Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tuplarokotettu, enkä aio osallistua kolmannelle kierrokselle.

Vierailija
11.12.2021 |

Miten muilla tuplarokotetuilla? Olen tehnyt harkintaa viime viikkoina kolmannen rokotteen ottamisen suhteen ja olen kääntynyt sille kannalle etten aio ottaa enempää tehosteannoksia. Tilastojen valossa näyttää siltä, että rokotuksilla ei ole merkittävää vaikutusta taudin leviämiseen ja kuolemien ehkäisyssä. Maat joissa rokotekattavuus on noussut on myös kuolemantapaukset kasvaneet. Tilastoissa on selvä ristiriita. Tämä on oma riskianalyysini ja aion jatkaa normaalia elämääni ilman tehosteannoksia. Kaksi vuotta on kulunut ja se on merkittävän pitkä ajanjakso yhden ihmisen elämässä.

Kommentit (824)

Vierailija
41/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saakos teillä pietarissa edes kolmatta vielä mistään?

Kaikki tällaisia asioita pohtivat ihmiset ovat Venäjän hybridivaikuttajia? Kunnon foliohattuteoria

Heillä vain loppuu argumentit. Tuo on aina se lapsellisin viesti. 

Jep. Jännää miten aikuiset ihmiset kieltäytyvät uskomasta, että fiksut, normaalit ihmiset voivat ihan perustellusti kyseenalaistaa koronarokotteen tehon ja tarpeellisuuden ainakin omalla kohdallaan, vaikka olisivatkin sitä mieltä että esimerkiksi riskiryhmille se on hyödyllinen. KAIKKI väärinajattelijat leimataan foliohatuiksi tai pietarilaisiksi. Huoh

No kerropa miksi näillä "aikuisilla ihmisillä" voisi olla parempaa tietoa kuin lääketieteen ammattilaisilla?

Lääketieteen ammattilaisilla ei ole tietoa koronarokotteen pitkäaikaisvaikutuksista, koska sellaista tietoa ei ole olemassa.

On niillä se tieto ettei mihinkään rokotteisiin liity mitään "pitkäaikaisvaikutuksia" vaan mahdolliset haitat aina tulevat melko nopeasti ilmi.

Mihin tuo väite perustuu? Kyseessähän ei ole perinteinen rokote, vaan täysin uusi, jota ei ole ikinä käytetty.

Juu. Uusipa, juu🤦🏻Rokote, jonka eri osia tutkittu jo 90- luvulta lähtien. Ei kannata koronassa mennä sairaalaankaan, kun siellä koronan hoito on uutta ja kokeellista.

Niinhän sitä on tutkittu ja miksi sitä ei ole aiemmin otettu käyttöön?

Vierailija
42/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietarin ja Suomen k-rokotteet eivät ole vertailukelpoisia.

Venäjällä ei anneta/saa antaa kansalaisille mRA rokotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mennyt aivan hulluksi tämä läntisen maailman meno. Ihmisiä ajetaan taistelemaan toisia vastaan, vaikka kaikkien pitäisi rokotusstatuksestaan riippumatta sanoa, että ihmisoikeuksien polkeminen ei ole ok.

Meidän perheessä tehty sama ratkaisu tästä syystä. Passia ei ladata ja kolmas rokote jää ottamatta.

Tarpeeksi moni kun näin tekee, systeemi kaatuu mahdottomuuteensa.

Siltähän se tuntuu. Ajetaan sitä eripuraa kansan välille. Kuitenkin siltä tämä näyttää että enemmän ja enemmän ihmisiä alkaa kääntymään tuonne passin vastustajiin, ja jokaisen roketekierroksen jälkeen määrä vain lisääntyy. Kyllä minä ymmärrän että se voi tuntua ihmisistä pelottavalta kun mediakin mehustelee tällä pandemialla, mutta se on selvää ettei ratkaisu löydy rokotteista. Se on myös havaittu että sensuuri on melko kovaa nykyään. Se on sananvapauden rajoittamista pahimmillaan. 

Vierailija
44/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin alan kallistumassa siihen että jätän väliin. Hyödyt tuntuvat niin pieniltä ja haitat arveluttaa.

Vierailija
45/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tällaisia asioita pohtivat ihmiset ovat Venäjän hybridivaikuttajia? Kunnon foliohattuteoria

Heillä vain loppuu argumentit. Tuo on aina se lapsellisin viesti. 

Jep. Jännää miten aikuiset ihmiset kieltäytyvät uskomasta, että fiksut, normaalit ihmiset voivat ihan perustellusti kyseenalaistaa koronarokotteen tehon ja tarpeellisuuden ainakin omalla kohdallaan, vaikka olisivatkin sitä mieltä että esimerkiksi riskiryhmille se on hyödyllinen. KAIKKI väärinajattelijat leimataan foliohatuiksi tai pietarilaisiksi. Huoh

No kerropa miksi näillä "aikuisilla ihmisillä" voisi olla parempaa tietoa kuin lääketieteen ammattilaisilla?

Lääketieteen ammattilaisilla ei ole tietoa koronarokotteen pitkäaikaisvaikutuksista, koska sellaista tietoa ei ole olemassa.

On niillä se tieto ettei mihinkään rokotteisiin liity mitään "pitkäaikaisvaikutuksia" vaan mahdolliset haitat aina tulevat melko nopeasti ilmi.

Monen kohdalla piikit ovat aiheuttaneet jonkun perussairauden aktivoinnin.

Monen? Tilastoja kiitos!

Joku naapurin tyttären kummin kaiman tuttu ei kelpaa todisteeksi.

Vierailija
46/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut minua tehosteita aika monista eri rokotteista, ja sekä lapsia että koiria käyttänyt säännöllisesti rokotettavana. En ymmärrä, miksi juuri tämän rokotteen pitäisi jotenkin riittää yhdellä/kahdella rokotteella, kun ei mikään muukaan rokote niin toimi.

Koska tämä rokote ei ole se tavanomaisen rokotteen kaltainen. Ymmärrätkö nyt enemmän?

Ei, tämä on aivan uutta teknologiaa, joka tulee mullistamaan mm. syövän hoidon.

E8 tässä maailman ajassa enää voi turvata siihen, että kun näin on aina tehty ja kun se kelpasi mummulle niin se kelpaa minullekin.

Vierailija
47/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkälti samaa mieltä ap:n kanssa. Kaksi annosta Astraa on nyt piikitetty ja seuraavaksi tulee siis RNA-rokotetta. Epäilyttää tuo koktail, jonka vaikutuksista ei ole vielä mitään tietoa.

Mutta, viimeistään maalis- huhtikuussa koronapassiin vaaditaan kolme rokotusta. Koska koronatilanne on nyt pahempi kuin koskaan, niin on odotettavissa että koronapassia aletaan vaatia entistä useammassa paikassa. Ehkä se kolmas on pakko ottaa jos aikoo esimerkiksi käydä kaupassa.

Vierailija
48/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin alan kallistumassa siihen että jätän väliin. Hyödyt tuntuvat niin pieniltä ja haitat arveluttaa.

Käytännössä ainut hyöty kolmannesta rokotteesta näyttää olevan se että koronapassi pysyy voimassa myös jatkossa.

Vierailija
49/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan 3. ensi vuoden alussa.

Ärsyttää ja olen kyllä pohtinut asiaa. Vähän fifty sixty fiilikset.

Vierailija
50/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut minua tehosteita aika monista eri rokotteista, ja sekä lapsia että koiria käyttänyt säännöllisesti rokotettavana. En ymmärrä, miksi juuri tämän rokotteen pitäisi jotenkin riittää yhdellä/kahdella rokotteella, kun ei mikään muukaan rokote niin toimi.

Haetko myös jäykkäkouristusrokotteen kolme kertaa vuodessa?

Vierailija
51/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä ainut hyöty kolmannesta rokotteesta näyttää olevan se että koronapassi pysyy voimassa myös jatkossa.

Tämähän se olisi. Ei omikronia vastaan ole mitään rokotetta olemassakaan ja sen levittyneisyys ylittää vuoden alussa muut variantit.  Loppukeväästä tulee seuraava variantti, jossa on taas erilaisia mutaatioita. Kehitetyt rokotteet tulevat aina myöhässä, se on tosiasia.  Kuitenkin näyttää siltä, että virus on todella muuttumassa heikommaksi ja heikommaksi kuten sen järjen mukaan kuuluukin tehdä. Ei meillä ole mitään hätää. Paras asia mitä voit tehdä tässä tilanteessa on se että tarkistat elintapojasi jos kuulut riskiryhmään. Sillä on konkreettista vaikutusta myös sinne sairaanhoitoon.  Lapsilla ei ole mitään huolta, meillä ei ole tietääkseni kuollut yhtään alle 20 vuotiasta koronaan kahden vuoden aikana. 

Vierailija
52/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkälti samaa mieltä ap:n kanssa. Kaksi annosta Astraa on nyt piikitetty ja seuraavaksi tulee siis RNA-rokotetta. Epäilyttää tuo koktail, jonka vaikutuksista ei ole vielä mitään tietoa.

Mutta, viimeistään maalis- huhtikuussa koronapassiin vaaditaan kolme rokotusta. Koska koronatilanne on nyt pahempi kuin koskaan, niin on odotettavissa että koronapassia aletaan vaatia entistä useammassa paikassa. Ehkä se kolmas on pakko ottaa jos aikoo esimerkiksi käydä kaupassa.

Kyllä tuo koktailista on jo paljonkin tietoa myös Suomessa. Iso osta astraa saaneista riskiryhmäläisistä sai toisen piikin rna-rokotetta kun astran antoi loppui. Mieheni ja hänen kaksi sisarustaan ja veljen vaimo ovat kaikki saaneet ensin astran ja toiseksi Pfizerin. Kaksi heistä on saanut jo kolmannenkin piikin. Kukaan heistä ei ole saanut mitään kuumetta kummempia sivuoireita vaikka riskiryhmään kuuluvat.

Vierailija
53/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sama täällä, rytmihäiriöitä kakkosrokoteesta saakka. N31

Vierailija
54/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä ei saisi puhua ääneen, mutta itsellä tinnitus paheni toisen piikin jäljiltä. Onneksi kyllä asettui sitten mutta vinkui ikävästi korvat ainakin 3-4 viikkoa piikin jälkeen. Pelkäsin että jää pysyväksi.

Minulla myös alkoi kova tinnitys, eikä ole loppunut! Voisiko tosiaan johtua rokotteesta? Ainakaan mistään kuulovauriosta ei ole kyse minun tapauksessani!

Sama täällä edelleen tinnittaa. Rokotuksesta 4 viikkoa. Onkohan tää sittenkin ominaisuus eikä oire.

Vierailija
55/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni 2 rokotusta, ensi viikolla tulisi 5kk 2 rokotteesta. Pähkäilen, haenko vai en 3 rokotteen. En osaa päättää.

Mulla jo yli 6kk toisesta piikistä, ens viikolla haen kolmannen. Olenhan sitten ainakin yrittänyt, tehnyt osuuteni. Vaikka sain ekasta piikistä kovat oireet ( oli Astra.)

Vierailija
56/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan!

Vierailija
57/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, joka ei aio lähteä tuohon sirkukseen. Kaksi rokotetta olen ottanut oman terveyteni turvaamiseksi, mutta en rupea mihinkään muutaman kuukauden välein toistuvaan rokotesirkukseen, jota niin sanotut asiantuntijat perustelevat milloin mitenkin vaihtelevilla argumenteilla. Eihän se näillä näkymin nimittäin loppuisi tuohon kolmanteenkaan.

Vierailija
58/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti varasin ajan kun pystyin, en halua katua.

Vierailija
59/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni 2 rokotusta, ensi viikolla tulisi 5kk 2 rokotteesta. Pähkäilen, haenko vai en 3 rokotteen. En osaa päättää.

Mulla jo yli 6kk toisesta piikistä, ens viikolla haen kolmannen. Olenhan sitten ainakin yrittänyt, tehnyt osuuteni. Vaikka sain ekasta piikistä kovat oireet ( oli Astra.)

Teitä on noin 1,3 miljonaa tällä hetkellä. Toisen piikin vaikutus loppunut. Heitä ei mitenkään pysty nopeasti piikittämään kolmannella piikillä, ja tuskin suurin osa edes haluaa. Tää alkaa olla nähty.

Vierailija
60/824 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus lupasi lisätä niitä tehohoito paikkoja. Se oli vain tyhjiä lupauksia. Minusta oikea ratkaisu olisi nyt lisätä välittömästi niitä tehohoitopaikkoja väliaikaisesti. Nyt pitäisi perustaa yksikköjä jotka ovat pelkästään varattu koronapotilaiden käyttöön. Normaalit terveydenhoidon yksiköt pitää saada nyt oikeasti muiden sairauksien hoitoon . Asiat on retuperällä ja tässä on panikoitu ihan turhaan. Seuraava askel on  ajaa rokottaminen hallitusti alas ja katsoa miten tilanne alkaisi sen jälkeen paranemaan. D-vitamiini annostuksen lisääminen koko kansalle.  Passien käytön lakkauttaminen ja yhteiskunnan kaikkien normaalien toimien palauttaminen välittömästi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän