Onko visuaalisuus/tyylikkyys luonteenpiirre?
Eli onko jotkut sisäsyntyisesti vaan visuaalisempia ja tyylikkäämpiä? Mietin yhtä naista jonka koti on tosi kauniisti sisustettu ja hän pukeutuu tyylikkäästi (en meinaa mitään merkkivaatteita tms koska niitä hän ei juurikaan käytä). Mietin vaan että onko tällainen osa persoonaa?
Kommentit (58)
Olen joskus ymmälläni miksi olin yhdestä puhelimesta niin surullinen. Etten voi käyttää sitä.
Yksi puhelin toisi minulle valtavasti iloa arkeen, että saisin näpytellä juuri sitä. Kyseiseen puhelinmalliin mennään käymään kuten kirjastoon. Ei voi käyttää sitä.
Inhoan sitä että puhelimen sisältö laitetaan kaikille halukkaille jakoon. Mihinkään et voi valittaa.
Puhelimen kauniita hopeita ei enää ole. En tahdo niitä.
Minulla ei ole kumpaakaan. Mutta värit ja sävelet ovat aallonpituuksia. Aivoissa tapahtuu yhdistely.
Taajuuksia ovat! Mutta muuten hyvä pointti - tämän vuoksi mainitsin edellisessä viestissä harmonia-tasapaino -aistin:
Sillä dekoodataan signaaleja (eli toistuvien ”juttujen” -> värähtelijöiden -> värähdysten summa-aaltojen toistuvia perusjaksoja)
Värit ovat molempia (aallonpituuksia sekä taajuuksia) ja toisaalta eivät suoraan kumpaakaan.
Ihmissilmä näkee elektromagneettista säteilyä tietyiltä aallonpituus- ja taajuusalueilta, joiden suhteen voi ajatella olevan enemmän tai vähemmän sama. Aallonpituuteen toki vaikuttaa se, minkä aineen läpi säteily kulkee (esim. ilma vs. vesi), mutta on muistettava, että valo kulkee joka tapauksessa aina silmän lasiaisen läpi ennen verkkokalvon reseptorisoluihin osumista, mikä taittaa sitä. Mutta loppujen lopuksi värin kokemus syntyy aina aivoissa, eikä perustu suoraan kumpaankaan näistä fysikaalisista ominaisuuksista. Eli oikeampi vastaus voisi olla: Värit ovat aivojen aikaansaama havaintokokemus, joka pohjautuu eletromagneettisen säteilyn fysikaalisiin ominaisuuksiin, kuten aallonpituus ja taajuus.
Minulla on sellainen tuntuma että.tämä liittyy siihen että olen kuulemma inhottu ihminen. Että jos on inhottu niin sitten ei tehdä kaikkia qsioitq? Eikö niin?
Tätini ovat sitä mieltä. Kiitos tosi paljon.
Tämä inhottuus-pska on levitetty ympäriinsä koska sitä ihmiset haluavat suu vaahdossa levittää. Se on heidän ytimen ydin.
Muuta he ei osaa sanoa suustansa.
Kaikki hyvät ja puhtaat suhteet sitä samaa pskaa läpi vaikka toiselle puolelle Suomea.
Kun hän on kuulemma inhottu!!!!!!! Inhottu! Inhottu sinä olet ojan pohjalla.
Mitä ihmettä tälle ketjulle on tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tälle ketjulle on tapahtunut
En tiedä. Sille iski psykoosi?
Eniten kyseessä on viitseliäisyys ja kohteliaisuusasia.
Toiset vain ovat liian laiskoja ylevöittämään itseään millään elämän alueella - röhkitään vaan siellä mudassa alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Toiset vain ovat liian laiskoja ylevöittämään itseään millään elämän alueella - röhkitään vaan siellä mudassa alusta loppuun.
Välillä kyllä silmiin sattuu, kun katsoo suomalaisten ulkoista olemusta. Mikä kumma siinä on, että 45+ ikäiset naiset eivät niitä hiuksiaan osaa pestä?!
Suomessa estetiikasta nauttivia ihmisiä pidetään turhamaisina. Uhkapeliharrastuskin saa paremmin synninpäästön.
Valitettavasti kulttuurimme on sellainen, että mitä harmaampi olet, sen parempi ja ylevämpi olet.
Vierailija kirjoitti:
Olipas ylimielistä. Ihmiset kokevat hyvin eri asioita mudassa röhkimiseksi ja toisaalta yleviksi asioiksi, joissa he haluavat kehittyä ja joihin panostaa.
Kodin ja itsensä tällääminen voivat olla jollekin melko tai jopa täysin yhdentekeviä asioita. Nämä ihmiset voivat käyttää aikaansa ja varojaan toisiin asioihin, kuten tieteeseen, taiteeseen jne.
He voivat ajatella, että jokin verhojen ja tyynyjen värimaailma tai juuri oikeanlainen tv, josta katsella sitä roskaa juuri oikeansävyisellä sohvalla samalla itseään ja kotiaan valokuvaten on sitä alhaisuutta, ihmisen henkistä alamittaisuutta ja laiskuutta.
Sinun kielelläsi maan mutaa, josta olisi tarpeen ihmisen pyrkiä kohottamaan ja sivistämään itseään.
Mielestäni kukaan voi kohtuudella sanoa toisten elämästä ja mielenkiinnon kohteista, että se on laiskaa porsastelua mutalammikossa.
Ajatella toki voi, mutta jonkin väitteen esittäminen edellyttää jo substanssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä kyllä silmiin sattuu, kun katsoo suomalaisten ulkoista olemusta. Mikä kumma siinä on, että 45+ ikäiset naiset eivät niitä hiuksiaan osaa pestä?!
Suomessa estetiikasta nauttivia ihmisiä pidetään turhamaisina. Uhkapeliharrastuskin saa paremmin synninpäästön.
Valitettavasti kulttuurimme on sellainen, että mitä harmaampi olet, sen parempi ja ylevämpi olet.
Jos me likaisia ja tyylittömiä ihmisiä etsimme julkisilta paikoilta, niin totaalisesti alkoholisoituneita ihmisiä lukuunottamatta naiset eivät tässä joukossa kyllä korostu.
Huomaattehan, että arkinen meikittömyys ei ole likaisuutta. Eikä se muuten ole huolittelemattomuuttakaan kuin korkeintaan juhlissa.
En saa käyttä iphonea koska iphone avataan aina ensimmäisenä. Tosi pieni asia mutta josta olin pitkään surullinen. Typerää. Sehän on vain hieno puhelin.