikostakin kertyy lahjapotti) olen antanut keräyksiin, ettei tule isompaa numeroa ja voi jatkaa rauhassa töitä, että pääsee joskus kotiin

Vierailija
15/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä ei ole peli, siellä ollaan vain töissä. Porukka on huomannut, miten mittaat kaiken tasan ja huomautat heti, jos koet saavasi vääränlaisen kohtelun. Eivät halunneet haukkujasi vauvalahjasta, joten päättivät olla hankkimatta mitään.

Vierailija
16/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota valokuva kukkapuska sylissäsi ja kiitä kuvalla näitä huonomuistisia muistamisesta.

Minä ainakin haluaisin vähän v**uilla.

Vierailija
17/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota valokuva kukkapuska sylissäsi ja kiitä kuvalla näitä huonomuistisia muistamisesta.

Minä ainakin haluaisin vähän v**uilla.

Ne kohauttaisi olkapäitä ja miettisi, että jaha, sepä kiva. Kukaan ei edes huomaisi mitään outoa koko jutussa.

Vierailija
18/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksiäislahja annetaan vain töistä pois lähteville. Eroa työstäsi, niin saat sen kaipaamasi lahjan.

Vierailija
19/41 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin opiskelemaan. Olin ollut melkein 30v. samalla työnantajalla. Ainut lahja minkä sain oli kukka työnantajalta. Työkavereilta ei mitään. Monet vuodet osallistuin lahjakeräyksiin.

Vierailija
20/41 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä ei ole peli, siellä ollaan vain töissä. Porukka on huomannut, miten mittaat kaiken tasan ja huomautat heti, jos koet saavasi vääränlaisen kohtelun. Eivät halunneet haukkujasi vauvalahjasta, joten päättivät olla hankkimatta mitään.

En ole ihan samaa mieltä. Työ on sillä tavalla enemmän kuin työ, että sielläkin luodaan ja ylläpidetään ihmissuhteita. Toisille työ antaa merkitystä elämään. Itsekin olen ensisijaisesti ajatellut työn työnä (hoitoala), mutta siitä huolimatta esimerkiksi osasta asiakkaista on ajan kuluessa tullut rakkaita, oikeasti rakkaita. Työkavereillekaan en ole koskaan vuodattanut asioitani, mutta monessa vuodessa tietysti olen joihinkin kiintynyt tietyllä tavalla ja pääpiirteissään he tiesivät elämäntilanteeni. Niin kyllä se vähän kusee, että itse olen sittenkin näin ulkopuolella.

Käytin sanaa "peli" siitä syystä, että mielestäni se kuvaa työmaailmaa. Me ollaan töissä tietyssä roolissa, se on kuin roolipeli. Sitten on, kuten aina suuremmassa ihmi joukossa, ryhmäytymispeli ja hyväksynnän hakeminen -peli. Eli jotkut hakevat sisäpiiriporukkaa, jotkut hakee hyväksyntää vähän puhumalla toisista p:tä jne. Minun "peli" on ollut se, että olen pääasiassa keskittynyt työhöni ja jossain välissä on ehkä toisen työntekijän kanssa tullut joku itselleni merkityksellinen, hyvä hetki. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän