Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ainut työpaikalla, joka ei saanut läksiäislahjaa

Vierailija
11.12.2021 |

Lähes kymmenen vuotta olen ollut samassa työporukassa ja joka lahjaporukkaan olen osallistunut. Olen osallistunut sellaistenkin lahjaporukkaan, jotka ei niin sydäntä lähellä ole välttämättä ollut. Jopa sellaisillekin on joku lahja hankittu, joka on muutaman kuukauden ainoastaan ollut töissä, ja sellaiselle jopa läksiäiset järkätty, joka on saanut rehdit potkut lorvimisesta.

Nyt vuorostani minä jäin äitiyslomalle, enkä saanut mitään lahjaa. Viime vuonna toinen työntekijä jäi äitiyslomalle, ja hänelle käytiin oikein kotiin asti viemässä lahja. Meidän työporukan kutoja neuloi puvun vauvalle ja lisäksi siihen ostettiin jotain muuta pientä.

Itse sain onnitteluja kyllä usealtakin, mutta olen työhistoriani ainut, jota ei muutoin muistettu lahjalla. Pääsen tästä kyllä yli, mutta olen kieltämättä vähän surullinen, jos rupean asiaa ajattelemaan, ja vähän ihmeissäni, että tosiaan olin niin ulkopuolinen työpaikassa, jossa olen ollut monta vuotta. Joku toinen taas muutamassa kuukaudessa on päässyt sisälle työporukkaan tavalla, jolla itse näköjään en koskaan voi päästä. En ollut ehkä se paikan säihkyvin tähti, mutta olin luotettava ja osaava työntekijä. Näköjään sillä ei tässä pelissä ole merkitystä.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti olen saanut kaikista työpaikoista pienen läksiäislahjan ja kortin kiitoksena ja jopa kuukauden työharjoittelustakin. Joissakin paikoissa olin monta kertaa harjoittelussa ilman palkkaa ja sain monta läksiäislahja.. Olin nykyisessä melkein kolme vuotta työsuhteessa, tein töitä jokeen ja vereen ja palvelin suuren määrän tyytyväisiä asiakkaita. En saanut mitään lähtiessäni. Minun mielestäni tämä on enemmän etiketti sääntö ja kuuluu kohteliaisiin käytös tapoihin myös liike elämässä.

Aluksi olin todella suuttunut ja vihainen mutta myöhemmin ymmärsin, että näin olikin parempi ja olen kiitollinen tästä. Olen kristitty ja uskon Jumalaan. Työsuhteen aikana minulle on paljastunut ikäviä totuuksia, että työpaikallani on esim. töissä henkilöitä jotka ovat saatanan palvojia. Muistin tämän yhtäkkiä ja tämän vuoksi kiitän Jumalaa siitä että en saanut heiltä mitään. Muuten työpaikalle on tullut uusia lihavia, laiskoja ja kömpelöitä naisia, jotka eivät selvästikään hyväksyneet minua, mutta luulen että heillä varmasti on ylipainon aiheuttamia sairauksia. Muistin myös luleneeni joskus, että tavaroidenkin mukana voi siirtyä pahoja henkiä, ongelmia, sairauksia jne. riippuen siitä mistä ne ovat tulleet.

"Jenkkievankelista Pat Robertson nimittäin väittää, että käytettynä ostettujen vaatteiden mukana kotiin tulee pahoja henkiä. Robertsonin mukaan pahan henget ja demonit saattavat kiinnittyä esineisiin - ja siten niitä saattaa olla esimerkiksi käytetyissä vaatteissa ja huonekaluissa."

"Jos haluat, voit myös itse ostaa itsellesi läksiäislahjan osoittaaksesi itsellesi arvostusta ja kiitosta. Se voi olla vaikka jotain, mistä olet haaveillut tai jotain, mikä auttaa sinua rentoutumaan tai aloittamaan uuden työn." 

Ajattelin että ostan itse itselleni läksiäislahjan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi